خبرهای داغ:
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان:
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان از راه‌اندازی کارگروه فرهنگی اجتماعی اتباع در استان خبر داد و گفت: ارتقای سطح فرهنگی و دینی پناهندگان استان هدف این کارگروه است.
کد خبر: ۸۸۸۷۳۷۹
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید امیرعلوی در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به میزبانی این اداره کل در شاهرود، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی فرهنگی اتباع خارجی در استان، بیان کرد: در مقوله مواجهه با پناهندگان استان باید گفت درگذشته ما پیوست فرهنگی برای این قشر نداشته‌ایم و دولت‌ها تنها به فکر ارائه خدمات به این افراد بوده‌اند اما قریب به یک سال پیش دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ دستوری به سراسر کشور از طرف معظم له همه ما را موظف کردند تا نسبت به ساماندهی امور اتباع بیگانه کارگروه‌های را تشکیل دهیم که بتوانیم امور فرهنگی و اجتماعی پناهندگان افغانستانی و ...  را برنامه‌ریزی کنیم.

 

وی افزود: کارگروه ساماندهی فرهنگی و اجتماعی اتباع و مهاجران خارجی خوشبختانه در استان سمنان ایجادشده و در دو حوزه، نخست اجرای بخش‌نامه‌های کشوری و سپس اخذ تصمیمات درون استانی فعالیت دارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان گفت: آئین‌نامه کارگروه فرهنگی، اجتماعی اتباع بیگانه همچنین کمیسیون‌هایی را نیز در ذیل این کارگروه پیش‌بینی کرده که طبق آن دستگاه‌های متولی مقوله فرهنگ و مذهب مانند ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و ... بتوانند کارها را طبق رسالتی که در جامعه دارند، جلو ببرند ودر این راستا خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در سطح استان شکل‌گرفته که به‌واقع هدف غایی همه این اقدامات ارتقای سطح فرهنگی و دینی پناهندگان محسوب می‌شود.

تصویر درون برنامه‌ای 1 علوی درباره ضرورت تعامل سازمان تبلیغات اسلامی با اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان، تأکید کرد: یکی از بخش‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند درباره اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه اتباع همکاری داشته باشد، مقوله خانه‌های قرآنی شهری و روستایی است، امروز به‌خوبی می‌توان از ظرفیت این خانه‌ها برای انسجام بخشیدن به برنامه‌های قرآنی و فعالیت های جانبی مانند خاطره گویی ویژه پناهندگان که به پیشنهاد اداره کل اتباع در سطح استان و در آینده در سطح کشور که در حال برنامه‌ریزی است، می‌تواند اثرگذار باشد .

وی درباره برنامه‌های مخصوص پناهندگان در استان سمنان، افزود: ۲۰ژوئن مصادف با روز جهانی پناهندگان است که در تمام دنیا برنامه‌هایی برگزار می‌شود ما نیز در استان این برنامه را در طیفی قابل‌قبول برنامه‌ریزی کردیم که خوشبختانه این برنامه باعث شد تا بازتاب اجرای برنامه‌های عمومی برای پناهندگان  را بررسی کنیم که به نظر می‌رسد با استفاده از همین گردهمایی‌ها می‌توان در راستای ساماندهی فرهنگی پناهندگان  اقدام مؤثر کرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان، همچنین از برگزاری مسابقات قرآن ویژه اتباع خارجی در استان خبر داد و گفت: این مسابقات در مرداد ماه۹۶ برگزار می شود.

علوی در دیگر بخش سخنان خود، بیان کرد: طی بازدید از مهمانشهر مهاجران استان سمنان برای راه اندازی خانه های قرآنی یا کانون قرآن و عترت ویژه پناهندگان ساکن این مهمانشهر و همچنین فعالیت های قرآنی در قالب برگزاری همایش برای هیئت های مذهبی پناهندگان استان، برگزاری مراسم ویژه ماه محرم و صفر و شناسنامه‌دار کردن این هیئت ها اقداماتی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: شناسایی و بازدید از برخی خانه‌های قرآنی برادران اهل سنت و برگزاری جلسات کاربردی با مربیان قرآنی و علماء ایشان در کنار گردهمایی تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان سمنان از دیگر برنامه های در دست پیگیری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها