نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: ساماندهی مد و لباس جزء وظایف دولت است وزارتخانه های متعددی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این حوزه کار بیشتری کنند.
کد خبر: ۸۸۸۶۹۳۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
دولت برای ساماندهی مد و لباس قدمی بردارد
فرهاد فلاحتی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: ساماندهی مد و لباس جزء وظایف دولت است و قانون هم روی آن تصریح دارد.

وی افزود: جلسات متعدد عفاف و حجاب هم که در دستگاه های اجرایی برگزار می شود بحث ساماندهی مد ولباس چند سالی است که مطرح می شود. بعضی وقتها هم برگزاری نمایشگاه ها و انجمن های مردمی نشان می دهد که قابلیت فرهنگ آنقدر در جامعه هست که در این حوزه ها هر چقدر هم کار شود باز هم جا برای کار کردن دارد.

نماینده مردم قائنات در مجلس تصریح کرد: به نظر می رسد که اقداماتی شروع شده ولی کافی نیست مخصوصا اینکه بخش عمده ای از پوشاک داخل کشور از بازار قاچاق تامین می شود که این خود مشکلات اقتصادی ایجاد کرده و هم لباسی که می آید قطعا شرایط مناسب عفاف وحجاب کشور ما را ندارد.

فلاحتی گفت: لذا در دو حوزه باید تلاش کرد یکی جدی گرفتن مبارزه با قاچاق کالا به خصوص در حوزه پوشاک که هم در مباحث اقتصاد مقاومتی تعریف می شود و هم جزء وظایف و الزامات دولت است و هم اینکه در خصوص خود ساماندهی مد و توجه به سلایق و ذائقه های بانوان ایرانی. البته جوان های ایرانی چه پسر و چه دختر هم باید از خلاقیت ها استفاده کنند که در جامعه کم نیست از این مدل اندیشه ها و فقط باید به آنها یک مقدار تسهیلات داده شود و به آنها فرصت بروز دهند.

نماینده مردم قائنات در مجلس تاکید کرد: وزارتخانه های متعددی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این حوزه کار بیشتری کنند و هم به اصلاح ساختارهای اداری خود و هم مسائل فرهنگی که در جامعه وجود دارد کمک کنند.

ارسال نظرات