محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با «بسیج»:
نماینده سابق مجلس گفت: این مخفی‎کاری و رمزدار کردن قراردادها توسط دولت ایجاد شائبه می‎کند که این شائبه‎ها نیز حاشیه به دنبال دارد و به نفع دولت نیست.
کد خبر: ۸۸۸۷۵۴۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
محمدصالح جوکار نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با انتقاد از محرمانه بودن قراردادهای منعقد شده از جمله برجام، توتال و .. توسط دولت عنوان کرد: وقتی طرف مقابل در برجام متن آن را تنظیم کرده پس چه لزومی دارد که دولتمردان ما آن را از مردم پنهان کنند یا روند مذاکرات را مخفی و محرمانه کنند؟
 
نماینده سابق مجلس در ادامه این مطلب بیان کرد: این مخفی‎کاری و رمزدار کردن قراردادها توسط دولت ایجاد شائبه می‎کند که این شائبه‎ها نیز حاشیه به دنبال دارد و به نفع دولت نیست.
 
جوکار مطرح کرد: قراردادهای مختلفی که با کشورهای اروپایی بسته می‎شود مثل قرارداد توتال و یا قراردادهایی که در زمینه خودروسازی بسته شد، هیچ کدام برای مردم مطرح نشد چراکه دولت اعتقاد به این ندارد که جزئیات این قراردادها به مردم گفته شود و برخی از رانت‎ها در این قراردادها وجود دارد که اجازه نمی‎دهد که دولتمردان به صورت شفاف عمل کنند.
 
نماینده سابق مجلس در خاتمه با بیان اینکه علت پیدایش فساد در جامعه نیز نبود شفافیت عمل نکردن برخی دستگاه‎هاست گفت: خیلی از رانت‏خواری‎هایی که امروز شاهد آن هستیم در سایه همین محرمانه قلمداد کردن قراردادهاست و اگر همه دستگاه‎ها با شفافیت کامل و بدون طبقه بندی برخی اخبار عمل می‎کردند خیلی راحت‎تر می‎توانند مردم را همراه خود کنند.
ارسال نظرات