امید محترمی مسئول قرارگاه شهید باقری استان مرکزی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه اراک گفت: مردم دیگر خسته شده اند از اینکه فردی در کسری از ثانیه، میلیاردها تومان از اموال بیت المال را بالا بکشد لکن رسیدگی به پرونده او سالها زمان ببرد. دیگر زمان حرف زدن گذشته است اکنون وقت استیفای حقوق عمومی مردم است.
کد خبر: ۸۸۸۶۹۱۱
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، متن این سخنرانی به شرح ذیل است:

سلام علیکم و رحمه ا...
 سلام و درود خدا بر شهیدان راه حق، همان هایی که در برابر دشمنان اسلام و بشریت سینه سپر کردند و در دل آرزویی جز وصال یار نداشتند. سلام بر شمایی که تنها و تنها با سلاح الله اکبر پوزه نحس قدرت های استکباری با آن همه عظمت پوشالی را به خاک مالیدید. سلام بر شهادتتان و سلام بر لحظه جان دادنتان و درود بر عظمت و بزرکی تان .

شهدای عزیز! قطعاً به مثابه بل احیاءٌ عند ربهم یرزقون از عالم بالا شاهد ما هستید. ببینید نهالی را که با خون خود آن را سیراب کردید امروز به برکت رهبری نائب المهدی حضرت امام خامنه ای و امت انقلابی به درختی تناور تبدیل گشته که شاخه های آن تمامی منطقه را از سایه دلپذیر خود متنعم کرده است.

کدام چشمی است که نبیند این، عزت و احترامی که انقلاب اسلامی امروز در قلب مستضعفان جهان پیدا کرده، کدام انسان عادلی است که این همه پیشرفت در علوم مختلف را ببیند و لب به تحسین فرزندان این انقلاب نگشاید.

امروز کشور ما تشنه ی گسترش روحیه ی انقلابی در سیستم مدیریتی است و ما هر کجا به این روحیه ی انقلابی تکیه کردیم، همان جا نقطه ی قوت کشور محسوب می شود.

اخیرا رهبر معظم انقلاب دیداری با مسئولین دستگاه قضائی داشتند به همین منظور و در همین راستا چند جمله ای را خدمتتان عرض می کنم؛

تذکر پیامبر گونه رهبری معظم انقلاب خطاب به قوه قضائیه و مطالبه پیگیری حقوق عمومی مردم، مسئله ای بسیار مهم و حیاتی است که وظیفه مسئولین این قوه را بسیار سنگین می کند. خط جدیدی که حضرت آقا برای قوه قضائیه ترسیم نمودند نیاز به گفتمان سازی و عمل دارد.

مردم دیگر خسته شده اند از اینکه فردی در کسری از ثانیه، میلیاردها تومان از اموال بیت المال را بالا بکشد لکن رسیدگی به پرونده او سالها زمان ببرد. دیگر زمان حرف زدن گذشته است اکنون وقت استیفای حقوق عمومی مردم است.

 شناسایی، برخورد و معرفی مفسدین اقتصادی و رانت خوارها به مردم جزو حقوق عمومی به شمار می رود.

برخورد با گردن کلفت هایی که به واسطه نزدیکانِ صاحب منصب خود، قانون را دور میزنند، دسترسی ویژه به اطلاعات اقتصادی و...پیدا می کنند و اموال عمومی را به تاراج می برند؛ جزو حقوق عمومی مردم به شمار می رود.

پاسخگویی صریح قوه قضاییه به مردم، شفافیت در رسیدگی به پرونده ها، نظارت جدی بر روند دادرسی پرونده ها و ... از جمله مواردی است که دستگاه قضایی کشور برای هر چه بهتر شدن آن باید برنامه ریزی کند تا همه ی ما شاهد تحقق قوه ی قضاییه ی انقلابی ، فساد ستیز و به دور از هرگونه محافظه کاری در سراسر ایران باشیم.

رهبری معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با مسئولین قوه قضائیه، خواستند که این قوه در حوزه حقوق عمومی مردم ورود پیدا کنند؛ مسئولین محترم این قوه باید در ساحت مدعی العموم پیگیر مطالبات به حق مردم باشد. مسئولان بدانند اگر در این کار کوتاهی کنند عده ای با دادن آدرس های غلط و انحراف اذهان مردم برای نظام هزینه سازی خواهند کرد.

برخورد با قلم به دستان مزدوری که تبدیل به پایگاه های داخلی دشمن شده اند، جزو حقوق عمومی مردم است.

این نمی شود که رسانه ای به اسم آزادی بیان با قلم زهرآگین خود تمام اعتقادات و مقدسات مردم مانند فرهنگ شهادت طلبی، قداستِ مدافعان حریم و حرم و... را از میان بردارد...این جا جمهوری اسلامی ایران است جایی که مردمش برای حفظ خاک و اعتقاداتشان، خون داده اند.

 نخیر شما آزاد نیستید که به اسم آزادی هر فحش و ناسزایی را روانه نظام و مردم و مقدساتشان کنید، چنین آزادی، در هیچ کجای جهان وجود ندارد. کدام کشوری اجازه می دهد که علیه مبانی اصلیش و با پول بیت المال علیه خودش مطلب نوشته شود.

این چه آزادی بیانی است که در آن توهین به خدا و معصومین و شهدا و ارزش ها هیچ حد و مرزی ندارد و مورد تشویق قرار می گیرد اما مطالبه حق مردم و امر به معروف و نهی از منکر کردنِ عده ای مفسد و رانت خوار مورد نکوهش است و تهدید به پیگیری و شکایت قضایی می شود...؟!

در دوره های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی، برخی مسئولین سعی کرده اند با استفاده ابزاری از شعارِ آزادی بیان و حقوق شهروندی، ذهن مردم را از حق و حقوق اصلی شان منحرف کنند.

این جریان به اسم آزادی بیان، پایه های دین و انقلاب را زیر سوال می برد اما کسی حق ندارد از آنها بپرسد، که آیا نفس کشیدن ، حق مردم نیست؟ آیا مردم حق دارند بپرسند برای رفع آلودگی شهر اراک چه کردید؟ آیا کارگری که 4 ماه است حقوق نگرفته حق آزادی بیان دارد؟ چرا از پشت میزهای چند میلیونی با آنان سخن می گویید؟

آری از نظر این ها آزادی بیان یعنی گرفتن ژست روشنفکری و بد و بیراه گفتن به انقلاب ، دین و مقدسات مذهبی.
این ها مردم را از جنگ می ترسانند تا کسی کاری به سفره های رنگ به رنگشان نداشته باشد.

این جریان از حقوق شهروندی دم میزند، آیا رسیدگی به فسادهای اقتصادی اطرافیانتان جزو حقوق مردم نیست؟ چرا هر وقت قوه قضائیه اسمی از یک فرد خاص آورد صدایتان بلند می شود؟

الحمد لله خداوند به برکت وجود پاسداران ولایت و مدافعان حرم و نیز به حرمت خون شهیدان گلگون کفنِ هشت سال دفاع مقدس، سایه جنگ را برای همیشه از سرکشور و مردم برداشته است و اگر این کوردلان، جَوَلانی هم می کنند باز هم همین مردان بی ادعا هستند که سینه خود را سپر بلای مردم کشورشان کرده اند بگذریم که برخی مسئولین پر مدعا، همواره پنجه به صورتِ آفتاب گونِ این عزیزان می کشند و با ادبیاتی بچه گانه سعی در مصادره دستاوردهای آنان دارند.

خدا را شکر که حاصل تفکر انقلابی میشود موشک که همه قصد دارند موفقیت های موشکی را به نام خود ثبت کنند، و حاصل تفکری دیگر هم می شود برجام که  مسبب هایش ترجیح  می دهند در مورد نتیجه اش فقط سکوت کنند و در این بین بدا به حال جریانی که یک روز در مجلس بیانیه ی حمایتی حمله ی موشکی سپاه به داعش را امضا نمی کند و روز دیگر به دنبال آن است که به خیال خام و باطل خود همچون رکتور آب سنگین خنداب، داخل موشک ها را نیز سیمان پرکند. واقعا بدا به حال این جریان ...
مسئولین محترم از شما خواهش میکنیم...!

مجلس محترم!!
دولت عزیز!!
دستگاه قضایی!!

از  شما خواهش میکنیم در تریبون های رسمی، سخنان و مواضعی نگیرید که باعث ایجاد شکاف و دوقطبی در جامعه شود. مردم که با هم مشکلی ندارند.

امروز اولویت همه دستگاه ها باید وحدت، حولِ محور ولایت و جهت حل مشکلات اصلی زندگی مردم باشد.

مردم عزیز و شریف شهر اراک!

 از شما می پرسم امروز مشکل و دغدغه اصلی شما چیست؟ آیا مشکل بیکاری ندارید؟ آیا آلودگی هوای شهرمان، نفسِ شما را به شماره نینداخته است؟ آیا برای گرفتن یک وام مختصر با هزاران مشکل مواجه نیستید؟

مردمِ شریفِ اراک

 نظر شما در مورد مسئولی که همواره در پشت بلندگوهای رسمی و غیر رسمی، واقعی و مجازی اقدام به تکه پرانی به رقبای سیاسی می کند، اقتدار نظامی و استقلال کشور را مورد خدشه قرار می دهد، چیست؟

مردم عزیز و ولایتمدار بدانید که نظام ما مظلوم است. امروز برخی از مسئولین علی رغم اشغالِ برخی پست ها و مناصبِ این نظام، علیه آن تمام قد به سان یک اپوزوسیون موضع گیری می کنند. این ظلم به نظام است...!

 کسانی که اصول اساسی انقلاب را قبول ندارند، صلاحیت تصدی این پست ها را ندارند. این نمی شود که خرابکاری برخی آقایان در حوزه فرهنگی و اقتصادی به پای نظام نوشته شود. در این میان اگر خودخواهی ها و وادادگی های برخی مسئولین نباشد اوضاعِ آشفته اقتصادی و معیشتی مردم نیز قابل حل است.

این نظام، قوّه عاقله ای دارد که تجربه ثابت کرده مسئولین هر کجا به منویات و فرامین او عمل کرده اند نصرت الهی و گشایش، حاصل شده است. حال اگر برخی خود را علامه دهر می دانند و با دستورالعمل های وارداتی در حوزه نظام آموزشی و اقتصادی و سیاست خارجی در پی تدبیر امورات کشور هستند بدانند که سخت در اشتباهند و متاسفانه باید گفت تاوان این اشتباهات را مردم می دهند.

نتیجه دستورالعمل های وارداتی و اعتماد به کدخدا، چیزی جز عقد قراردادهای چرب و بلند مدت به سودِ شرکت های خائنی چون توتال، عدول از برنامه های سند 1404 مبنی بر قدرت اول منطقه شدن، تحریم های مجدد پس از برجام، به موزه فرستادن ماهواره آماده پرتاب، زیر سوال بردن کسانی که با اهدای جان خودشان امنیت کشور را تامین کرده اند، نمی باشد.

چرا هیچ گزارشی در خصوص برخی قراردادهای کلان در حوزه های نفتی و... به مردم داده نمی شود. چرا باید این قراردادها برای مردم محرمانه باشد ولی برای خارجی ها آزاد.... چرا آقایان مردم را مَحرم نمی دانند....مگر در این قراردادها چه تعهداتی داده شده؟ نکند فکر کردید نفت و گاز ارث پدری است که هر جور میخواهید انرا به حراج می گذارید؟

دستگاه اجرایی چرا برخی ساز و کارها را اصلاح نمی کند. به عنوان مثال بر اساس آمار ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز و به گفته وزیر اقتصاد تنها در سال گذشته  15 میلیارد دلار کالای قاچاق داشته ایم. فقط همین عدد برای به خاک سیاه نشاندن تولید کننده و کارگر ایرانی کافی است. این که دیگر ربطی به تحریم و فشار قدرت های استکباری ندارد. آقایان بی مدیریتی و سوء تدبیر خود را به پای مسائل دیگر نگذارند.

سخنگوی محترم قوه قضائیه بیان کرد بیش از 80 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی وجود دارد یعنی افرادی وام و تسهیلات گرفته و آن را به بانکها بر نمیگردانند.... عجیب تر آن جاست که بانک ها نیز تمایلی به شکایت و پیگیری ندارند....
عجبا….!

بانکی که برای یک وام چند میلیونی هزار جور سند و ضامن می طلبد و اگر یک قسط عقب بی افتد هزار هشدار تلفنی را میدهد برای بازپرداخت وام های میلیاردی، پیگیری نمی کند که هیچ، به قوه قضائیه هم میگوید تو حق دخالت نداری.

امروز در کشور با نوع نگاه و مدیریتی روبرو هستیم که با اتکا به مدیریت کاخ نشینی و اشرافی خود، به دنبال خانه نشین کردن کشاورزان است. چرا باید در عرصه ی کشاورزی هم تولید کننده ی ما محصول را ارزان به فروش برساند و متضرر شود و هم مصرف کننده ی ما محصولات کشاورزی را گران خریداری کند و باز متضرر شود و از آن طرف سالیانه به میزان غذای 15میلیون نفر برای یک سال، ضایعات تولیدات کشاورزی داشته باشیم. این چه مدل از مدیریت است که بر کشاورزی کشور حاکم شده است.

در همین سال جاری علی رغم افزایش نجومی هزینه ها، دولت قیمت خرید گندم از کشاروزان را فقط دو درصد نسبت به سال قبل افزایش داد و همان دولت از آن طرف برای همین کشاروزان وام های 18درصد سود و بهره تجویز می کند.

 یا در نمونه ای دیگر دولت شیر تولیدی دامداران را به نصف قیمت تمام شده برای کشاورزان قیمت گذاری و خریداری می کند؟  آیا این حمایت از کشاورزان کشور است؟ آیا کشاورزان حق ندارند نسبت به این حجم اجحاف و ظلمی که در حقشان می شود فریاد عدالتی خواهی نسبت به خیانت های مدیران اشرافی سر بدهند؟  تا کی قرار است این قشر زحمت کش جامعه، در مسیر حمایت از اقتصاد کشور از خود نجابت و صبوری نشان بدهد؟

بر اساس آماری که گمرک فروردین‌ماه 1396 منتشر کرد، دولت یازدهم در سه سال و نیم عمر خود بالغ بر 40 میلیارد دلار جنس چینی معادل 111 هزار میلیارد تومان وارد کشور کرده است. چرا سر کار گر ایرانی و تولید ملی  را با وارداتِ کالای چینی می بُرید؟؟

ای کاش برخی مسئولین به جای ترس از برخی عناصر رسانه ای زرد، قدری هم از خدا می ترسیدند ...

مردم شریف استان مرکزی؛ متاسفانه بر سکان مدیریت اجرایی در استان مرکزی نوع نگاهی حاکم شده است که این نوع نگاه اولویت های از پیش تعیین شده ی دیگری دارد. امروز جنس اولویت های مردم بزرگوار استان مرکزی با جنس و نوع اولویت های مسئولان استان مرکزی از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

چرا باید استان مرکزی با داشتن این ظرفیت و پتانسیل عظیم در بخش صنعت و کشاورزی شاهد این حجم از بیکاری و مشکلات عدیده در بخش های مختلف اقتصادی باشد؟

بدانید که این استان ، تاکنون تا به این حد شاهد اعتراضات و اعتصابات کارگری نبوده است. حقوق های عقب افتاده برخی کارگران در حالی ست که متاسفانه شنیده ها حکایت از آن دارد که بعضی از مدیران آنها در حال بورس بازی و تقسیم غنایم صنعت هستند.

نتیجه مدیریت تمام سیاسی، حزبی و حامی فتنه همین وضعیت آشفته امروزی می شود که بر مدیریت اجرایی استان مرکزی سایه انداخته است و بلای بر سر استان مرکزی آورده است که ما هر روز باید منتظر یک بحران و اعتراض از نقاط مختلف این دیار عالم پرور باشیم.

این استان محل طلوع و پرورش آفتاب انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) است. این چه بدعت نامبارکی است که افرادی در راس به صندلی مدیریتی این استان تکیه بزنند که حتی حاضر نیستند صف بندی خود با اقدام کنندگان بر علیه امنیت ملی و فتنه گران سال 88 را مشخص کنند. چرا باید اجازه داد انتصابات سیاسی از این دست باعث شود روز به روز امید جوانان به آینده در این استان کاهش پیدا کند و معضلات فراوان نقاط مختلف استان را در بر بگیرد.

مردم عزیز شهر اراک؛ امروز در این شهر صدها نفر انسان مومنِ شریف و دلبسته به انقلاب، امام و رهبری زندگی می کنند که اگر خدای نکرده اتفاقی برای کشور بی افتد از بذل جان و آبرو و مال دریغ ندارند لکن فشار زندگی و بی تدبیری مسئولین، معیشت و گذران زندگی را آن چنان بر آنان سخت ساخته که چاره ای جز تجمعات گاه و بیگاه جلوی نهادهایی چون استانداری و ... ندارند. ای کاش آقایان به جای وقت گذاشتن برای حذف همکارانِ کم کارشان در بازی های سیاسی، وقت خود را صرف حل مشکلات مردم عزیز میکردند.

این چه شیوه ی مدیریت باری به هر جهت و مفتضحانه ای است که امروز بر استان مرکزی حاکم شده است.  چرا باید استان مرکزی با آن سابقه درخشان صنعتی در دوران دفاع مقدس و این قطب بزرگ صنعت و کشاورزی کشور، شاهد این همه نارضایتی و تحصن و تجمع کارگرانش باشد.

قرار شد انقلاب شود تا مسئولانی از جنس مردم در راس کارها قرار بگیرند. قرار شد مسئولانی از جنس انقلاب به روی کار بیایند و این مسئولان از خودشان بگذرند تا در این مسیر به مستضعفان انقلاب اسلامی خدمت کنند. اما امروز چرا باید کار به جایی برسد که بعضاً برخی مسئولانی روی کار بیایند که به اسم خدمت به انقلاب اسلامی با نامردی تمام به جیبهای خودشان خدمت کنند...

آقایان و مسئولین محترم!! حق این مردم این استان خیلی بیش تر از این حرف هاست.... چرا باید نسبت جلسات سیاسی برخی مسئولین ارشد اجرایی نسبت به جلسات اقتصادی و جلسات چهره به چهره با مردم همخوانی نداشته باشد.  آقایان حامی منافع احزاب اند یا مردم؟؟؟؟ امام خمینی به ما یاد داد این مردم اند که ولی نعمتان اند نه فلان گروه یا فلان شخص با نفوذ..

بگذارید مسئولیت شما را تمدید نکنند.... بگذارید بگویند فلانی به جای جلسه با شخصیت های منفعت طلب حزبی با مردم بیشتر نشست و برخواست داشت....حد اقل در فردای قیامت در پیشگاه از 7000 شهید گلگون کفن این استان سر بلندید.

در این بین از صدا و سیما و به ویژه از شبکه ی آفتاب تقاضا داریم که نگاه دکوری و مناسبتی به مردم را پایان دهد. این روند زیبنده ی رسانه ی ملی کشور نمیباشد.  تا کی قرار است فقط و فقط مردم را در انتخابات ها و 22 بهمن ها و روزقدس ها و ... بخواهند. پس کی قرار است صدای مظلومانه ی مستضعفین و اقشار ضعیف جامعه به صورت جدی توسط رسانه ی ملی فریاد زده شود؟ چرا باید صدای اعتراض کارگران و کشاورزان و روستاییان ما از تریبون صدا و سیما بایکوت شود و از آن طرف میدان برای بازی های کثیف رسانه های ضدانقلاب و عوامل داخلی آنها فراهم گردد؟ چرا باید تریبون صدا وسیما همواره به صورت یکطرفه در دست مدیران بی تدبیری باشد که تنها کارکردشان به زانو در آوردن اقتصاد استان مرکزی بوده است؟ پس سهم مردم و مستضعفان از این رسانه در کجا تعریف میشود؟

مسئولین عزیز به خود بیایید، به وعده های الهی ایمان بیاورید، قدرت مردم و توان داخلی را باور کنید، حد اقل روزی 5بار ا... اکبر می گویید، پس باور داشته باشید خدا، از آمریکای بدعهدِ جنایتکار، بزرگتر است. خودش در کتاب مقدسِ قرآن، به مومنین وعده نصرت داده. باور داشته باشید خدایی که نوح(ع) را از شر مردمان طالم نجات داد، ابراهیم(ع) را در آتش نگه داشت، موسی(ع) را در نیل تنها نگذاشت و پیامبر اسلام را در مکه و مدینه از گزند دشمنانش حفظ کرد، می تواند ایران اسلامی را نیز به سلامت به ساحل ظهور برساند....

والسلام علیکم ..
ارسال نظرات