کاهش ۸درصدی طلاق در چهارمحال و بختیاری

مدیر کل بهزیستی استان از کاهش ۸ درصدی طلاق در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۷۰۱۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ محمد میرزائیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با اشاره به ضرورت کاهش طلاق در استان اظهار کرد: اگر در بحث طلاق جلوگیری کنیم مطمئنن شاهد کاهش چشمگیری در بحث آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود .
 
وی با اشاره به طرح توانمندسازی مددجویان بهزیستی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ایجاد ۹۷۰ شغل برای مددجویان استان تعهد اداره بهزیستی بوده است ولی این سازمان بیش از یک هزار و ۴۰۰ شغل در سال ۹۷ برای مددجویان تحت پوشش ایجاد کرده است.
 
این مسئول با تاکید واگذاری ۹۴ درصدی فعالیت‌ها به بخش خصوصی عنوان داشت: ۲ هزار و ۷۵۰ زن و بک هزار و ۸۵۰ زن سرپرست خانوار مستمری بگیر بهزیستی هستند.
 
 مدیر کل بهزیستی استان افزود: در سال گذشته ۱۸ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده کرده‌اند.
 
میرزائیان  گفت: در استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۸۵ مرکز در حوزه اجتماعی و درمان اعتیاد و همچنین پیشگیری در این بخش تحت پوشش اداره بهزیستی در حال فعالیت است.
 
 وی به  طرح بینایی سنجی نیز اشاره داشت و بیان داشت: در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر در بینایی سنجی تحت پوشش قرار گرفته است.
 
این مسئول غربالگری شنوایی را راهی برای شناسایی و پیشگیری در معلولیت شنوایی عنوان کرد و گفت: در سال ۹۵ بیش از ۲۰ هزار کودک تحت پوشش غلبارگری شنوایی قرار گرفته‌اند.
 
مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به تحت پوشش داشتن ۳۲ هزار معلول در استان وجود دارد اظهار کرد: آمار جهانی معلولیت نسبت به جمعیت تا ۱۰ درصد می‌تواند باشد که در استان این آمار ۳ درصد می‌باشد اما با این وجود برای کاهش معلولیت به خصوص در بخش‌هایی که معلولیت بالایی دارد امر تحقیقات ژنتیک انجام خواهد شد و امیدواریم در آینده نزدیک ۳ مرکز ژنتیک در استان ایجاد کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار