خبرهای داغ:
تاجمیری گفت: بیش از دو هزار تن گندم خریداری شده تضمینی در انبار های سرباز مانده و با توجه به جو ناپایدار، ‌امکان از بین رفتن کل محصول وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۸۷۴۱۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ فرماندار برخوار در جلسه با اعضای اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی و کشاورزی شهرستان برخوار گفت: بیش از دو هزار تن گندم خریداری شده تضمینی و حاصل تلاش یک سال کشاورزان برخواری در انبار های سرباز مانده و با توجه به جو ناپدار هوا، ‌امکان از بین رفتن کل محصولات وجود دارد.

اسفندیار تاجمیری معرفی سیلو و کارخانه های خریداری گندم از طرف شرکت غله را ضروری دانست و افزود: در صورت بارش باران دسترنج و حاصل کشاورازن برخورای از بین می رود.

فرماندار برخوار در ادامه از انبار های خریداری تضمینی و توافقی گندم و جو در اتحادیه شرکت های تعاونی روستای و کشاورزی شهرستان برخوار و شرکت فلاحت در شهر دولت آباد بازدید کرد.

طی این بازدید که مدیران جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار هم حضور داشتند از مراکز اتحادیه تعاون روستایی (بخش دولتی) و شرکت فلاحت (بخش خصوصی) بازدید انجام شد و گزارشی از وضعیت خرید تضمینی و توافقی گندم و جو توسط عوامل ذیربط ارائه و مسائل و مشکلات این بخش ارائه شد.
گفتنی است در نتیجه فعالیت های سازنده کشاورزان و تلاش های آموزشی و ترویجی انجام شده و فراهم شدن بستر استفاده از سهم آبه کانال برخوار در سال جاری، پیش بینی می شود ۱۴ تا ۱۵ هزار تن گندم در شهرستان تولید شود که نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت، همچنین افزایش قیمت گندم تضمینی به یک هزار و ۳۰۰ تومان برای هر کیلو توسط دولت، فرصت مناسبی است که برای حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی منظور شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها