نمایندهمردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم و مسئولان 2 استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان هيچگونه مشكلي با هم ندارند و مشكلات موجود اين استان ها به خاطر سوء مديريت هاي حاكم در وزارت نيرو است.
کد خبر: ۸۸۸۷۴۴۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ اردشير نوريان ، نماينده مردم شهرکرد بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي گفت: بررسي بحران آب و ارائه راهكارهاي علمي براي مديريت كم آبي از اصلي ترين موضوعات اين كميسيون محسوب مي شود.

اردشیر نوریان با بیان اینکه بحران آب موضوع اصلي كميسيون امنيت ملي است اظهار کرد: كاهش مشكلات اجتماعي استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان از مهمترين اهداف اين بازديد است.

وي افزود: فاصله مناطق مسكوني حاشيه زاينده رود در چهارمحال و بختياري با رودخانه در بسياري نقاط كمتر از 500 متر است و اين در حالي است كه بسياري از اين مردم مشكلات معيشتي دارند و اين از وظايف مسئولان مربوطه است تا براي رفع اين مشكل اقدامات لام را براساس پتانسيل هاي قانوني انجام دهند.

نماينده مردم شهرستان هاي شهركرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي ابراز اميدواري كرد: بازديد اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به همراه معاون وزير نيرو و كارشناسان سازمان حفاظت محيط زيست كشور از رودخانه زاينده رود و طرح هاي همجوار آن آغازي براي تصميمات قانوني در مدار عدالت براي هر دو استان باشد.

وي گفت: هم اينك اشكالاتي در محاسبه ميزان حقآبه كشاورزان استان هاي چهارمحال و بختياري و اصفهان وجود دارد كه در اين خصوص خطاهاي احتمالي بايد شناسايي و در نحوه محاسبات براساس شاخص هاي علمي و معيارهاي كارشناسي جبران شود.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: هم اينك 33 طرح عمومي كشاورزي با مجوزهاي قانوني، پرداخت حقوق دولتي و مشخص شدن ميزان حقآبه در حوضه زاينده رود آماده راه اندازي و بهره برداري است.
نوريان اظهار كرد: با توجه به اين كه اين تعداد طرح جزو بارگذاري جديد در رودخانه زاينده رود نيست، تسريع در رفع اين مشكل و تخصيص آب به منظور راه اندازي اين طرح ها ضرورت دارد.

وي گفت: رودخانه زاينده رود از ابتدا تا انتها در 2 استان چهارمحال و بختياري و اصفهان خلاصه مي شود ، پس تمامي رويدادها، تصميم گيري ها و اقدامات در اين رودخانه بايد با توافق و اطلاع مسئولان 2 استان باشد.

نوريان همچنين يادآور شد: اجراي طرح انتقال آب بن - بروجن يكي از مهمترين دغدغه هاي مسئولان چهارمحال و بختياري محسوب مي شود و برغم تلاش هاي صورت گرفته اما روند اجرايي اين طرح بسيار كند است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تسريع در رفع مشكلات اجرايي مربوط به طرح انتقال آب بن - بروجن بايد در دستور كار مسئولان مربوطه در سطح ملي و استاني قرار گيرد تا مبادا اين روند به مشكلات اجتماعي تبديل شود.
با اجراي طرح انتقال آب بن - بروجن افزون بر 460 هزار نفر مردم چهارمحال و بختياري از نعمت آب آشاميدني سالم و بهداشتي برخوردار مي شوند.

اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي براي بررسي طرح هاي آبي و كمبود آب در سرچشمه هاي كارون و زاينده رود به چهارمحال و بختياري سفر كرده است.

ارسال نظرات