فرمانده حوزه شهری امام خمینی(ره) بشاگرد:

حجاب حافظ فرهنگ و تمدن است

فرمانده حوزه شهری امام خمینی(ره) سردشت بشاگرد گفت: حجاب حافظ فرهنگ و تمدن است.
کد خبر: ۸۸۸۷۲۱۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج هرمزگان از بشاگرد؛. "محمد قنبری نژاد " فرمانده حوزه شهری امام خمینی سردشت درجمع بسیجیان گفت یکی از مهم ترین عامل بی ثباتی فرهنگ وتمدن در کشور های غربی،بی حجابی است.

 وی بانوان را گرانبها ترین موجود نظام خلقت دانست افزود:اسلام می گوید برای حفظ و حراست این پدیده گرانبها باید خوب نگهداری و مراقبت شود.

قنبري نژاد افزود: از مهمترین این مفاهیم فطری، حیا، عفاف و حجاب است. زن به عنوان بستر معراج مرد و کانون سازندگی جامعه، امروز با جنگ هویتی مبتنی بر بی حیایی و بی غیرتی مواجه شده تا نتواند رسالت ذاتی خود را که همانا گستردن عطر روح بخش حیا، پاکی و بالندگی معنوی است، به انجام رساند.

فرمانده حوزه شهری امام خمینی با اشاره به اینکه، فلسفه حجاب،مبانی پوشش چرا بایدعفاف را رعایت کنیم افزود:حجاب و عفاف نوعی گرایش فطری است، بی حجابی ایستادگی در برابر سرشت و سرپیجی از دستورات خداوند،همچنین امنیت و آرامش را در جامعه از بین می برد.

این مسئول بیان کرد: تنها راه نجات زن مسلمان امروزی بی اعتمادی مطلق به فرهنگ غرب و گرایش به مفاهیم قرآنی درباره ی حدود و ثغور بایسته های اخلاقی دین مبین اسلام درباره کیفیت حضور زن در جامعه می باشد و صد البتّه در این راه علما و کارشناسان زبده دین باید محوریّت داشته باشند.

 

محمد قنبری نژاد گفت:دشمنان ما سالهاست که سعی کرده اند حجاب و پوشش را به صورت یک امر ضدّ ارزش و مخالف با آزادی زن معرفی کنند این در حالی است که حجاب برای زن، هرگز محدودیّت نیست بلکه عین مصونیّت است تا با در امان ماندن از دام های هوس آلود برخی مردان مریض دل، هم شخصیّت اصیل الهی و انسانی خود را مصون نگه دارد و هم جامعه را مشحون از رایحه حیات بخش حیا، عفاف و حجاب سازد.

قنبري نژاد در پایان گفت:امید است همه مسئولان جامعه با محور قرار دادن راهبردهای ترسیم شده نظام مقدس جمهوری اسلامی که مبتنی بر دیدگاه های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (حفظ الله) عزیز می باشد به صورت هم گام و هماهنگ در راستای تعمیق فرهنگ تعالی بخش حیا و عفاف در تمام ابعاد آن، جهاد و اهتمام نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار