خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه راه فرار مالیاتی برای ثروت اندوزان بسته شود، بیان کرد: به مسئولان دولتی و دولتمردان یادآوری می‌کنیم که زمان انتخابات هم تمام شده و تکلیف ریاست جمهوری هم مشخص شد، امروز زمان پاسخگویی به مطالبات مردم است.
کد خبر: ۸۸۸۶۸۶۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، با اشاره به مناسبت امضای قطعنامه 598 اظهار کرد: امام خمینی (ره) پس از 8 سال دفاع مقدس پذیرش قطعنامه را به «جام زهر» تشبیه کردند و فرمودند: بعدها برای مردم مشخص خواهد شد که چرا من این قطعنامه را امضا کردم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه امام خمینی(ره) آبروی خود را در امضای این قطعنامه گذاشت، افزود: امام راحل در ادامه صحبت‌های خود اشاره کردند که ما باید در همه موارد تسلیم پیشگاه خدای متعال باشیم و نتیجه را به او واگذار کنیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: پس از امضای قطعنامه به واسطه اعتماد و صداقت و ایثارگری‌های ملت ایران خدای متعال به ما عزت، سربلندی و به دشمنان ما خواری و شکست را ارزانی داشت.

وی اذعان کرد: در موضوع پذیرش قطعنامه دشمنان از بیرون توطئه‌ می‌کردند و از داخل نیز با کارشکنی‌های منافقین روبرو بودیم؛ اما امام راحل با اعتماد به امر الهی قطعنامه را امضا کردند و خداوند به کشور ما عزت و اقتدار را عطا فرمود.

عده‌ای به دنبال نبش قبر فتنه در کشور هستند

عابدینی با اشاره به ماجرای کوی دانشگاه و فتنه سال 78 تصریح کرد: در ماجرای فتنه سال 78 که ده سال بعد فتنه 88 را نیز با خود به ارمغان آورد، فتنه گران با حمایت اسرائیل، آمریکا، انگلیس و منافقین به دنبال کودتا در کشور بودند.

این خطیب نمازجمعه اضافه کرد: در آن سال‌ها دشمنان انقلاب در جلسات سِری خود به توطئه چینی مشغول بودند، اما خداوند رعب و وحشتی به دل‌هایشان افکند که بساط فتنه گری آنها از کشورمان برچیده شد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: در فضای امروز جامعه نیز عده‌ای به دنبال نبش قبر فتنه در کشور هستند تا جسد متعفن فتنه گران را از قبر خارج کنند و با ساختن مجسمه از این جسد متعفن فتنه‌گری خود را ادامه دهند. 

وی عنوان کرد: خدای متعال در قرآن کریم مفاسد فتنه را از قتل و کشتار هم بالاتر می‌داند، شاید قبل از ماجرای فتنه 78 و 88 مردم ایران به خوبی به مفاسد فتنه در جامعه آگاه نبودند، اما امروز به خوبی این شرایط را درک کرده‌اند.

عابدینی گفت: زمانی که در یک کشوری فتنه به پا می‌خیزد ثروت‌های ملی به آتش کشیده می‌شود و امنیت ملی زیر سوال می‌رود، اختلاف و چند دستگی ایجاد می شود و نوامیس مردم به خطر می‌افتد و اقتدار و عزت کشور دچار خدشه می‌شود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه منافقین در دوره فتنه‌گری خود 12 هزار نفر را به شهادت رساندند، ابراز کرد: منافقین علاوه بر فتنه‌گری به کشتار هم پرداختند، با گذری بر جنایات آنها معنای این جمله قرآنی را که مفاسد فتنه از قتل و کشتار هم بیشتر است به خوبی درک می‌کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: شناخت دقیق فتنه و آسیب‌های آن وظیفه همه ماست و نباید به عده‌ای اجازه دهیم اجساد متعفن فتنه‌گران را از جهنم خارج کرده و برایشان مجسمه بسازند و نباید بگذاریم با سرنوشت ملت و کشور ما بازی کنند.

پس از پیروزی موصل در انتظار آزادسازی قدس شریف هستیم

عابدینی با اشاره به آزادی شهر موصل بیان کرد: شیرینی این آزاد سازی شبیه آزادی خرمشهر در ایران بود و چند وجه داشت، از جمله اینکه بینی استکبار جهانی به خاک مالیده شد، شیعیان با حمایت از مسلمانان سنی موصل وحدت و همدلی ایجاد کردند و امید پیروزی در دل همه مستضعفان عالم و جبهه مقاومت ایجاد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان عنوان کرد: پس از پیروزی موصل همه ما مسلمانان امید پیروزی قدس شریف را داریم و به ملت عراق و به همه مسلمانان جهان تبریک می‌گوییم.

 

این خطیب نمازجمعه با اشاره به مناسبت روز تامین اجتماعی گفت: افرادی که با گذشت عمری از زندگی خود خدمت کرده‌اند و امروز در جایگاه بازنشستگی قرار دارند باید هزینه زندگی آنها پرداخت شود، برای تامین این اعتبار باید مالیات‌ها از سوی مردم پرداخت شود.

وی بیان کرد: دریافت مالیات باید با انصاف، دقت و عدالت باشد و مسیرهای فرار از مالیات بسته شود تا ثروت اندوزان فرار مالیاتی نداشته باشند، همچنین مالیات‌ها باید در مصارف واقعی برای مردم هزینه شود.

عابدینی اذعان کرد: همانطور که امکاناتی چون برق، آب، گاز و خدمات شهری جزو منافع عمومی است و برای همه مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد، در پرداخت هزینه‌های آن نیز باید مشارکت داشته باشیم و خود را شرعا مدیون نکنیم. اگر انصاف و عدالت در دریافت مالیات رعایت شود اعتماد عمومی مردم نیز شکل می‌گیرد.

با مصرف کالای خارجی به تولید ملی خود خیانت می‌کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه تاکید کرد: به مسئولان دولتی و دولتمردان یادآوری می‌کنیم که زمان انتخابات هم تمام شده و تکلیف ریاست جمهوری هم مشخص شد، امروز زمان پاسخگویی به مطالبات مردم است.

امام جمعه قزوین گفت: امروز امنیت شغلی برای مردم وجود ندارد و بسیاری از جوانان ما بیکار هستند، عده‌ای کار دوساعت در هفته را شغل برشمردند در صورتی که با دوساعت کار در هفته نمی‌توان زندگی را تامین کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز جامعه، دولت باید توجه بیشتری معطوف حوزه صنعت کند و مردم نیز با خرید کالای داخلی از این حوزه حمایت کنند، با مصرف کالای خارجی به تولید ملی خود خیانت می‌کنیم زیرا وضعیت بیکاری را شدت می‌بخشیم.

عابدینی در ادامه تاکید کرد: صرفه جویی در مصرف آب و برق نیز باید بیشتر مورد توجه مردم قرار بگیرد؛ زیرا در فصل گرما و تابستان وضعیت آب و برق در شرایط بحرانی قرار دارد و باید همه مدیریت مصرف داشته باشیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به مناسبت شهادت امام صادق (ع) گفت: در هفته پیش رو شهادت بنیانگذار فقه جعفری است و دعای می‌کنیم که همه شاگرد مکتب امام صادق(ع) باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان اذعان کرد: روز گذشته حجت‌الاسلام سید جواد موسوی‌شالی فرزند مرحوم آیت الله موسوی‌شالی و پدر شهید، پس از تحمل بیماری به رحمت خدا رفت، به خانواده این بزرگوار تسلیت عرض کرده و دعا می‌کنیم با اجداد بزرگوارش محشور شود.

1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها