کارآفرین بسیجی با اشاره به فعالیتش در زمینه صنایع تبدیلی در عرصه تولید عرقیجات سنتی گفت: من این کار را چندین سال گذشته با 700تومان با فروش النگوی همسرم آغاز کردم که اکنون به ازای 10هزار تومان سرمایه اولیه، سی هزار تومان از تولید و فروش محصولات به دست می آورم.
کد خبر: ۸۸۸۷۱۸۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

جعفر کوهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: من این کار را از مادر و مادربزرگم یاد گرفتم و خدا را شکر توانستم با همراهی همسرم کارگاهی کوچک در کنار مزارع خودمان راه اندازی کرده و با یک دستگاه عرق گیری در آن مشغول کار باشیم.

وی ادامه داد: گیاهان دارویی همچون شاهسترن، کاسنی، شاهتره و ... را در زمینی حدود هفت هکتار در روستای ساخسلو ورزقان هرسال می کاریم و در تابستان با درو کردن آن در کارگاه خود مشغول عرق گیری می شویم.

کوهی اضافه کرد: برای این کار همه اعضای خانواده و فامیل کمک می کنند و در کنار آن نیز برای هفت نفر دیگر اشتغال زایی شده است.

این کارآفرین بسیجی با اشاره به اهمیت حمایت مسئولان از چنین اشتغال هایی، بیان کرد: با تسهیلات بسیج سازندگی که 15میلیون تومان بود توانستم مغازه فعلی را راه اندازی کرده و بتوانم در آن تولیدات خودمان را به فروش برسانم.

کوهی با قدردانی از مسئولان بسیج سازندگی اسکو، ابراز امیدواری کرد: بتواند با وام سود پایین از بانک ها کارگاهی بزرگتر با تجهیزات بیشتر در کنار مزارع خود راه اندازی و برای چند نفر دیگر اشتغال ایجاد کند.

وی به فروش محصولات دیگر در مغازه خود اشاره کرد و گفت: علاوه بر کشت گیاهان دارویی و عرق گیری آن ها، برخی از گیاهان دارویی را نیز از مناطق مختلف جمع آوری می کنم و برخی از گیاهان را نیز از افراد بومی مناطق و شهرهای دیگر خریداری کرده و برای آن ها نیز درآمدزایی می شود.

کوهی از مسئولان خواست با وام های سود پایین دست افرادی را که جویای کار و یا درصدد ایجاد اشتغال به مردم هستند را بگیرند تا جامعه شاهد رونق کسب و کار باشد.

همسر این کارآفرین بسیجی نیز گفت: با همراهی و یاری همدیگر توانستیم به اینجا برسیم که علاوه بر خود برای چند نفر دیگر اشتغال ایجاد شده است.

وی به برخی مشکلات در خصوص داشتن مغازه و ... اشاره و بیان کرد: برای اطمینان خاطر مردم از نوع خاص محصول تلاش داریم بخشی از عرق گیری را مقابل مغازه انجام دهیم که با این کار اصناف و کسبه گاهی وقت ها معترض هستند که گرمای اجاق آن در این فصل تابستان اذیت می کند.

همسر این کارآفرین بسیجی ادامه داد: حنی برخی از مغازه داران همچون فروشندگان محصولات آرایشی و بهداشتی گلایه می کنند که بوی تولیدات ما مانع کار آن ها برای فروش محصولاتی مچون عطر و ادکلن و .... می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها