معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور:

ساماندهی ۵۰۰ کانون بسیج جامعه پزشکی به منظور اشتغال زایی

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: با هماهنگی و ساماندهی ۵۰۰ کانون بسیج جامعه پزشکی در کشور، ظرفیت‌های تولید در حوزه سلامت را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم سهمی را در تولیدنظام سلامت کشور داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۸۷۳۳۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، حمید سپهری‌فر، معاون فرهنگی  این سازمان درباره رویکرد جدید سازمان در سال جدید گفت: تا به حال ما در شاخه‌های مختلف فعالیت می‌کردیم اما از این پس سازمان بسیج به ویژه بسیج جامعه پزشکی با رویکرد جدید وارد مقوله خدمات اجتماعی در لایحه‌ها و سطوح مختلف جامعه می‌شود.

وی در ادامه با اشار به اینکه این برنامه به شکل یک ساله و میان مدت در حال طراحی است، تصریح کرد: با یک برآورد نیازسنجی و آینده پژوهی این اتفاق رخ خواهد داد و پزشکان و اعضای بسیج جامعه پزشکی را وارد عرصه جدید می‌کنیم.

سپهری‌فر، بر این موضوع تاکید کرد که خدماتی که ارائه می‌شود، گسترده‌تر و متنوع‌تر در قالب سلامتی خواهد بود و ما در نقاط مختلف کشور شاهد آن خواهیم بود.

وی به بیان این موضوع که برخی از فعالیت‌های ما دچار تغییر می‌شود و اولویت کار ما خدماتی از جنس سلامت و اجتماعی خواهد بود، پرداخت و گفت: شکل برگزاری بیمارستان‌های صحرایی، برگزاری تیم‌ها و نوع برنامه‌ها همچنین فعالیت‌ها متناسب با نیاز استان‌های مختلف و اولویت‌هایی که آنان اعلام می‌کنند، پیش خواهد رفت.

به گفته سپهری‌فر، بسیج جامعه پزشکی کشور تولید و اشتغال در صنعت و سلامت کشور را دنبال خواهد کرد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در ادامه افزود: با هماهنگی و ساماندهی ۵۰۰ کانونی که در کشور داریم، ظرفیت‌های تولید و اشتغال در حوزه سلامت را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم سهمی را در تولید و اشتغال در نظام سلامت کشور داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد کلی سازمان با محوریت مدیریت موضوعی و تخصصی پیش خواهد رفت، متذکر شد: در مناطق کم برخوردار و غیر برخوردار به دنبال این هستیم تا زمینه اشتغال بروز و ظهور پیدا کند.

فعالیت‌های فرهنگی در استان‌های محروم به منظور تولید و اشتغال مد نظر ما است

سپهری‌فر، ادامه داد: در مقوله فرهنگی در استان‌های محروم مانند استان سیستان، کردستان و ایلام که کمتر کار شده و دسته دوم استان‌هایی که امکان جذب توریست درمانی دارند، فعالیت خواهیم کرد تا در بحث تولید و اشتغال وارد عرصه شویم

وی به این موضوع اشاره کرد که در مقوله آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و پیشگیری نیز یکی از اولویت‌های ما است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه راهبرد نگرش تولید و اشتغال در صنعت سلامت یکی از محورهای جدی بسیج است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ما باید به سمت محصول محور پیش رود و تلاش می‌کنیم این طرح تا ۵ سال آینده مدنظر باشد.

سپهری‌فر، در پایان گفت: به دنبال این هستیم تا تمامی استان‌ها به شکل منطقه‌ای وارد شوند و در مقوله آموزش نیز آموزش‌هایی را ارائه دهیم تا به شکل یک فضای نهضتی بتوانیم فعالیت کنیم و با همطرازی در کانون‌ها وارد یک فعالیت جدید در عرصه سلامت شویم.

ارسال نظرات