محمدجواد کولیوند گفت: چنانچه بدعهدی و تحریم جدیدی از طرفین برجام دیده شود، مجلس مصوبه تاسیس کارخانه تولید سوخت هسته ای را اعلام می کند.
کد خبر: ۸۸۸۷۳۶۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمدجواد کولیوند، نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی در خصوص دومین سالگرد اجرای توافقات هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5 گفت: برجام به عنوان معاهده بین المللی تعهدات متقابل را قانونی و لازم الاجرا می داند.

بدعهدی آمریکا در مقابل معاهده برجام واکنش های ایران را در پی دارد
 
به گفته کولیوند، ایران بخش قابل تأملی از تعهدات خود را در معاهده بین المللی برجام به انجام رسانده و انتظار می رود طرف های مقابل نسبت به این امر متعهد باشند.
 
نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی، اجرای مصوبه 9 بندی مجلس در خصوص عدم تعهد طرف مقابل را مهم خواند و گفت: چنانچه بدعهدی و تحریم جدیدی از طرفین برجام دیده شود، مجلس مصوبه کارخانه سوخت هسته ای را اعلام می کند.
 
وی در خصوص این پرسش که برجام در چه بسترهایی برای ایران حائز اهمیت و تاثیرگذار بوده است، عنوان کرد: در بحث توسعه و تولید، بیمه، حمل و نقل، افزایش صادرات نفتی شاهد رشد بودیم.
 
وی توضیح داد: با وجود تاثیرات مثبت برجام در بخش های مختلف کشور شاهد عدم تعهد ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی طرف قرارداد نسبت به تعهدات هستیم.
 
مسئول کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی لغو تحریم ها و عدم افزوده شدن تحریم های جدید از نمونه طرح ها و برنامه هایی بود که در این زمینه از طرف مقابل خلف وعده صورت گرفت.
 
یکی از درخواست ها و مطالبات در معاهده برجام ارتباط بانکی ایران با دیگر بانک های بین المللی است که در این زمینه نیز آمریکا به عهد خود متعهد نماند، کولیوند در این زمینه توضیح داد: ارتباط بانکی ایران با بانک های بین المللی از معاهداتی بود که آمریکا خلف وعده کرد و ایران در زمینه واردات مواد اولیه کارخانه ها به همین واسطه با مشکلات جدی مواجه شد.

منبع: شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها