کد خبر: ۸۸۸۷۱۳۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ اوقات فراغت چنان در پدیده جوانی تنیده است که باید آنرا منشاء شناخت و به رسمیت شناخته شدن دوران جوانی و هویت دانست. تأثیرات مهمی که گذران اوقات فراغت در دوران معاصر بر فضای سیاست فرهنگ، اقتصاد و بر جوامع و خانواده و جوانان گذاشته است نه تنها مصرف کنندگان صنعت اوقات فراغت بلکه تولیدکنندگان کالاهای فراغت را نیز به تنوع طلبی و ساختار شکنی بنیادها وادار کرده است.

به جرأت می توان گفت اوقات فراغت امروز بیش از هر زمان دیگری است؛ چرا که ساعات رسمی کار در مراکز کاری کشورهای مختلف تقلیل یافته است. بنابراین هر فردی، چند ساعت فارغ از کار در اختیار دارد که باید برای استفاده از آنها طبق نظر میل و امکانات خود برنامه ریزی کند.

در همین راستا سایت خبری طنین خاتم در این گزارش کوتاه به بیان برخی از فعالیت های متولیان فرهنگی شهرستان در این زمینه پرداخته است.

مرکز فنی و حرفه ای خاتم: برگزاری دوره های آموزشی مهارتی ویژه اوقات فراغت دانش آموزان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم با تاکید بر نقش اثر گذار آموزش های مهارتی در توانمند سازی دانش آموزان برای زندگی بهتر و آینده شغلی دانش آموزان گفت: اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی است که دانش آموزان با فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای با فرهنگ کار، اشتغال و مهارت آموزی بیشتر آشنا شوند.

ابراهیمیان اظهار داشت: این مرکز در قالب طرح اوقات فراغت، دوره های آموزشی در رشته های کامبیوتر، بافندگی فرش،قلاب بافی لوازم تزئینی،پرورش شتر مرغ،پرورش زنبور عسل و... را برای رده نوجوانان و جوانان برگزار می کند.

وی ارتقا سطح مهارت‌های فردی و اجتماعی فرزندان و اهمیت برنامه‌ریزی و مدیریت زمان برای فرزندان را از اهداف برگزاری طرح غنی سازی اوقات فراغت در این مرکزعنوان کرد.

اداره ورزش:اولویت اداره ورزش و جوانان در تابستان، پر کردن اوقات فراغت است

رئیس اداره ورزش و جوانان خاتم گفت: در فصل تابستان با تعطیل شدن مدارس و دانشگاه ها بخشی مهمی از اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان در زمینه های ورزشی باید پر شود.

طالبی اظهار داشت:به منظورغنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان،اداره ورزش و جوانان با همکاری هیات های ورزشی فعال اقدام به برگزاری برنامه های آموزش و ورزشی نموده که علاقمندان می توانند با مراجعه به این اداره نسبت به رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

وی افزود: مدرسه فوتبال،هندبال،فوتبال،ژیمناستیک،کونگ فو،والیبال،کشتی،کاراته و ورزش پهلوانی و زورخانه ای از مهمترین رشته های ورزشی است که اداره ورزش و جوانان شهرستان در ایام تابستان برای جوانان در نظر گرفته است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی:کانون‌های مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های اوقات فراغت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح اوقات فراغت در شهرستان، اظهار داشت: فصل تابستان مهمترین و طولانی ترین فصل فراغت جوانان و نوجوانان است که نیاز به غنی سازی با ابزار های فرهنگی، هنری و آموزشی است.

نجفیان گفت: خوشنویسی،نقاشی،تئاتر،نمایشنامه خوانی،شعروداستان،مجری گری،موسیقی وعکاسی مهمترین برنامه های این اداره در جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان است.

وی با تاکید بر اینکه کانون های مساجد مهمترین پایگاه های اوقات فراغت جوانان را تشکیل می دهند خاطر نشان کرد: برنامه های فراغتی کانونهای مساجد بخش مرکزی شهرستان در26 کانون (شهری وروستایی) با برنامه های نظیر اردوهای زیارتی وسیاحتی،قصه نویسی وقصه گویی نماز،خیاطی،قرآن ونهج البلاغه،کامپیوتر،تفسیرقرآن کریم، خطاطی ونقاشی به جوانان آموزش میدهند.

نجفیان گفت:برنامه های فراغتی نیز در مؤسسات علوم قرآنی آموزشهای نظیر قرآن وعترت ،نهج البلاغه ،تفسیرموضوعی،احکام،.نقاشی وکاردستی به جوانان و نوجوانان ارائه می دهند.

ناحیه مقاومت بسیج خاتم:غنی سازی اوقات فراغت جوانه های صالحین

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج خاتم گفت:پرکردن اوقات فراغت با تقویت حلقات صالحین در طول تابستان از اهداف مهم اجرای طرح جوانه های صالحین درشهرستان خاتم است.

حجت الاسلام جعفری گفت: جوانه های صالحین از اول ماه مبارک رمضان با حضور مبلغین کار خود را شروع و تا اخر تابستان نیز ادامه دارد و در زمینه های روخوانی،روانخوانی حفظ قرآن کریم،آموزش کارهای هنری،آشپزی و ورزشی در پایگاه های مقاومت فعالیت می کند.

ارسال نظرات