فرمانده سپاه شهرستان سقز گفت: حضرت علی (ع) بزرگ‌مرد جهان اسلام و بهترین الگو برای نهادینه‌سازی منش پهلوانی در ورزش است.
کد خبر: ۸۸۸۷۵۰۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱



به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرمانده سپاه شهرستان سقز به همراه جمعی از فرماندهان این سپاه با ورزشکاران و باستانی کاران سقزی به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای دیدار کردند. 

 

 

سرهنگ یعقوب صفاری ابتدا ضمن گرامیداشت این روز گفت: حضرت علی (ع) بزرگ‌مرد جهان اسلام و بهترین الگو برای نهادینه‌سازی منش پهلوانی در ورزش است.

 

صفاری افزود: پیروی از سیره و روش زندگی حضرت علی (ع) به‌عنوان بزرگ‌ترین پهلوان جهان اسلام باید موردتوجه خاص و ویژه ورزشکاران و قهرمانان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید قاسم هاشم پور مسئول دفتر نمایندگی سپاه سقز نیز در سخنانی به خصوصیات بارز اخلاقی و جوانمردی های امام علی(ع) پرداخت.

 

هاشم پور عنوان کرد: ذکر حضرت علی (ع) ، عبادت به شمار می آید و بر اساس منطق هر چیزی که انسان را به یاد خداوند بیندازد، عبادت است، بنابراین ورزش باستانی و بیان ذکر حضرت علی (ع) ازجمله ورزش‌های موردعلاقه جوانان در جامعه اسلامی است.

 

 

وی توسعه ورزش را یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه ای باید به‌عنوان یک فرهنگ پهلوانی در سطح شهرستان، استان و کشور معرفی شود و از آن در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان استفاده کرد.

 

 

در پایان از سوی سپاه سقز از باستانی کاران ورزش زورخانه ای این شهرستان تجلیل بعمل آمد.

 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات