برجام قدرت سیاسی ثابت شده ایران به تمام دنیا

وزیر ورزش و جوانان با یادآوری اینکه در آستانه دو سالگی برجام هستیم، گفت: اگر در ۸ سال جنگ تحمیلی قدرت نظامی کشور را به دنیا نشان دادیم، بعد از 30 ماه مذاکره با یک مجموعه قدرتمند سیاسی، قدرت سیاسی خود را به رخ دنیا کشیدیم.
کد خبر: ۸۸۸۷۲۷۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷


به گزارشخبرگزاری بسیج از کردستان،  مسعود سلطانی‌فر در نشست صمیمی با روسای هیات‌های ورزشی و مدیران سازمات‌های مردم‌نهاد کردستان گفت: برجام دستاورد بزرگی برای کشور بوده و هست.
 

وزیر ورزش و جوانان  با یادآوری اینکه در آستانه دو سالگی برجام هستیم، گفت: اگر در ۸ سال جنگ تحمیلی قدرت نظامی کشور را به دنیا نشان دادیم، بعد از 30 ماه مذاکره با یک مجموعه قدرتمند سیاسی، قدرت سیاسی خود را به رخ دنیا کشیدیم.
 

وی افزود: در حالی که مجموع تیم مذاکره کننده ما در حدود 40 تا 50 نفر بود، جمع طرف مقابل ما با تیم‌های عریض و طویل در حدود 400 تا 500 نفر بودند.
 

سلطانی‌فر تصریح کرد: هدف از مذاکرات و در نهایت برجام، حفظ حقوق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها بود که گرچه برخی طرف‌های ما بداخلاقی و بدعهدی می‌کنند اما برجام توافق بین امریکا و ایران نیست بلکه بین ایران و جامعه بین‌الملل بود.
 

بعد از برجام میزبان60 رویداد بین‌المللی ورزشی بوده‌ایم

وی اضافه کرد: برجام موجب شد تا تحریم‌های ناعادلانه به مرور برداشته شود و بخصوص ما در عرصه ورزش اتافاقات خوبی بعد از برجام صورت گرفت که میزبانی 60 رویداد بین‌المللی ورزشی یکی از نمونه‌های این توفیقات است.
 

وزیر ورزش و جوانان اذعان داشت: رویکرد قبل از برجام تعامل با ایران نبود که برجام موجب شد ما از ظرفیت‌های خوب و کارشناسی در دوره‌های مدیریتی و کارشناسی برای توسعه و پیشرفت ورزش استفاده کنیم.
 

وی گفت: استان‌هایی هستند که علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌هایی که دارند پای آرمان‌های نظام ایستاده‌اند که کردستان از این استان‌هاست و می‌طلبد که از ابزارها و امکانات برای رفع مشکلات آن قدم‌هایی برداشتنه شود که ما هیچ مانعی نداریم.
 

به گفته سلطانی‌فر، اگر چه مشکلات به چند قرن گذشته برمی‌گرد اما با تاکیدی که رئیس جمهور در بحث توجه به توسعه استان‌های محروم داشت، همه وزرا تلاش می‌کنند تا با استفاده از امکانات در این مناطق یک توازنی در بخش‌های توسعه به وجود آورند.
 

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود با مدیریت منابع، کار تلفیقی و افزایش ضریب بهره‌وری، استفاده لازم را از ریال به ریال بودجه کشور در زمینه حل مشکلات ببریم.
 

سلطانی‌فر ادامه داد: در تمامی دنیا سازوکاری فراهم است تا اقتصاد ورزش و حضور بخش خصوصی در این عرصه فعالیت داشته باشد اما این مبحث در ایران کم‌رنگ است و بخش غیردولتی در اقتصاد ورزش مشارکت نمی‌کند.
 

وی همچنین گفت: علاوه بر کارهایی که در خلال تدوین برنامه ششم توسعه انجام دادیم به دنبال فراهم‌کردن بسترهای حضور بخش خصوصی در ورزش هستیم.
 

وزیر ورزش و جوانان افزود: اراده ما بر این است که به ورزش بانوان در ابعاد مختلف هم برسیم چون 50 درصد دیگر جمعیت کشور ما حق دارند که در مسابقات ورزشی بین‌المللی هم حضور داشته باشند، کما اینکه تاکنون با پوشش اسلامی حضور یافته و مدال‌های مختلفی را کسب کرده‌اند.
 

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم در هر عرصه‌ای سالن جدا برای ورزش بانوان بسازیم و هر جا نتوانیم باید ساعاتی از سالن‌های موجود را به بانوان اختصاص دهیم و من این را به عنوان یک شاخص در ارزیابی مدیران استان‌ها روی آن تمرکز می‌کنم.
 

موافق احیای سازمان ملی جوانان هستیم

سلطانی‌فر ادامه داد: لایحه‌ای مبنی بر تفکیک سه وزارتخانه در مجلس مطرح است که یکی جوانان است و فکر می‌کنم مهم‌ترین مشکلات جوانان ما اشتغال، بیکاری، ازدواج و مسکن و تحصیل است که حل آنها نیازمند جایگاه حقوقی مقترتر از وضعیت فعلی است تا به عنوان یک معاونت در وزارت ورزش و جوانان باشد.
 

وی افزود: ما موافق احیای سازمان ملی جوانان و در یک جای مقترتری هستیم که با رصد و همگرایی و برنامه‌ریزی، قدم‌های محکم‌تری برای حل مشکلات جوانان بردارد و ما این سیاست دولت را حمایت می‌کنیم.
 

پرداخت 9800 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: مجموعه وزارت ورزش و جوانان از سال 89 تاکنون و به ویزه در دولت یازدهم موفقیت‌هایی در حوزه جوانان داشته است که افزایش تسهیلات ازدواج از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان یکی از این موفقیت‌هاست.
 

وی تصریح کرد: در سال 92 حدود 2 هزار و 900 میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شد که این رقم در سال 95 به 9 هزار و 800 میلیارد تومان رسید که یک میلیون و 100 هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.
 

سلطانی‌فر همچنین گفت: خانه‌های جوان که در دولت اصلاحات آغاز شد، در دولت‌های نهم و دهم تعطیل شد و دوباره در دولت یازدهم مطرح است که اکنون 45 خانه جوان در کشور فعال شده است.
 

وزیر ورزش و جوانان در پایان سخنان خود به وجود 14 هزار هیات ورزشی در کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته 17 میلیارد تومان به این هیات‌ها اختصاص یافت که به هر کدام از آنها حدود یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 500 هزار تومان رسید که امسال با منابعی از جمله 27 درصد ارزش افزوده در اختیار داریم، اعتبار این هیات‌ها تا سه برابر افزایش خواهد یافت.
 
انتهای پیام/7727

ارسال نظرات
آخرین اخبار