فزونی گفت: حتی با وجود دوستی که اعضای اتاق بازرگانی با دولت دارند، دولت تدبیر و امید نباید بدون مشورت با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی، لایحه انتزاع وزارت خانه های ادغام شده را بررسی می کرد.
کد خبر: ۸۸۸۷۱۳۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱

به گزارش خبرنگاز اقتصادی خبرگزاری بسیج، هفته گذشته اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران طی یک بیانیه رسمی از نادیده گرفته شدن نظرات اتاق بازرگانی و نیز عدم به کار گیری تدبیر و فکر در انتزاع وزارت خانه های ادغام شده راه مسکن و شهرسازی و نیز صنعت معدن و تجارت به دولت انتقاد کردند. با مطرح شدن بیانیه این اتاق ، نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نظرات خود پیرامون این بیانیه را اعلام کرده که غالبا نسبت به آرام بودن لحن بیانیه خطاب به دولت گلایه داشتند.

براین اساس، گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج حاکی است که دکتر فرهاد فزونی از اعضای اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران در این نشست علنی در خصوص ناهماهنگی هریک از اعضای دولت با اعضای دیگر کابینه  اظهار داشت: متاسفانه دولت لایحه ای در خصوص انتزاع وزارت خانه ها به مجلس ارائه می کند اما اجزای دولت و کابینه با آن مخالفت می کنند. عدم انسجام در دولت و عدم ثبات در تصمیم گیری ها آشکارا به چشم می آید در حالی که منطق تعریف می کند که هیچ وزیر و یا معاونی نباید حتی با متن لایحه دولت معترض باشد.

وی افزود: اتاق بازرگانی از دولت محترم گله مند است و حتی با وجود دوستی که اعضای اتاق بازرگانی با دولت دارند، دولت تدبیر و امید نباید بدون مشورت با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی، لایحه انتزاع وزارت خانه های ادغام شده را بررسی می کرد.

 
 

محمد لاهوتی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی نیز در این نشست در خصوص طرح جداسازی وزارتخانه های ادغام شده تصریح کرد: اتاق بازرگانی باید وقت خود را بیشتر برای بررسی جزئیات طرح ها و لایحه ها بگذارد تا به جای آن که بیانیه های مختلفی صادر کند که همگی جهت تمجید و یا محکوم کردن دولت خلاصه می شود.

وی افزود: اتاق بازرگانی اگر با بررسی خود به این نتیجه رسید که تفکیک وزارتخانه ها برای بخش خصوصی زیان بار است با مخالفت خود به مجلس سعی در جلوگیری از آن کند. اگر تفکیک وزارتخانه ها برای بخش خصوصی سود دهی خواهد داشت، با پیشنهادات خود در خروجی جلساتش و ارائه آن به مجلس، لایحه را به مقصدش هدایت کند.

عضو اتاق بازرگانی عنوان کرد: اگر نمی توانیم در بحث تفکیک وزارتخانه ها و حفظ شرایط موجود به اجماع برسیم باید به مجلس ارائه شود چراکه هم وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایط مطلبوبی ندارد و هم احیای وزارت بازرگانی به سبک گذشته مورد نظر اعضای اتاق بازرگانی نخواهد بود. با عدم توجه به این موضوع تمام فرصت های خود جهت پیشنهادات به مجلس شورای اسلامی از دست خواهد رفت.

لاهوتی گفت: امروز باید مطالبه کنیم که تمام دستگاه هایی که متولی و تصمیم گیرنده هستند، زیر مجموعه وزارت بازرگانی قرار گیرند تا ایران بتواند به آن یک پارچگی و یک دست شدن در تجارت جهانی دست پیدا کند.

ارسال نظرات