خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن(ع) قزوین:

آتش به اختیار یعنی در برابر ضرورت دین و کشورساکت نباشیم

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) قزوین گفت: کسانی که مفهوم آتش به اختیار را نمی دانند همان هایی هستند که زمانی دشمن را توهم می دانستند. در حالی که یک عالم به امور می داند که ما همیشه در جنگ بوده و آتش به اختیار هستیم.
کد خبر: ۸۸۸۶۸۵۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

حجت الاسلام مهدی مهدی جو مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،  در خصوص واژه آتش به اختیار که رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله فرهنگ بیان کرده اند اظهار کرد: آتش به اختیار یک لفظ جنگی است و یعنی زمانی که ارتباط بین فرمانده و سایرین قطع شد، سربازی که اسلحه در دست دارد و دشمن در نزدیکی اوست، مختار است تا بهترین تصمیم را بگیرد.

وی گفت: دو نوع اختیار وجود دارد یکی اختیار برای موجود دارای شعور یعنی انسان و دیگری یعنی اختیار در مقابل تکلیف که در مورد حیوانات به کار برده می شود.

حجت الاسلام مهدی جو بیان داشت: در اختیار انسانی، معنای اختیار یعنی بهترین چیز را انتخاب کردن و این اختیار همیشه بین خوب و خوبتر اتفاق می افتد و کسی که معنای آتش به اختیار را نمی داند، مفهومی برای آتش به اختیار جز مفهوم حیوانی اختیار، قائل نمی شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) افزود: کسانی که مفهوم آتش به اختیار را نمی دانند همان هایی هستند که زمانی دشمن را توهم می دانستند. در حالی که یک عالم به امور می داند که ما همیشه در جنگ بوده و آتش به اختیار هستیم.

وی ادامه داد: در دین ما وقتی تکالیفی برای مومنان جهت نجات انسان ها در مسایلی همچون امر به معروف و نهی از منکر، کمک به یکدیگر در تمام زمینه ها و غیره مطرح می شود، همه از مفاهیم آتش به اختیار است.

حجت الاسلام مهدی جو عنوان کرد: امروز در شرایط خاص درونی و بیرونی لزوم دستور آتش به اختیار از سوی مقام معظم رهبری ما را موظف می کند تا در برابر آنچه که به ضرر دین و کشور باشد ساکت ننشینیم و طبق فرمان ولایت فقیه، آگاهانه یک آتش به اختیار باشیم.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) مطرح کرد: امروز با توجه به شرایط داخلی کشور شاهد هستیم که در شعارها و عملکرد برخی مسوولان توسعه محوری جای خود را به توسعه گرایی، خدا محوری جای خود را به خود محوری و عدالت طلبی جای خود را به قدرت طلبی داده است.

وی گفت: در شرایطی که برخی مسوولان با کلید واژه امنیت، در انتخابات آرا مردم را به نفع خود جمع می کنند، تروریسم داخل مجلس عملیات انجام می دهد. در چنین شرایطی وظیفه یک فرمانده مدبر آیا چیزی غیر از دستور آتش به اختیار خواهد بود؟

حجت الاسلام مهدی جو در ادامه افزود: امروز وظیفه ما در شرایطی که امور فرهنگی مورد دستور آتش بس فرمانده کل قوا قرار گرفته، این است که ابتدا یک سرباز گوش به فرمان این لشکر باشیم و در وهله دوم لازم نیست کسی را به کاری دعوت کنیم.

 مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) اضافه کرد: در وهله سوم ما باید یک روشنگر باشیم. در این راه باید جدی عمل کنیم و برنامه هایی را تبیین کنیم که شرایط موجود جامعه را پوشش داده و بتواند مشکلی از مشکلات موجود را رفع نماید.

وی در پایان تبیین کرد: باید در این راه با یکدیگر همسو بوده و  همگرایی داشته باشیم و امور خیر را در جامعه جاری سازیم. هر چیزی که نشان دهنده وجهه حقیقی انقلاب باشد، کار خیر است.

1008/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها