نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: علی رغم زحماتی که در مذاکرات هسته ای توسط دستگاه دیپلماسی و دولت کشیده شد، در نهایت نتایج مورد نظر از این درخت برجام و میوه های مورد نظر و سیب و گلابی که قرار بود کام مردم را شیرین کند و منافعی برای ملت ما باشد، محقق نشد و تاکنون محقق نشده است.
کد خبر: ۸۸۸۷۳۶۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری با بیان اینکه مسئله تعامل و گفت وگوی سازنده یک اصل است، اظهار کرد: این اصل هم مورد پذیرش عقلا و هم مورد پذیرش دین است و اسلام نسبت به گفت و گوی سازنده با سایر ادیان و مذاهب اسلامی سفارش دارد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: مسئله تعامل، گفت و گو و تبادل افکار و اندیشه ها، موضوعی است که بیانگر این بوده که نسبت به آن فکر توجه داشته و سبب جهانی شدن آن تفکر و تقویت اندیشه ها و افکار خواهد شد و چه بسا خصومت و دشمنی ها از بین خواهد رفت ولی این موضوع گفت و گو متفاوت از آن گفت و گویی است که بنشینیم و قراردادی ببندیم و امتیازاتی بدهیم و امتیازاتی بگیریم که در اینجا سخن فراتر از گفت و گو و تبادل افکار است.

وی گفت: در جایی که گفت و گو فراتر از تبادل افکار بوده و بحث قرارداد و امتیاز گرفتن و دادن است، باید توجه کرد که این معامله ای که انجام می گیرد آیا به مصلحت است و در نهایت سود دارد و برای کشور و مردم او مصلحت بوده یا نه.

مجتهد شبستری با اشاره به موضوع برجام، تصریح کرد: باید کارشناسان نظر بدهند که این معاهده برجام میان ایران و کشورهای ۵+۱ و آنچه که ما دادیم و گرفتیم یک معامله برد-برد بوده یا اینگونه نبوده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بر اساس این معاهده ما امتیازاتی دادیم و به تمام تعهدات خود مانند توقف غنی سازی، بستن تاسیسات هسته ای، عمل کردیم ولی آیا طرف مقابل هم به تعهدات خود مانند توقف کامل تحریم ها عمل کرد؟

وی افزود: اگر طرف مقابل به تمام تعهدات خود عمل می کرد، می شود گفت که این معامله دو سر برد بود که امتیازاتی دادیم و گرفتیم و به قولی سه گل زدیم و دو گل خوردیم، ولی واقعیت این است که با گذشت ماهها طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است.

مجتهد شبستری با اشاره به اینکه تحریم ها به طور کامل برداشته نشد بلکه گاهی خبر از تحریم های جدید نیز می شنویم، گفت: این موضوع با روح و جسم برجام مغایرت دارد و نمی توان نام برد- برد به معامله ای گذاشت که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند و در مقابل ما به تعهدات خود عمل کنیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برجام، معاهده ای بود که توقعات لازم را برآورده نکرد، تصریح کرد: علی رغم زحماتی که در مذاکرات هسته ای توسط دستگاه دیپلماسی و دولت کشیده شد، در نهایت نتایج مورد نظر از این درخت برجام و میوه های مورد نظر و سیب و گلابی که قرار بود کام مردم را شیرین کند و منافعی برای ملت ما باشد، محقق نشد و تاکنون محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه نمی توانیم بگوییم ۱۰۰ درصد خسارت بوده است، اظهار کرد: ولی آنطوری که گمان می رفت ۱۰۰ درصد منفعت باشد، نشد و آن منافعی هم که بر روی آن مانور می دادند و چه بسا آرایی هم از این طریق و با بهره برداری تبلیغاتی جذب کردند، تاکنون محقق نشده است.

ارسال نظرات