فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص):
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: پیشرفت پروژه قابل قبول است و تلاش ما این است که این روند مطلوب را تسریع کنیم.
کد خبر: ۸۸۸۷۰۷۰
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

 به گزارش خبرگزاری خبرگزاری بسیج ازلرستان، سردار عبداله عبدالهی در جمع خبرنگاران به بازدید از پروژه آزادراه اراک-خرم آباد اشاره و اظهار داشت: این پروژه در شرایط خاص و دشواری در حال انجام است به‌طوری‌که ساختار زمین در هر مرحله ریزش دارد.

 

وی با اشاره به  اینکه ترانشِ‌های با ارتفاع بالا، تونل و پل‌های بزرگ در دره‌های عمیق را از ویژگی‌های بارز این پروژه است افزود: با وجود مشکلات توپوگرافی محل اجرای پروژه پیشرفت کار قابل قبول است.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت:آزاد راه اراک -خرم‌آباد به 4 قطعه تقسیم شده که قطعه اول آن از اراک تا بروجرد در اولویت کار نبوده و هیچگونه اقدامی نه از طرف کارفرما و نه از طرف پیمانکار صورت نگرفته است ،اما قطعه دوم تا چهارم که از بروجرد تا خرم‌آباد ادامه دارد ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مسیر ۱۰۶ کیلومتری را به ۷۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: در این مسیر دو تونل رفت و برگشت  با عرض ۱۳ متر سه بانده به طول ۶۲۰۰  یعنی ۳۱۰۰ در مسیر رفت و ۳۱۰۰ در مسیر برگشت توسط موسسه حرا حفاری شده است.

 

عبداللهی با تقدیر از مهندسین و مدیریت موسسه حرا در به انجام رساندن تونل پونه ، گفت:این تونل در هیچ کجای ایران با این عرض حفاری نشده و یک رکورد بی نظیر ثبت شده است.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) با بیان این مطلب ، خاطر نشان کرد: پیشرفت و بهتر بودن این پروژه مستلزم همراهی و همکاری همه است.

وی اظهار داشت: پروژه در بحث  تامین منابع مالی مشکلات زیادی دارد که بایستی در وزارت راه و شهرسازی این مشکلات  حل‌وفصل شود تا بتوانیم این پروژه عظیم که اهمیت ویژه‌ای در بحث مسائل زیست‌محیطی، سوخت و امنیت مسافران در تصادفات جاده‌ای دارد را به اتمام برسانیم.

 

عبداللهی گفت: قطعه‌ای که از سمت خرم‌آباد به بروجرد از میانکوه‌های سر به فلک کشیده عبور می‌کند و مسیر سختی است، 32 کیلومتر از طول  مسیر را کاهش می‌دهد و جاده را ایمن می‌سازد.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) عنوان کرد: پیشرفت پروژه قابل قبول است و تلاش ما این است که این روند مطلوب را تسریع کنیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات