خبرهای داغ:
در دومین یادواره شهدای خیابان آیت‌الله حائری قم مطرح شد

مطالبی که رهبر انقلاب می‌گویند از روی دلسوزی است / برخی برای حل مشکلات ازدواج فقط سمینار راه می‌اندازند!

یکی از کارشناسان مسائل دینی در دومین یادواره شهدای خیایان آیت‌الله حائری قم گفت: مطالبی که رهبر انقلاب مطرح می‌کنند از روی دلسوزی برای ملت ایران است و ایشان هیچگاه به دنبال کسب عنوان برای خود نبوده‌اند، وقتی می‌گویند فلان معاهده خوب نیست بدانید که آن برای فرزندان ما ضرر دارد.
کد خبر: ۸۸۸۷۳۶۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دومین یادواره 25 شهید خیابان آیت‌الله حائری جمعه شب با حضور جمعی از مردم قم در مسجد حضرت زینب(س) واقع در باجک برگزار شد.

سردار حسین کاجی از راویان دفاع مقدس در ابتدای این برنامه ضمن گرامیداشت یاد و راه شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: رژیم بعثی عراق در دوران دفاع مقدس به صورت زمینی و هوایی به خاک ایران تجاوز می‌کرد، شهدا، اسرا و جانبازان زیادی طی جنگ تحمیلی تقدیم اسلام شد که باید قدر آن‌ها را دانست.

وی اضافه کرد: عراقی‌ها در ابتدای ورود به ایران بر دیوارهای شهرهای اشغالی ایران به عربی می‌نوشتند «آمده‌ایم که بمانیم» ولی با ذلت از ایران بیرون رانده شدند و اکنون نیروهای اسلام به لانه کفار در اسراییل نزدیک شده‌اند و نابودی‌شان نزدیک است.

این راوی دفاع مقدس ادامه داد: قم هم در زمانی بمباران شد و کمتر کسی درباره بمباران قم صحبت کرده است؛ شهید دخانچی سردار بی‌نظیر قمی حدود 152 هزار ساعت درد کشید، وی قبل از شهادتش اعلام کرد من جایگاه خود را در بهشت دیده‌ام!

کاجی عنوان کرد: شهید محمدعلی موحدی از شهدای قمی است که کمتر درباره او صحبت شده است، صفاتی در او بود که یک الگوی بی‌مثال برای جوانان است و ضروری است سیره او را برای جوانان شرح داد تا جوانان از آنان درس بگیرند؛ اکنون حرف از چهارشنبه‌های سفید است چون الگوهای بی‌بدیل جوانان که همین شهدا هستند دارند به فراموشی سپرده می‌شوند.

وی بیان کرد: وادی دفاع مقدس وادی کربلا است و وادی کربلا عرصه سرعت و سبقت است، هر کسی کوتاهی کند جا می‌ماند.

این راوی دفاع مقدس از مسؤولان خواست تا بیشتر در عرصه ترویج فرهنگ شهدا گام بردارند چرا که جامعه به راه شهیدان بیشتر احتیاج دارد تا اینکه بزرگراه‌ها به نام آن‌ها ثبت شود.

سردار کاجی افزود: جعفر ربانی‌نژاد از رزمندگان قمی در عملیات بدر شهید شد، آنقدر شرایط عملیات بدر سخت بود که هرچه از آن گفته شود کم است، در آن عملیات خاک سنگرها با خون رزمندگان ایران گل شده بود!

وی اضافه کرد: کسانی که در وادی فیلمسازی دستی دارند از زندگی سرداران شهید از جمله سردار شهید جوکار از شهدای دلاور قمی فیلم بسازند.

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، کارشناس مسائل دینی در ادامه این برنامه ابراز کرد: هدف اسلام صلح، تقوا و دعوت به ایمان است و بر جنگ کردن اصرار ندارد ولی باید در برابر تجاوز به مسلمانان از عزت، ایمان و اسلام دفاع کرد؛ شهادت پایان زیبایی است و همواره خواسته اولیای الهی بوده است.

وی ادامه داد: در خطبه 156 نهج‌البلاغه تعبیر عجیبی است که امام علی(ع) نزد پیامبر(ص) آمده و از شهادت تعدادی از یاران خبر داد و پرسید: « پس چرا من شهید نشدم؟» پیامبر(ص) به او فرمود: «تو سر انجام شهید می‌شوی ولی به من پاسخ بده که صبر تو در برابر شهادت چگونه خواهد بود؟» امام علی(ع) فرمود:« یا پیامبر(ص) شهادت که صبر نمی‌خواهد، صبر در برابر مشکلات است ولی شهادت نعمت و خوشحالی است باید گفت چقدر در برابر شهادت شکرگزار هستی».

این کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: پیامبر(ص) فرموده است: «به محض اینکه کسی تصمیم بگیرد در جهاد شرکت کند گناهانش آمرزیده می‌شود و فرشتگان برای او دعا می‌کنند، زمانی که شهید می‌شود و بر زمین می‌افتد به او گفته می‌شود چیزهایی می‎بینی که کسی ندیده، چیزهایی می‌شنوی که کسی نشنیده».

حجت‌الاسلام رفیعی بیان کرد: بعد از جنگ احد 70 شهید روی زمین افتاده بودند، منافقین شروع کردند به زمزمه کردن که خون این‌ها هدر رفت؛ حدود 80 آیه در قرآن درباره جنگ احد نازل شده است،  در آیه‌ای نیز در این باره آمده است کسانی که شهید شده‌اند را مرده نپندارید! یعنی حتی در مخیله خود هم این پندار را راه ندهید چرا که آنان زنده‌اند.

وی افزود: شهادت مقام و جایگاهی است که خصوصیاتی می‌خواهد و نصیب هر کسی نمی‌شود، شهادت به سادگی به کسی نمی‌رسد بلکه ویژگی‌های «9 گانه‌ای» را شهدا داشته‌اند تا به این مقام رسیده‌اند که به این ویژگی‌های«9 گانه» در سوره توبه اشاره شده است.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: صدا و سیما، کتب درسی، تبلیغات شهرداری و فرمانداری، دانشگاه‌ها و آموزش‌های عالی باید به ترویج سیره شهدا مزین شوند؛ همانگونه که شبکه‌های مختلف برای سرگرمی مردم و شادی آنان که اتفاقا شادی لازمه زندگی هست برنامه تهیه و پخش می‌کنند برنامه‌های جذابی هم ویژه شهدا باید تهیه و پخش شود تا جامعه بیشتر به سیره شهدا نزدیک شود.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به برنامه منحوس دشمن در چهارشنبه با عنوان «چهارشنبه‌های سفید» اضافه کرد: دشمن دارد کار می‌کند، فعلا یک روز را برای تظاهر اهداف شیطانی خود انتخاب کرده و رفته رفته آن را هر روزه می‌کند، باید عجله کرد و فضای فرهنگی جامعه را زودتر حفظ کرد.

وی عنوان کرد: مخالف فضای مجازی نیستم ولی فضای مجازی همانند میدان مین است و اگر مراقب نباشید ممکن است انفجار خطرناک رخ دهد و گناه انسان را مجروح کند، در فضای مجازی به دنبال کتب سیره شهدا باشید و ضمن مطالعه آن‌ها خود را برای نزدیکی به آن تمرین دهید.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: امام علی(ع) فرمود:« کسی که این سه ویژگی را داشته باشد هر کجا بمیرد شهید محسوب می‌شود حتی اگر در بستر بیماری بمیرد، کسی که حق خدا، رسول خدا(ص) و اهل‌بیت رسول خدا(ص) را به جای آورد.»، البته در روایات دیگر رعایت موارد دیگری نیز برشمرده شده است از جمله کنترل شهوت، کنترل خشم و کمک به بندگان خدا.

حجت‌الاسلام رفیعی ضمن تأکید بر برجسته کردن وصایای شهدا ابراز کرد: وصیتنامه شهدا و امام خمینی راهنمای زندگی و انقلاب است، 500 جلد کتاب از وصیتنامه شهدا در دست چاپ است، از گردآورندگان این وصیتنامه‌ها سؤال کردم:« آیا وصیتنامه‌ای از شهدا یافته‌اید که در آن پیروی از ولایت فقیه سفارش نشده باشد؟» پاسخ دادند خیر! حتی یک مورد هم یافت نشده! ولی وصیت‌نامه‌هایی را یافته‌ایم که در آن دو مرتبه یا چند مرتبه به پیروی از ولایت فقیه سفارش شده است.

وی بیان کرد: بسیاری از رزمندگان به عشق ولی فقیه زمان خود راهی جبهه شدند، نگذارید امروز پشت رهبر خالی شود و بدانید که مطالبی که ایشان مطرح می‌کنند از سر حب دنیا و ریاست طلبی نیست و با غرض نیست، ایشان بیش از 70 سال از عمر با برکتشان گذشته است و انواع سمت‌ها و شرایط را درک کرده‌اند و به دنبال این نبوده و نیستند که عنوانی برای خود کسب کنند و اگر فریاد می‌زنند این معاهده درست نیست و باید جلوی آن گرفته شود این سیاسی نیست و نباید سیاسی شود بلکه ایشان دلسوز ملت ایران هستند و می‌دانند که این برنامه اگر توسط آموزش و پرورش اجرا شود به فرزندان ضربه می‌زند.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از عوام و خواص، از ریزش‌ها و رویش‌ها و از اشتغال و تکیه به توانمندی‌های داخلی حرف به میان می‌آورند کدهای خوبی به ما می‌دهند تا جامعه و شرایط را بهتر درک کنیم و راه را پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام رفیعی اذعان کرد: روی سخنم با فرد خاصی نیست بلکه با تمام قوا و مسؤولان است، اگر در قوه مجریه، مقننه و قضاییه و دانشگاه‌ها و حوزه‌ها و فرمانداری‌ها و سایر نهادها طرح‌های مقام معظم رهبری پیاده می‌شد جامعه ایران خیلی پیشرفت کرده بود چرا که ایشان در خیلی از مباحث صاحب نظر هستند و شرایط جامعه را به خوبی رصد می‌کنند.

وی ابراز کرد: طی سال‌های 1373 تا 1376 که مسؤول نهاد نمایندگی بودم خدمت آیت‌الله هاشمی گلپایگانی که آن موقع وزیر علوم بودند رسیدیم از سوی رهبر انقلاب به ایشان ابلاغ شد که دانشگاه‌ها را اسلامی کنید، ولی طرح دانشگاه اسلامی در بایگانی رفت و پیگیری نشد؛  طرح تحول حوزه را نیز رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، طرح تکیه به توانمندی‌های داخلی، طرح اهمیت دادن به جوانان و بسیاری طرح دیگر را نیز ایشان مطرح کردند ولی مسؤولان پیگیری نکردند و بر زمین ماند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه برخی فقط بلدند همایش، سمینار، تقدیر و تشکر راه بیندازند عنوان کرد: قبل از ماه رمضان سال گذشته در جلسه‌ای با موضوع خانواده که در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد و آقای هاشمی وزیر بهداشت و چند تن دیگر از مسؤولان نیز بودند رهبر انقلاب فرمودند بروید تلاش کنید و میزان ازدواج را در جامعه بالا ببرید و طلاق را پایین بیاورید البته نه با همایش بلکه با کار و تلاش.

حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: مقام معظم رهبری مسئله آتش به اختیاری جوانان بصیر را مطرح کرده‌اند، این یعنی جوانان هر کجا دیدند کار فرهنگی زمین مانده است اقدام کنند.
ارسال نظرات