رفع مشكلات معيشتي، مهم‌ترين دليل مراجعه اقشار آسيب پذير

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل:

سه هزار و 300 نفر از اقشار آسيب پذير در سال‌جاري به صورت موردي به كميته امداد استان اردبيل مراجعه كرده و از خدمات حمايتي اين نهاد بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۸۷۴۹۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عليرضا حسين نژاد، معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه بيش از 19 هزار نفر از مددجويان تحت حمايت و افراد نيازمند براي دريافت خدمات در سه ماهه نخست سال‌جاري به كميته امداد استان مراجعه كرده‌اند، گفت: مهم‌ترين دليل مراجعه خانواده‌هاي بي‌بضاعت به كميته امداد در جهت دريافت مساعدت‌هاي معيشتي، درماني و تسهيلات قرض الحسنه كارگشايي بوده است.

وي با بيان اينكه بيشترين مراجعه كنندگان به كميته امداد مشكل معيشتي داشته‌اند، اظهار كرد: لازم است در جهت كاهش مشكلات معيشتي و رفع مسائل ضروري خانواده‌هاي مستمند و كم درآمد، خيران بيش از پيش ياريگر كميته امداد باشند تا بتوانيم پاسخگوي تأمين نيازهاي اساسي آنان باشيم.

حسين نژاد با اشاره به اينكه 11 هزار زن سرپرست خانوار به كميته امداد مراجعه كرده‌اند، تصريح كرد: بيشترين مراجعه كنندگان و متقاضيان دريافت خدمات را زنان سرپرست خانوار تشكيل مي‌دهند كه بايد در جهت كاهش گرفتاري‌ها و رفع مشكلات اساسي آنان تمهيدات مناسبي به انجام رسد.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان با اعلام اينكه 63 درصد از خانواده‌هاي تحت حمايت اين نهاد زنان سرپرست خانوار هستند، خاطر نشان كرد: فوت سرپرست، از کار افتادگی سرپرست، طلاق و متاركه از جمله عواملي است كه موجب مي‌شود زنان سرپرست خانوار به كميته امداد مراجعه كنند.

وي با اشاره به اينكه تلاش داريم در اسرع وقت و با ارائه خدمات كيفي و مطلوب نيازهاي خانواده‌هاي بي‌بضاعت را برطرف كنيم، افزود: خدمات كميته امداد پس از بررسي و پايش نيازمندي‌هاي اقشار آسيب پذير به آنان ارائه مي‌شود.

حسين نژاد با بيان اينكه كميته امداد در جهت پاسخگويي به تمامي نيازهاي خانواده‌هاي مستمند، نيازمند ياري هر چه بيشتر مسئولان و خيران است، يادآور شد: اين نهاد به تنهايي نمي‌تواند مشكلات و مسائل نيازمندان را برطرف كند كه لازم است دستگاه‌هاي اجرايي و نيكوكاران بيش از پيش ياريگر كميته امداد در دستگيري از مددجويان باشند.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان با اشاره به اينكه مشارکت مردم در طرح‌هاي حمايتي اين نهاد از جمله عوامل موثر در تسريع و تسهيل روند رسيدگي به امور نيازمندان است، اظهار كرد: با ترويج و گسترش فرهنگ انفاق و احسان در جامعه مي‌توانيم بخش مهمي از نيازهاي اساسي خانواده‌هاي تحت حمايت را مرتفع ساخته و در جهت توانمندسازي آنان گام‌هاي بلندتري برداريم
ارسال نظرات