مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد

اجرای طرح‌های «مصباح الهدی»، «نور باران» و «مبین» در مدارس کشور

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح‌های «مصباح الهدی»، «نور باران» و«مبین» به عنوان یاوران نماز در مدارس سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۷۳۶۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور در اردبیل، اظهار داشت: در وزارتخانه با تهیه و چاپ 60 عنوان کتاب و اجرای طرح‌های مختلف قرآنی سعی داریم تا نسل آینده را بیشتر با مبانی قرآن و آموزه‌های حیات بخش اسلام آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه منتخب 7 میلیون دانش‌آموز کشور با حضور در این رقابت‌ها در حقیقت فضای شایسته قرآنی و تربیتی را در مسیر تعالی سپری می‌کنند، تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا دانش‌آموزان قدر نعمت قرآن، عترت و نماز را در سنین نوجوانی و جوانی بدانند و راه حقیقی را در این مسیر طی کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه محور تحول در جوامع، نیروی انسانی است و آموزش و پرورش نیز مدار تربیت نیروی انسانی است، وظیفه ماست تا سلامت این نیروی معنوی را در جامعه فراهم کنیم.

مسیب زاده خاطرنشان کرد: این مسابقات و نتایج آن زودگذر است اما باید شرکت کنندگان در این مسابقات از 32 استان کشور، در فضای همدلی و دوستی به تعمیق معرفتی خود بیفزایند تا کار شایسته و ماندگاری را از این رویدادها شاهد باشیم.

 وی به برخی از فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و افزود: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، حفظ موضوعی قرآن در دستور کار قرار گرفته است که در این رابطه، 12 عنوان کتاب چاپ و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح «مصباح الهدی»، «نورباران» و «طرح مبین» به عنوان یاوران نماز در مدارس اشاره کرد و افزود: سعی می‌شود در قالب این طرح‌ها بهترین الگوی سبک زندگی، برگرفته از ائمه اطهار(ع) و قرآن کریم به جامعه معرفی شود.

مسیب زاده به برگزاری پنجمین دوره مسابقات جهان اسلام در رشته قرآن بعد از 20 سال وقفه در برگزاری این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: با همراهی و تلاش دولت، این مسابقات قرار است به صورت بین‌المللی و برای دانش‌آموزان جهان اسلام برگزار شود که از کشورمان نیز منتخبین این مسابقات حاضر خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار