معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از آغاز طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با عنوان «نشاط معنوی» در بیش از یک هزار و ۵۱۱ بقعه متبرکه و امامزاده در سراسر کشور در تابستان امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۷۱۲۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با بیان اینکه اجرای طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن است گفت: امروز ضرورت دارد غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، نوجوانان وجوانان اولویت اول مسئولان فرهنگی قرار گیرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امروز در عصری زندگی می‌کنیم که دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی با ناتوی فرهنگی درصدد بی هویت سازی جوانان و نوجوانان ما برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کنند.
شرفخانی خاطرنشان کرد: جنگ نرم دشمن با یک ساختار پیچیده و حساس در عرصه دینی و اعتقادی طراحی شده است که یکی از عوامل مهم در موفقیت جنگ نرم دشمن‌، پر کردن اوقاف فراغت جبهه مقابل بر اساس اهدافشان است.
شرفخانی ضمن بیان اینکه در جنگ نرم، دشمنان به دنبال تسخیر اوقاف فراغت مردم هستند افزود: تسخیر اوقاف فراغت جوانان و نوجوانان مهمترین برنامه‌ریزی دشمنان در ساختار جنگ نرم می‌باشد.
وی در ادامه گفت: اگر اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان به درستی مدیریت نشود آسیب‌های اجتماعی در جامعه روز به روز گسترده تر خواهد شد که در این رابطه بعضی از مسئولین برای رفع آسیب‌های اجتماعی کارهای تبلیغاتی صرف و اقدامات بی اثر ظاهری انجام می‌دهند که این خود یک آسیب بزرگ در عدم درک روش‌های صحیح جهت از بین بردن و ریشه‌یابی و ریشه کنی آسیب‌های اجتماعی است.
وی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های فضای مجازی در صدد گسترش بی‌حیایی، بی بندوباری و درنهایت گسستن بنیان خانواده و از بین بردن غیرت دینی جامعه هستند تاکید کرد: ضرورت دارد برنامه‌های آموزشی، تفریحی و اردویی اوقات فراغت دانش آموزان بر اساس نیازهای مخاطب و در راستای مصون سازی اعتقادی جوانان و نوجوانان در مقابل با جنگ نرم دشمن باشد.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در ادامه افزود: برگزاری طرح تابستانی غنی سازی اوقات فراغت نشاط معنوی در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با برنامه‌های متنوع آموزشی، تفریحی، ورزشی و اردویی بر اساس غنی سازی هر چه بهتر و هدفمند دانش آموزان است.
وی گفت: طرح نشاط معنوی امسال در 1511 بقعه و امامزاده با حضور مربیان اعزامی از حوزه‌های علمیه با سرفصل‌های آموزشی، کارگاهی در سراسر کشور آغاز و در حال برگزاری است و هدف اصلی آن مقابله با جنگ نرم دشمن است.
معاون سازمان اوقاف گفت: طرح نشاط معنوی از 4 سال پیش جهت ارتقای معارف معرفتی دانش‌آموزان، پرکردن اوقات فراغت آنها و ایجاد فضای معنوی و آموزشی در جوار آستان مقدس امامزادگان اجرا شده است تا بتوانیم به آن چشم‌اندازی که برای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه طراحی کردیم، دست یابیم.
شرفخانی ادامه داد: یک روش کارگاهی همراه با شور و نشاط و تفریح و ایجاد خلاقیت، مربیان متخصص با برنامه‌های جدید و کاربردی و مهمتر از همه تدوین کتاب از ویژگی‌های این طرح است که به یاری خدا همه ما بتوانیم نسبت به نیاز جامعه در سال‌های آینده فعالیت‌های مؤثر و گسترده‌تری در این زمینه داشته باشیم.
به گزارش فارس، وی با اشاره به بکارگیری ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه علوم و معارف قرآن در اجرای این طرح ملی گفت: بیش از 1500 روحانی بومی و غیر بومی و اعزامی از حوزه علمیه، بیش از 150 مربی برادر و خواهر از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و حدود 1500 مربی در سایر رشته‌ها در اجرای این طرح فرهنگی با سازمان اوقاف همکاری دارند.
ارسال نظرات