آیت‌الله مصباح یزدی:

دشمن در حال کاشتن تخم نفاق است

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: جایی که مصالح اسلام در خطر است، نباید اختلافات مذهبی مطرح شود چرا که دشمن نیز در حال کاشتن تخم نفاق است.
کد خبر: ۸۸۸۷۱۰۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح یزدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار جمعی از روحانیون با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار کرد: قرآن علت هرگونه فساد و جنایت و حتی عناد و لجاج را انکار و عدم امید به آخرت ذکر می‌کند. قرآن کریم حتی بیشتر بودن محبت انسان به دنیا نسبت به آخرت را عامل کفر می‌داند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه زندگی دنیا محدود به 100 سال -اندکی کم یا بیش- است، در حالی که زندگی اخروی بی‌نهایت است، افزود: نسبت دنیا به آخرت حتی به اندازه چشم بر هم زدنی هم نیست. با این اعتقاد، آیا هیچ عقلی تأیید می‌کند که انسان تنها به فکر دنیا باشد و نسبت به آخرت بی توجه بوده، یا به آخرت کمتر بها دهد؟

وی با اشاره به نعمت‌های عظیم خداوند مانند نعمت اسلام، تشیع و زمینه آشنایی با معارف اهل بیت(ع) اظهار کرد: باید از این نعمت‌ها استفاده کنیم، در واقع خداوند به انسان نه عمر محدود، بلکه عمر بی‌نهایت داده است که تنها مدت کوتاهی از آن در این دنیاست بنابر این عاقلانه‌ترین کار این است که انسان به دنبال کار برای زندگی ابدی و بی نهایت باشد اما توجه اهل دنیا تنها به همین چند سال دنیاست.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: اگر شاگرد مکتب علی(ع) هستیم، امروز هم که دشمنان با پیچیده‌ترین امکانات و شگردها به سراغ ما می‌آیند، نباید خوفی داشته باشیم، چرا که خدا ما را کفایت می‌کند و بدون اذن او هیچ زیانی به ما نمی‌رسد.

وی با اشاره به سخنان حضرت امیر(ع) گفت: حضرت امیر(ع) وقتی دیدند اگر به میدان نیایند، اسلام به خطر می‌افتد و عده‌ای مرتد می‌شوند، وارد میدان شدند و به قدری صادقانه با خلفا همکاری کردند که خلفاء از ایشان مشورت می‌گرفتند و برای حل مشکلات به ایشان رجوع می‌کردند.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: جایی که مصالح اسلام در خطر است، نباید اختلافات مذهبی مطرح شود، همان‌گونه که دشمن نیز در حال کاشتن تخم نفاق است بنابر این ابتدا باید اصل اسلام حفظ شود تا فرصت برای سخن در زمینه‌های دیگر مذهب فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه عمده مسلمانان خواهان سربلندی و پیروزی اسلام هستند و البته همیشه منافقانی هم وجود دارند، ادامه داد: همیشه افرادی هستند که برای حفظ قدرت و سلطنت خود، عالما و عامدا به ضرر اسلام کار می‌کنند و در واقع اسلام و کفر برای آنها مساوی است اما توده مسلمانان دنیا چنین نیستند و خواهان اسلام هستند.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که می‌توان مواردی را یافت که شیعه و سنی هدف مشترک دینی و خداپسند داشته باشند، به نقل خاطره‌ای از شهید ماموستا شیخ‌الاسلام پرداخت و گفت: وی که رسما و صادقانه از ولایت فقیه و نظام اسلامی حمایت می‌کرد، در جلسه‌ای به بنده گفت «من معتقدم اگر کسی به حضرت زهرا(س) جسارت کند، کافر است».
ارسال نظرات