نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

گسترش فرهنگ بسیج با فرهنگ ایثار و شهادت/ بسیج روز به روز باید تقویت شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: امروز فرهنگ بسیج به واسطه فرهنگ ایثار و شهادت، فراتر از مرزهای ایران اسلامی قدم گذاشته و تفکر ناب آن که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است به سایر ملل محروم و تحت ستم گشترش یافته است.
کد خبر: ۸۸۸۶۹۵۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید در استان، حجت الاسلام دکتر سیدمحمد علی آل هاشم در اولین همایش منطقه ای عرضی و توجیهی اعضای شورای پایگاه های مقاومت بسیج بنیاد شهید وامور ایثارگران با قدر دانی از تلاشهای پرسنل این نهاد و اقدامات انجام گرفته در بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمتگزاران صدیقی برای خانواده های شهدا و ایثارگران بوده، دو ویژگی و امتیاز مهم اشتغال و خدمت در نهاد بنیاد شهید که همانا خدمت به بهترین بندگان خدا و خانواده آنان و دیگری عضویت در بسیج است، را دارا می باشند.
وی با اشاره به حضور خود در بیمارستان اعصاب و روان فجر تبریز و سرکشی از جانبازان اعصاب و روان و دیدار از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر را در کنار کارکنان این بنیاد فرصت مغتنم و دارای اجر و ثواب غیر قابل ذکر بیان کرد و گفت: شاغلین در بنیادشهید وامور ایثارگران که خود از اعضای فعال بسیج می باشند باید صبر و حوصله و قدرت تحمل بالایی داشته باشند.
حجت الاسلام آل هاشم اشاره با تاکید بر اینکه بسیج به کمک ما نیاز ندارد و ما محتاج فرهنگ بسیج هستیم گفت: بسیج در دوران حساس و بحرانی ،کارساز است ، کما اینکه تاکنون در عرصه های گوناکون بسیج خود را در مراحل مختلف ، در بعداز پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده ، و در روزهای بحرانی سخت و دشوار به وظیفه خودش به نحو احسن عمل کرده است .
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه بسیج نه تنها در روزهای بحرانی انقلاب اسلامی ، حتی به هنگام بروز بلایای طبیعی ،سیل، زلزه، آتش سوزی حضور فعال داشته گفت: بسیج نهادی است انقلابی ، که از توده مردم و آحاد جامعه اسلامی ایران تشکیل یافته است.
وی گفت: صاحب نظران معتقد هستند که بسیج برای ایجاد انقلاب به وجود می آید، یعنی توده مردم بسیج می شوند که انقلابی را به نتیجه برسانند از این رو، به حرکت های توده مردم برای برپایی حکومت جدید ، بسیج گفته می شود .
 حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه در دنیا، بسیج پس از پیروزی انقلاب و تغییر نظام حکومتی، فلسفه وجود خود را از دست داده و حرکت توده ها جای خود را به نهادهای قانونی و اقدامات نهادینه شده می دهد و با ایجاد نظام حکومتی و تشکیل نهادهای قانونی حرکت های بسیج متوقف می شود، گفت: ولی در جمهورری اسلامی ایران حرکت توده ها و حضور نیروهای مردمی قبل از پیروزی انقلاب، ایجاد شده و در حین انقلاب نقش مردم چشم گیر و این حرکت بعد از تشکیل نهادهای قانونی دچار رکود نشده  و فلسفه و منشا چنین حرکتی عوض نشد و بسیج تبدیل به نهادی شد که در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و دفاعی نهال انقلاب را حفظ و حراست کرد و آن را از گزند دشمنان دور نگه داشت .
امام جمعه تبریز ادامه داد : بنا بر فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرهنگ و تفکر بسیجی از اسلام ناب محمدی (ص) نشات می گیرد و در اندیشه حضرت امام رضوان الله تعالی علیه بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد، در این نگرش بسیج صرفا سازمان نظامی نیست که در زمان جنگ و بریایه مقابله با دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی گسترده، مردمی، مبتنی بر نیازهای اساسی جامعه است.
وی ادامه داد : از این جهت رواست که بسیج نه بعنوان سازمان نظامی بلکه یک اندیشه و تفکر باشد ، چرا که با آغاز جنگ تحمیلی شور و هیجان جوانان برای دفاع از نظام اسلامی با تشکیل واحدهای مقاومت ، در سطح کشور بیشتر و بسیج با نیروهای جوان خود مکتب ایثار و شهادت را پایه ریزی کرد.
  آل هاشم گفت: در جریان دفاع مقدس، نقش جوانان بسیجی بسیار قابل توجه بوده ،با تقدیم بیش از 85 هزارشهید یعنی 39 درصد از شهدای دفاع مقدس، آمار قابل ملاحظه ای به خود اختصاص داده و سندی بر وفاق ملی ، یکدلی و همبستگی برای دفاع از کشور خود، بصورت داوطلبانه بوده است .
امام جمعه تبریز ادامه داد: چه بسا جوانان و نوجوانانی با تغییر تاریخ تولد شناسنامه خود جهت حضور در جبهه ها داوطلب گردیدند و در دفاع مقدس نمادهای فرهنگی مانند چفیه ، سجاده ، یادداشت ها و دل نوشته ها ، و دیگر وسایل رزمندگان شعاع تاثیرش به پشت چبهه ها نیز انتقال پیدا کرده و مردم کوچه و بازار و خیابان با تاسی از چنین تمادی عزم و اراده خود را در دفاع از نظام و انقلاب جزم کردند .
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر تقویت روز افزون این فرهنگ گفت :  باید تلاش کنیم این فرهنگ جاودانه بماند و در اثر تهاجم فرهنگی غرب کمرنگ نگردد.
  آل هاشم شاخص ها و مولفه هایی یک بسیجی را حق مداری ،اطاعت محض از خدا ،رسول خدا،  اهل بیت و ولایت فقیه "، "روحیه شهادت طلبی، صبر و استقامت، شجاعت و از غیر خدا نترسیدن، ایثار ، از خود گذشتگی و مبارزه با رفاه طلبی و تجمل پرستی بیان کرد و گفت: بسیجی و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ، یک تفکر و اجتماع بسیجی ،بایستی بیش از دیگران به قانون ، احکام و مقررات اسلام التزام عملی داشته ،  صداقت ، درستی ، قاطعیت و صلابت در افکار، گفتار، کردار و رفتار داشته و با بصیرت و دانایی جهت شناخت لحظه ها و تشخیص به موقع بحران ها و دشواری ها ، مقتضیات زمان و شرایط محیطی از انعطاف پذیری مناسبی برخوردار باشد.
امام جمعه تبریز افزود: امروز فرهنگ بسیجی به واسطه فرهنگ ایثار و شهادت، فراتر از مرزهای ایران اسلامی رفته است و تفکر ناب آن که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است به سایر ملل محروم و تحت ستم گسترش یافته است.
وی ادامه داد: ابتکار راهبردی مقام معظم رهبری برای ایجاد تحول در ساختار بسیج و تشکیل سازمان بسیج مستضعفین بیان گر گستردگی ماموریت های بسیج و نشان دهنده اولویت بسیج در مقابل تهدیدات نرم دشمنان است.
دکتر آل هاشم با بیان اینکه دشمنان در مقطع فعلی به جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی رو آورده و بسیج بعنوان یک نیروی تشکل یافته مردمی و منسجم در تمامی عرصه ها می تواند نقش بی بدیلی در مقابل با این ترفند دشمن ایفا کند ،گفت: در چهار چوب جنگ نرم دشمن خیلی در موضوع هسته ای تلاش کرد  و بدنبال ایجاد اختلاف و نفوذ در کشور بود و به حول و قوه الهی نتوانتسند کاری انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه بسیج کار ساز است و روز به روز بسیجی و فرهنگ بسیج بایددر جامعه ایران اسلامی تقویت شود اظهار داشت: اهداف دشمنان اسلام در جنگ نرم خیلی پیچیده و خطرناک تر از جنگ نطامی بوده و خصوصیت اصلی آن آرام و بدون سرو صدا بودن است .
وی با تاکید بر مقابله و مبارزه با جنگ نرم و  تحت تاثیر قرار دادن دشمن گفت: بسیج می تواند در شکل گیری و ساماندهی مردم در ادارات،  مساجد، نهادها بمنظور مقابله و ایستادگی با دشمن کار بسیار ارزنده ای انجام دهد ، چرا که بسیج نهادی ، جوشیده از متن انقلاب ، مردم بوده و بایستی همه در حد توان به این فرهنگ کمک کنیم تا روز به روز رشد یابد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها