خبرهای داغ:
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت پیگیری اعتبارت از دستگاه های بالادستی، گفت: دستگاه های اجرایی باید از اعتبارات ملی مطالبه گری داشته باشند و باید این پیگیری و نتایج حاصل از آن در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه برجسته شود.
کد خبر: ۸۸۸۷۱۷۷
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حسن صادقلو در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تصریح کرد: با توجه به فاصله کمی که تا هفته دولت وجود دارد ، مدیران اجرایی باید پروژه هایی را که قابلیت اتمام دارند، را احصا و زمینه بهره برداری آن را فراهم نمایند.
وی با تاکید بر اهمیت تسلط مدیران بر برنامه ششم توسعه، افزود: با اشراف بر یک سری از قوانین و مقررات که در برنامه ششم توسعه وجود دارد می توان نسبت به توزیع اعتبارت، مدیریت اجرایی برنامه‎ها و نظارت بر آنها در شورای برنامه‎ریزی پرداخت.
وی توجه به اقتصاد مقاومتی و تمرکز بر پروژه ها را پراهمیت دانست و افزود: باید تمرکزی در بودجه برای سریع اجرایی شدن پروژه ها و تاثیرگذاری در جامعه بوجود بیاید که البته قانون نیز به این ظرفیت توجه کرده است.
استاندار گلستان به جهش اعتبارات استان اشاره کرد و گفت: تنها براساس ظرفیت بودجه مسائل استان را دنبال نکردیم و تبصره 36 یک بنیان‌گذاری است که دولت و مجلس آن را تصویب کرده و استفاده از ظرفیت اسناد خزانه از مواردی است که باید به آن توجه کرد.
دکتر صادقلو یکی از ماموریت های اساسی مدیران را توجه به مطالبات در سطح ملی دانست و یادآور شد: در شرایط اعتباری کنونی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دستور ابلاغ تخصیص ۶۵۰ میلیارد تومان را به استان صادر کرد.
وی خاطر نشان کرد:باید پیمانکاران نسبت به ظرفیت تبصره 36 و اعتبارات این بخش آگاهی پیدا کنند تا بتوانند از این ظرفیت با کمک مدیران در راستای توسعه استان استفاده کنند.
استاندار گلستان با بیان اینکه باید در توزیع اعتبارات به بحث زیرساخت‎ها و مناطق روستایی توجه شود، افزود: رویکرد دولت دوازدهم به جز برنامه ششم توسعه توجه جدی به 3 موضوع روستا، بانوان و جوانان است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها