مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: متاسفانه به رغم تصویب قانون امر به معروف هنوز شاهد اجرای آن نیستیم که باید مسئولین در این زمینه باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۸۸۸۷۲۲۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

حجت‌الاسلام محمد رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با تاکید بر اینکه رعایت حجاب و عفاف لازمه هم زن و هم مرد در جامعه است، گفت: حجاب به واقع یعنی پوشش هم برای مردها و هم زنان، آدمی اگر می‌خواهد در جامعه و عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا کند بایستی نوع پوشش خود را مطابق با اعتقادات و باورها، نگرش به جهان هستی و هنجارها و ارزش‌های جامعه خود انتخاب کند.

پوشش متانت و وقاحت را به منصه ظهور می‌رساند

وی افزود: دین اسلام پوششی را برای زنان و مردان توصیه کرده است که متانت، وقاحت و انسانیت را به منصه ظهور رساند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تاکید کرد: اسلام برای زن و مرد حریم قایل است، در حقیقت هویت انسانی افراد باید در جامعه بروز و ظهور پیدا کند و این احساس وجود داشته باشد که حریم امنی برای فعالیت او در اجتماع وجود دارد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به سخن استاد شهید مرتضی مطهری در زمینه عفاف و حجاب گفت: همانگونه که این شهید بزگوار فرمود حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است؛ در جامعه افکار مختلفی وجود دارد که در این بین ذهن‌های مریض هم کم نیستند که با نگاه انسانی به یک زن نمی‌نگردند. بنابراین حجاب مصونیت است.

وی افزود: نوع پوششی که اسلام برای انسان توصیه کرده که برای پوشش بهتر اندام است. و در این بین انتخاب هم با خود انسان است. در ادیان مختلف به بحث پوشش توجه و تذکراتی داده شده است. در فرهنگ ملی ما نیز بر نوع پوشش توجه و رعایت شده است.

قایل شدن حریم در جامعه چشم طمع بلهوسان را کور می‌کند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در ایران باستان پوشش هم بنا به شرایطی که بوده است همیشه سبک و اسلوب خاصی داشته ‌است. در این دوران پوشش تمام بدن در دوره‌های مختلف تاریخی چه نزد زنان و چه نزد مردان در ایران یک حقیقت بوده و به هیچ وجه ایرانیان در برهنگی به سر نمی برده‌اند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: رعایت نوع پوشش علاوه بر جنبه هویتی و ملیتی، اسلام هم این نوع پوشش را برای زنان و هم برای مردان سفارش کرده است. تمام هدف دین این است که حریمی به وجود بیاید که بلهوسان طمع نکنند، اسلام هرگز زن را به محیط خانه محدود نکرده است گرچه اولویت را برای یک زن حضور در خانه و تربیت فرزند و صرف عاطفه مادری و همسری قرار داده ولی این به هیچ وجه برای زن محدودیت ایجاد نمی کند که او در بستر عمومی جامعه حضور پیدا کند.

حجاب مصونیت می‌آورد نه محدودیت

وی به بخشی از فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه(س) ثروت خود را صرف اسلام کرد و در شعب ابیطالب، ضمن اینکه تمام ثروت خود را برای کمک به مسلمین که در محاصره اقتصادی بودند صرف کرد، دوشادوش حضرت محمد(ص) با مشرکین مبارزه می کرد و این نشان می‌دهد که همسر پیغمبر ما که الگوی کامل بشریت است، در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حضور داشت ولی با رعایت حجاب. چراکه حجاب مصونیت می‌آورد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) به عنوان دیگر الگوهای برتر در مقوله حجاب یاد کرد و گفت: متاسفانه تا از حجاب نام برده می‌شود عده‌ای فریاد بر می‌آورند که می‌خواهید زنان را محدود کنید اما باید به این افراد بگوئیم که اسلام مخالف حضور زن در عرصه‌های اجتماعی نیست و زنان می‌توانند بالاترین مدارج عالیه را کسب کنند.

هویت بخشی به زنان در جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی 

حجت‌الاسلام رضوی‌راد رشد کمی و کیفی زنان را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امروز بیش از نیمی از دانشگاهیان ما را زنان تشکیل می‌دهند، بسیاری از مشاغل مختص زنان شده است و اسلام هم معتقد است که از چون تربیت به عنوان مهم‌‌ترین و ارزشمندترین مسئولیت بر عهده زنان قرار گیرد و زن کانون عواطف انسانی است لذا این وظیفه به او محول شده است.

وی افزود: واگذاری این مسئولیت‌ به یک زن در حقیقت نشان دهنده این است که اسلام برای زنان جایگاه والایی قایل است و از سوی دیگر با حفظ حریم، بر حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی مخالف نیست.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با حفظ حریم به دفاع از امامت و ولایت پرداخت و حضرت زینب(س) نیز با حفظ حریم در مجلس یزید خطبه خواند و پیام عاشورا را منتقل کرد. که اگر این چنین نبود کربلا در کربلا می‌ماند.

اسلام به زن هویت و جایگاه بخشده است

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: کسانی که عالمانه و عامدانه به دنبال این هستند تا جلوه‌هایی را که یک زن باید در خلوت برای همسر خود داشته باشد را به سطح جامعه بکشانند و به دنبال این هستند تا زن بودن یک زن معیار قرار بگیرد آنان به جنس زن اهانت می‌کنند. بر خلاف اینکه اسلام به زن هویت و جایگاه می بخشد.

وی افزود: آنانی که با اسلام مخالف هستند می خواهند وضع را به گونه ای نشان دهند که اسلام با حضور زن در جامعه مخالف است. از دیدگاه اسلام وظیفه مرد تامین معاش است و این وظیفه از دوش زن ساقط شده که نشان دهنده کرامت و جایگاه زنان از دیدگاه اسلام است در حالیکه آنان که مخالف اسلام هستند زن را در کارخانجات، تبلیغات و ... ملعبه قرار می‌دهند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با ابراز تاسف از ارائه برخی الگوها به جامعه از سوی رسانه‌ها گفت: اینکه یک زن در مشاغلی مشغول باشد که با روحیاتش در تضاد باشد مثل راننده اتوبوس و... افتخار نیست و متاسفانه رسانه ملی و دیگر رسانه ها غفلتاً این چنین زنان را به جامعه معرفی می کند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد این مشاغل را مغایر با کرامت زنان برشمرد و گفت: استاد دانشگاه، پزشک، فعالیت در بستر علوم تربیتی و اسلامی بهترین فعالیت شغلی برای زنان محسوب می شود که اسلام هم نسبت به آن سفارش و تاکید کرده است.

مخالفین اسلام زن را ملعبه هوس‌رانان قرار داده و به زن نگاه ابزاری دارند

وی افزود: از دشمنی جز دشمنی انتظار نمی‌رود بر اساس همین اهداف شوم، دشمن تبلغات ماهواره‌ای و تهاجم فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است، ما باید هوشیار باشیم و علیه این جنگ نرم دشمن، تهاجم به حق و درست داشته باشیم. آنان زن را ملعبه هوس‌رانان قرار داده‌اند و کرامت زن بودن را زیر سوال برده‌اند بایستی یک روز کرسی‌ محاکمه غربی‌ها شکل بگیرد و باید پاسخگوی این باشند که کرامت زن را زیر سوال برده‌اند. آنان باید پاسخگوی ما باشند در حالیکه امروز آنان مدعی حقوق بشر و رعایت حقوق زنان هستند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: اسلام همان میزان که زن را به رعایت عفت و پاکدامنی توصیه می کند به مردان هم همین توصیه را دارد. اینکه هر دو چشم خود را از نامحرم حفظ کنند تا با رعایت حریم آرامش در جامعه حاکم شود.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تاکید کرد: مبلغین، اساتید، رسانه‌ها و ... باید این نکات را تبیین سازند و با فرهنگ سازی در راستای ترویج این فرهنگ بکوشند.

قانون امر به معروف باید اجرایی شود

وی به لزوم تصویب و اجرایی کردن قوانین کارامد نیز تاکید داشت و گفت: قوانین کارآمد بایستی در این زمینه‌ها شکل بگیرد. مدیران، وکلا و مسئولان دست به دست هم دهند و در این زمینه گام بردارند. مقوله عفاف و حجاب فرع بر امر به معروف و نهی از منکر است و متاسفانه به رغم تصویب قانون امر به معروف هنوز شاهد اجرای آن نیستیم که باید مسئولین در این زمینه باید پاسخگو باشند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ما برای حاکمیت ارزش‌های دینی شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردیم، نمی خواهیم با اجبار ولی دست کم مدیران ما باید توجه داشته باشند و موضوع عفاف و حجاب را در گسترده ادارات رعایت کنند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد به بیان سخن مقام معظم رهبری در حوزه عفاف و حجاب پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری می فرماید؛« وضع حجاب را، وضع عفاف را، وضع تقیدات و پایبندی را خانم‌ها باید مراقبت کنند؛ این وظیفه است. خودنمائی و جلوه‌فروشی، یک لحظه است و آثار سوء آن برای کشور، برای جامعه، برای اخلاق، حتّی برای سیاست، آثار مخرب و ماندگار است؛ در حالیکه ملاحظه‌ عفاف، ملاحظه‌ حدود شرعی در رفتار و حرکات بانوان، اگر چنانچه سختی‌ای داشته باشد، سختیِ کوتاهی است، اما آثارش، آثار عمیق و ماندگاری است. خود خانم‌ها خیلی باید مراقبت کنند مسئله‌ حجاب را، مسئله‌ عفاف را؛ وظیفه‌ آنهاست، افتخار آنهاست، شخصیت آنهاست.»

وی به بحث طراحی و مد هم اشاره کرد و گفت: ما ملتی با پیشینه درخشان هزاران ساله، به همراه فرهنگ غنی اسلامی که 1400 سال پشتوانه اسلامی و آیات و روایات داریم و این جای سوال است که با این وجود چرا باید از غربی ها تبلیغ مد و الگوهای غلط را داشته باشیم. چرا از فرهنگ و داشته‌های خود غفلت کرده‌ایم؟

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: جوانان تنوع طلب هستند و می بایست مسئولین و طراحان مد و لباس ما به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به این موضوع مدل‌هایی را طراحی و روانه بازار کنند که معیارهای اسلامی در آن رعایت شده باشد.

توجه به مقوله طراحی مد و لباس در تحقق شعار سال نیز نقش آفرین است

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به بحث مد و لباس در تحقق شعار سال گفت: این موضوع در تولید و اشتغال بی شک اثرگذار خواهد بود چراکه با طراحی مدل‌های اسلامی ضمن تولید حجم درخور توجه این مدل از لباس‌ها و تامین نیاز بازار داخل، فرصت‌های اشتغال را برای جوانان فراهم خواهیم ساخت.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت اقوام و فرهنگ بومی در این بخش افزود: مراکز فرهنگی در ترویج مدل و لباس مطابق با معیار اسلامی ایرانی مسئول هستند. مراکز دانشگاهی ما باید در این زمینه نیز ورود کنند و جوانانی اثرگذار در عرصه مدل و لباس تربیت کنند تا بتوان تحول بزرگی را در این بخش از کشور رقم زد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه بخش عظیمی از درآمدهای کشور صرف واردات بی‌رویه لوازم آرایش و بهداشتی می‌شود در حالیکه بخشی از منابع مالی کشور به خارج از کشور می‌رود به دلیل آثار سویی که بر سلامت افراد دارند بار مالی سنگینی را بر بخش بهداشت و درمان متحمل می شوند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: بایستی تولیدات داخلی مناسب جایگزین این اقلام آرایشی و بهداشتی که اکثرا هم مجوزهای بهداشتی لازم را ندارند، بشود و از سوی دیگر کنترل در مرزها بیشتر شود. در این بخش هم می‌توان فرصت‌های شغلی بسیاری را برای جوانان فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه مفاهیم دینی باید کاربردی شود، گفت: آراستگی از نظر اسلام مستحب است البته با رعایت نکاتی که به آن سفارش شده است و اگر بتوان این مفاهیم را کاربردی کرد می‌توان عرصه اقتصادی کشور را رشد داد.

سوء مدیریت پاشنه آشیل تولید و رونق اقتصادی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: کشور ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد ولی متاسفانه سوء مدیریت پاشنه آشیل تولید و اقتصاد کشور شده است. در حالیکه اگر ظرفیت جوانان مجرب را باور کنند بی‌شک می‌توانند به اهداف دست پیدا کنیم.

خلاقیت، ایده و توان نیروی جوان را باور کنیم

حجت‌الاسلام رضوی‌راد بیان کرد: ظریفت‌ها طبیعی و خدادادی کشور به قدری هست که پاسخگوی 200 تا 300 میلیون جمعیت باشد و همه هم شغل داشته باشند منتهی مدیران مبتکر، خلاق و متعهد باید داشته باشیم. خیلی‌ها مدعی هستند و شعار توجه به جوانان را سر می‌دهند اما در عمل هیچ فرصتی را در اختیار جوانان قرار نمی‌دهد چون نیروی جوان را باور ندارند.

راهکار رفع مشکلات کشور در نگاه به غرب نیست

وی افزود: مردم ما مردمی انقلابی هستند. حضرت امام خمینی(ره) فرمود؛«مردم ما بهتر از مردم صدر اسلام هستند» . ما نیاز به غرب نداریم مسئولان نباید نگاهشان به غرب باشد بلکه در عرصه های مختلف مشارکت مردم را داشته باشیم قطع یقین موفق خواهیم بود درست به مانند دوران دفاع مقدس که جوانان ما جنگ را اداره کردند، جوانانی که در بخش هسته‌ای، پزشکی، صنعت موشکی و...امروز مایه اقتدار ایران هستند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ما مخالف تعامل با دنیا نیستیم ولی به این امید نبندیم که غرب مشکلات ما را مرتفع می‌کند، بدانند دشمن اگر مشکل تراشی نکنند رفع مشکل نمی‌کنند.

قدرت موشکی امروز کشور حاصل باور نیروی جوان توسط مقام معظم رهبری است

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با بیان اینکه باور نیروی جوان نتیجه‌اش می‌شود ساخت موشک‌های نقطه‌زن گفت: مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد کردند که نتیجه‌اش شد ساخت موشک‌هایی که لرزه بر اندام دشمن انداخت؛ همین جوانان را اگر باور کنند می‌تواند صنعت خودروسازی و حوزه مد و لباس کشور را سامان بخشد.

صیانت بخشیدن حجاب جهاد در راه خداست

وی افزود: جهاد در راه خدا تنها سلاح در دست گرفتن نیست کسی که مروج مفاهیم دینی می‌کند به نوعی جهاد کرده است و آن کس هم که در حوزه مد و لباس طرح‌های اسلامی ایرانی را تولید می‌کند او هم جهاد در راه خدا می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی خانواده را مهم‌ترین اصل برشمرد و تصریح کرد: بایستی بنیان خانواده را حفظ کرد و با حفظ این مهم حضور در صحنه‌های مختلف جامعه واجب است. متاسفانه دشمن در تهاجم فرهنگی خود سست کردن بنیان خانواده را نشانه رفته است.

مسئولان صادقانه برای رفع مشکلات گام بردارند

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید براینکه مسئولان بایستی در این زمینه همراهی لازم را برای رفع مشکلات داشته باشند، گفت: از دشمن جز دشمنی انتظار نیست ولی مسئولان بایستی با همت بلند آستین‌ها را بالا بزنند و در عرصه‌های مختلف ورود کنند، مردم هم زمانی که ببینند مسئولان صادق هستند اگر مشکلاتی هم وجود داشته باشد آن را تحمل می‌کنند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس دیدیم که مردم به رغم موشک‌بارن‌ها و بمباران‌های دشمن مقاومت می کردند و به جبهه‌ها کمک می‌کردند، از عزیزان خود می‌گذشتند تا پیروزی حاصل شود. الان هم اگر این مردم بدانند مسئولان صادقانه به دنبال حل مشکلات ملت هستند به یقیقن کمک خواهند کرد چرا که پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و حمایت لازم را خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات