عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»:

قوه قضائیه مسببین ظلم بزرگ به بورسیه ها را تحت تعقیب قرار دهد

ابطحی گفت: : قوه قضائیه باید مسببین ظلم بزرگ به بورسیه ها را تحت تعقیب قرار دهد. دادستان کل کشور نیز می تواند به عنوان مدعی العموم وارد شود و احیتاجی هم به شاکی خصوصی نیست
کد خبر: ۸۸۸۶۸۵۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

سید محمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با تذکر مقام معظم رهبری اظهار داشت: قضیه بورسیه ها ظلمی بود که در دولت یازدهم اتفاق افتاد.

وی با بیان این مطلب افزود: به هر حال جوانان نخبه ما برای بورسیه شدن انتخاب شدند و فرآیند گزینشی را طی کردند و فارغ التحصیلان باید جایابی شده و از استعداد و انرژی نخبگان علمی استفاده شود اما متاسفانه به خاطر اعمال سلایق سیاسی و اینکه دولت قبل در این جریان ورود پیدا کرده بود جلوی آن را گرفتند و این موضوع را تشدید کردند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آقای روحانی در سخنرانی تاریخی خود گفتند که البورسیه و ما ادارک ماالبورسیه اما بعدها مشخص شد که 3000 بورسیه نبوده بلکه فقط تعداد اندکی بودند که مشکل پروژه ای داشتند و بقیه هیچ مشکلی نداشتند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری در رابطه با عدم رسیدگی به پرونده بورسیه ها گفت: مقام معظم رهبری چندین بار اخطار دادند که حق دانشجویان نخبه ضایع شده است. شکایت هایی به دیوان عدالت اداری، قوه قضائیه و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شد اما متاسفانه هنوز این مشکل حل نشده و در حال حاضر مسئله به جایی رسیده که مقام معظم رهبری قوه قضائیه را خطاب کردند و مجدداً تذکر دادند.

نماینده مردم خمینی شهر تصریح کرد: دولت باید بپذیرد که اشتباه بزرگی را در رابطه با دانشجویان بورسیه مرتکب شده و باید احقاق حق کند. البته کمیسیون اصل نود هم باید به این ماجرا ورود کند.

ابطحی تاکید کرد: قوه قضائیه باید مسببین ظلم بزرگ به بورسیه ها را تحت تعقیب قرار دهد. دادستان کل کشور نیز می تواند به عنوان مدعی العموم وارد شود و احیتاجی هم به شاکی خصوصی نیست.

وی مطرح کرد: اگر این قضیه پیگیری نشود موجب عقب افتادگی علمی کشورمان خواهد شد و جامعه علمی ضرر خواهد کرد. لذا امیدواریم که با پیگیری مسئولان قوه قضائیه در این رابطه دوباره شاهد کدورت مقام معظم رهبری نباشیم دل ایشان از این مسائل به درد آمده است.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: باید امیدی که از دانشجویان بورسیه ناامید شد احیا شود.


ارسال نظرات