نماينده مردم پارس آباد و بيله سوار در نطق ميان دستوري خود خطاب به رئيس جمهور گفت: به عنوان وكيل مردم از شما مي خواهم دستور توقف فروش كشت و صنعت مغان را صادر كنيد.
کد خبر: ۸۸۸۷۵۴۹
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از  آران مغان، شكور پورحسين نماينده مردم شهرستانهاي پارس آباد و بيله سوار در نطق ميان دستوري خود در مجلس گفت: اخيراً به بدنبال انتشار آگهي فروش مزايده‌اي شركت كشت و صنعت و دامپروري مغان از سوي سازمان خصوصي سازي كشور، آينده اين شركت در اذهان عمومي منطقه در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته و به داغ‌ترين بحث تبديل شده است.

همين امر موجب شده كه اينجانب به عنوان وكيل مردم نكاتي چند را خطاب به رياست محترم جمهوري جناب آقاي دكتر روحاني كه از پشتوانه قاطع و 70 درصدي مردم پارس‌آباد و بيله‌سوار در انتخابات اخير برخوردار شده مطرح نمايم.

جناب آقاي رئيس جمهور بنا به اجماع صاحب‌نظران علوم اقتصادي و كشاورزي و صنعتي ايران تأسيس اين شركت با رويكرد اهداف استراتژيك ترويجي و ۸آموزشي و علمي يك شركت دانش بنيان بوده است.

نگاه اقتصادي صرف و سود روش مطلق از اين شركت يك سم مهلك به بخش كشاورزي ايران است.

اين شركت يك شركت مادر براي بزرگترين غول كشاورزي ايران (مغان) محسوب مي‌شود كه با بروزرساني و تجهيز خود به آخرين يافته‌هاي علم كشاورزي محيط پيرامون خود را هم تغذيه مي‌نمايد. اگر صرفاً با نگاه سودآوري به بخش خصوصي واگذار شود علاوه بر آسيب ديدن خود شركت كل كشاورزي بخش خصوصي منطقه و ايران هم آسيب جدي خواهد ديد.

2- مديريت دولتي در اين شركت با همه ضعف‌ها علاوه بر توجه به مقوله سودآوري به مسئوليت اجتماعي خود و دولت هم توجه ويژه داشته مطابق تحليل‌هاي آماري حداقل 40 درصد گردش مالي منطقه ناشي از مراودات با اين شركت و تزريق نقدينگي اين شركت به بازارهاي پارس‌آباد و شهرستان‌هاي اطراف مي‌باشد. در صورتي كه شاخص سودمحور فعاليت بخش خصوصي جايگزين قرار گيرد.

در اين صورت هزينه حداقلي در قالب اشتغال حداقل با سود حداكثر تبديل به منشور مديريتي خواهد بود كه تنش‌هاي متعدد كارگري و غيره را بدنبال خواهند داشت و اين امر نيز با توجه به موقعيت مرزي شهرستان و بحث پدافند غيرعامل ضرورت انسجام تركيب جمعيتي و جلوگيري از بوجود آمدن تنش در مناطق مرزي يك ضرورت قابل توجه در تصميم‌گيري است.

3-  بحث سوم بحث مهم زيست محيطي مي‌باشد. شركت كشت و صنعت و دامپروري مغان بهترين نهاد حافظ محيط زيست منطقه از گزند مخرب‌هاي صنعتي، طبيعي و انساني مي‌باشد. توان اين شركت آموزش در اصلاح الگوي مصرف آب و تغيير شكل نحوه آبياري، ميزان و نحوه استفاده از سموم، آلاينده‌ها و علف‌كش‌هاي صنعتي در منطقه هيچ نوع بدلي براي خود ندارد.

استفاده بي رويه بخش خصوصي كشاورزي منطقه به دليل فقدان آموزش باعث ايجاد سونامي انواع سرطان بخصوص سرطان‌هاي گوارشي شده است و اگر اين نهاد آموزشي و پژوهشي هم با واگذاري به بخش خصوصي گرفتار بهره‌كشي مطلق از تن رنجور و خسته زمين‌هاي كشاورزي مي‌شود خدا مي‌داند چه فاجعه‌اي در انتظار مردم منطقه خواهد بود.

4- نكته آخر هم بازبيني تجربه‌هاي انجام يافته در خصوص كشت و صنعت‌هاي واگذار شده مي‌باشد. نگاهي به واگذاري شركت‌هايي چون كشت و صنعت سفید رود، شهيد بهشتي، شهيد رجايي، مجتمع گوشت فارس، هفت تپه و كارخانه قند دزفول نشان مي‌دهد كه اين واگذاري‌ها نه تنها هيچ نفع اقتصادي نداشته بلكه هنوز مسائل و مشكلات اوليه‌اي از جمله مسائل نيروي انساني تنش‌هاي كارگري در حال ازدياد بوده و نه تنها كه هيچگونه سرمايه‌گذاري نشده بلكه دچار استحاله شده و يا خروج از چرخه توليد گرفتار انواع و اقسام فسادها و دلال‌بازي شده است.

در پايان بنا به ضيق وقت به همين مقدار بسنده كرده و از ذکر بقيه موارد صرفنظر مي‌نمايم و از جناب آقاي دكتر حسن روحاني؛ رياست محترم جمهور تقاضا مي‌نمايم به احترام رأيي كه از مردم منطقه گرفته‌اند به خواست قلبي مردم احترام گذاشته و دستور توقف فروش اين شركت را صادر نمايند.

ارسال نظرات