خبرهای داغ:
ناحیه لنجان

لنجان 27تیر ماه میزبان پرستوهای عاشق خواهد بود

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان گفت: شهرستان لنجان روز سه‌شنبه مصادف با ۲۷ تیرماه ، همزمان با ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع)، میزبان کاروان شهدای هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۸۷۲۱۹
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان ، سید احسان میرزایی در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی استقبال و تشییع شهدای هشت سال دفاع مقدس در شهرستان لنجان اظهار کرد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف بین‌المللی در قله‌ رفیع جهان قرار گرفته این عزت و قدرت نشأت‌ گرفته از فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس با پیروی از ولایت فقیه و الگوپذیری از قیام امام حسین (ع) جان خود را برای دفاع از اسلام و میهن فدا کردند تا کوچک‌ترین خدشه‌ای به اسلام ناب محمدی وارد نشود بنابراین ادامه راه این عزیزان و پاسداری از میراث ارزشمند آنها بسیار حائز اهمیت است.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان با اشاره به تشییع شهدای هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان تصریح کرد: با توجه به شبیخون فرهنگی دشمنان باید فلسفه شهادت، اهداف و آرمان‌هایی که شهدا در آن ثابت‌قدم بودند را برای جوانان تبیین کنیم و حضور شهدای غواص در شهرستان لنجان فرصت مغتنمی برای دستیابی به اهداف عالی را مهیا کرد.

وی اضافه کرد: مردم لنجان همچنان ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدای دوران دفاع مقدس را به خوبی به یاد دارند و مطمئناً در روز تشییع پیکر پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز همچون گذشته حضوری گسترده و پر رنگ خواهند داشت اما باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجمی در خصوص استقبال از این عزیزان انجام شود.

میرزایی با اشاره به اینکه شهرستان لنجان روز سه‌شنبه مصادف با ۲۷ تیرماه و همزمان با ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع)، میزبان کاروان شهدای هشت سال دفاع مقدس خواهد بود، ادامه داد: باید با تدوین برنامه‌های متنوع و پربار فرهنگی و مذهبی به استقبال شهدای تازه تفحص شده برویم چرا که این عزیزان بسیار مظلومانه به شهادت رسیده‌اند و حضور آنها در شهرستان لنجان می‌تواند تدایی‌گر فرهنگ و حال و هوای دوران طلایی دفاع مقدس باشد.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را برگرفته از فرهنگ غنی اسلام دانست و عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت سپری مقاوم در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان است بنابراین باید با برگزاری باشکوه این مراسم در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت که از فرامین رهبر معظم انقلاب نیز هست گام برداشته تا بتوانیم روز به روز در راستای تحقق منویات ایشان حرکت کنیم.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان در ادامه شهدا و ایثارگران را سرمایه‌های عظیم عرصه جهاد و دفاع از کشور دانست و یادآور شد: ایران اسلامی از پیشینه تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار است و در همین راستا باید جایگاه حماسه‌آفرین دفاع مقدس با چنگ و دندان حفظ شود تا بتوانیم از تحریف فرهنگ غنی کشورمان جلوگیری کنیم.

وی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند مهم‌ترین امتیاز شهدای ما نسبت به افرادی که در سایر کشورها در راه آرمان‌های خود فداکاری می‌کنند انتخاب آگاهانه و به دور از احساس است بنابراین باید در زندگی معنوی شهدا ورود پیدا کرده و عمق شخصیت این بزرگواران را برای جوانان معرفی و تبیین کنیم.

میرزایی در پایان پیام شهدا را حفظ پیوند و همبستگی دانست و اضافه کرد: پیام شهدا برای مردم و مسئولان حفظ اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و حضور شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز به نوعی سبب حفظ بیشتر و یکپارچگی مردم می‌شود بنابراین باید با الگوپذیری از شهدای هشت سال دفاع مقدس از فراز و نشیب‌های پیش رو به سلامت عبور کنیم
ارسال نظرات
آخرین اخبار