خبرهای داغ:
استاد دانشگاه های قزوین اذعان کرد: این مذاکره طبق گفته برخی از دولتمردان نه تنها برد برد نبوده بلکه برد یک طرفه برای طرف مقابل است چرا که ایران سانتریفیوژ هایش و آب سنگین اراک و خیلی دیگر از این نقد های برگشت ناپذیر را در ازای وعده ها و نسیه های دشمن داده است.
کد خبر: ۸۸۸۷۰۴۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

مهدی فیاض استاد دانشگاه های قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص سالگرد دو سالگی برجام و وعده هایی در ابطه با رفع تحریم ها اظهار کرد: قرار بر این شده بود که به گفته رییس جمهور همه تحریم ها اعم از هسته ای و غیر هسته ای به یکباره آن هم به طور صد در صدی لغو شود.

وی ادامه داد: حال آنکه از این صد در صد در نهایت خوش بینی  تنها ده در صد محقق شده و این مقدار هم در رابطه با تعهدات طرف اروپایی برجام است و در این میان آمریکا همچنان پای بند به مواضع خود است و تهدید به تحریم مجدد دارد؛ و چیزی که قابل توجه است  تاکید بر اظهارات رییس جمهور مبنی بر لغو صد در صدی تحریم ها از جانب آمریکا و اروپا است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این قرار داد بطور برابر بین طرفین اجرا گردیده، بیان کرد: با وجود اهمیت این قرارداد و نظارت سازمانه ای بین لمللی و حقوق بشری  وظایف و تعهدات برابری صورت نگرفته و با وجود تبیین و تاکیدی که بارها از جانب دلسوزان شد مبنی بر نقدهایی برگشت ناپذیر و یا حداقل برگشت ناپذیر در کوتاه مدت داده شده و نسیه گرفتن ها، طرف مذاکره کننده ایرانی گویی از حول حلیم در دیگ توطئه های دشمن افتاد.

فیاض افزود: این مذاکره طبق گفته برخی از دولتمردان نه تنها برد برد نبوده بلکه برد یک طرفه برای طرف مقابل است چرا که ایران سانتریفیوژ هایش و آب سنگین اراک و خیلی دیگر از این نقد های برگشت ناپذیر را در ازای وعده ها و نسیه های دشمن داده است.

ایشان در ارتباط با دیپلماسی عجولانه طرف مذاکره کننده ایران تصریح کرد: دیپلماسی سریع و در مواقعی عجولانه از جانب دیپلمات های ایرانی نتیجه زودباوری و خوش باوری آنها به واسطه انجام کار است.

وی اضافه کرد: اگر در زمینه هایی همچون اشتغال و فرهنگ موفق نبوده ایم باید به گونه ای رفتار میکردیم که در دیپلماسی موفق و خوب ظاهر شویم.

ایشان مهم ترین پیامدها و منافع و مضرات برجام را اینگونه یادآورد شد: جمهوری اسلامی با مشکل از دست دادن غرور و عزت ملی مواجه است. برخی هم قرن هجدهم و حکومت ملکه ویکتوریا  را الگو گرفته اند و ویکتوریا گونه حرفشان را به کرسی می نشانند(!)

فیاض در پایان خاطر نشان کرد: ایران در جنگ هشت ساله و پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی غروری را که از ملت ایران به تاراج رفته، اموال و سرمایه های کشور در دوره قاجار و پس از آن از دست داده بود به ایران باز گرداند و توانست در این مدت آن را حفظ کند و البته برجام باعث کمرنگ شدن و در برخی موارد از بین رفتن این غرور و عزت شد؛ این در حالی  است که دشمنان ما و انقلاب در اندیشه ای خود جری تر شده و با فشار به طیفی از دولت مردان ایران در صدد تحقق و پیش برد اهدافشان هستند که در این میان گروهی از دولتمردان نیز تن به خواسته های آنها میدهند.

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها