نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در ارتباط با مشکلات فرهنگی باید ریشه‌یابی کرد، گفت: ولنگاری فرهنگی زمینه‌ساز افزایش آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۸۸۸۷۲۷۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله ابوالقاسم وافی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به اینکه هیچ کسی در این موضوع که مسائل فرهنگی زیربنای تمام مسائل است، اظهار داشت: حتی در کشورهای غیر اسلامی هم نسبت به این موضوع به صورت مستقیم یا غیر مستقیم اذعان و اعتراف دارند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم نسبت به مسائل فرهنگی تاکید بسیار زیادی داشته، خاطرنشان کرد: الان در جامعه این موضوع را به خوبی احساس می‌کنیم که مسائل فرهنگی در جامعه آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی در دوران کودکی و نوجوانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در صورتی که ما بتوانیم فرزندانمان را در دوران ابتدایی و دبیرستان به صورت درست با تربیت دینی آشنا و همراه کنیم، مطمئنا فرهنگ وی به خوبی شکل می‌گیرد و به سختی این فرهنگ را از دست می‌دهد.

وافی با بیان اینکه زمانی که جامعه ما با ولنگاری فرهنگی روبرو باشد، قطعا آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابد، گفت: مسائل فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی روبروست و در صورتی که به آن توجه نداشته باشیم با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی می‌تواند مورد استفاده‌های مفید قرار گیرد، تصریح کرد: با این وجود کودکان و سنین اول نوجوانی بیشتر از آنکه با موارد خوب این فضا ارتباط داشته باشند، آسیب‌ها آنها را تهدید می‌کند.

نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه موضوع حجاب در اسلام هم برای زنان و هم برای مردان وجود دارد، افزود: لازم است که همه مسئولان نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی در راستای تقویت بنیان خانواده و بهبود وضعیت حجاب قدم بردارند و پس از هر اقدامی نسبت به نتیجه و تاثیر آن اقدام مناسب انجام دهند.

وافی در ارتباط با وضعیت ازدواج و طلاق در استان یزد و کشور گفت: یکی از موضوعاتی که امروز در جامعه سبب کاهش ازدواج و افزایش سن ازدواج جوانان شده، بحث توقعات بالایی است که جوانان دارند در صورتی که می‌توان زندگی را با هزینه کم شروع کرد و همچون گذشتگان پس از ازدواج به مباحث دیگر اقدام کرد.

وی به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اشاره کرد و گفت: امیدواریم این ثبت جهانی برای استان یزد و ایران خوبی و موفقیت به دنبال داشته باشد و جنبه‌های خوب آن برای ما نمایان باشد.

ارسال نظرات