خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:
مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: بسیج جامعه پزشکی سپاه صاحب الامر(عج) فعالیت های خود را زیر نظر ستاد بحران استان انجام میدهد و اقدامات بسیج جامعه پزشکی از طریق این ستاد رصد می شود.
کد خبر: ۸۸۸۷۵۷۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

محمد طایفه مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص عملکرد بسیج جامعه پزشکی در سال جاری اظهار کرد: محرومیت و منطقه محروم فقط مختص به بخش های روستایی و شهرستانی نمی شود چرا که در شهر قزوین هم منطقه هایی محروم تعریف می شود.

وی ادامه داد: همانطور که در برخی قسمت های سطح شهر چندین پزشک متخصص آن هم بعضا در یک رشته تخصصی فعالیت دارند و در مناطق دیگر گاهی با کمبود پزشک عمومی مواجه هستیم، این خود محرومیت است.

این مسئول ابراز کرد: این کمبود و توزیع ناعادلانه در وزرات بهداشت به شدت قابل لمس است و این تنها در حوزه پزشکی نیست و در بخش های دیگر همچون پرستاری، بهداری، بهورزی، سرپرستاری یا حتی تجهیزات با کمبود مواجه هستیم.

طایفه اذعان کرد: در ادامه تفسیر عملیاتی فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با آتش به اختیاری البته در حوزه بهداشت و درمان ماموریت های مکملی همچون اعزام بیش از شصت تیم به مناطق محروم و خدمات رسانی هایی در این خصوص اعم از بهداشتی و درمانی، دارویی، مشاوره های پزشکی، ایستگاه های سلامت و کنترل فشار و تنظیم قد و وزن انجام شده است.

طایفه در پاسخ به این سوالی که در خصوص اقدامات صورت گرفته در جهت پیشگیری و مقابله با بیماری های واگیری که به تازگی شیوع پیدا کرده اند، بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی سپاه صاحب الامر(عج) به طور ماهیانه با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مصاحبت هایی را در خصوص آمار بیماری های واگیردار در سطح استانی همچون آبله، وبا و به تازگی تب کریمه کنگو دارد و گزارشات آن را دریافت می کند و البته در رابطه با واگیر تب کریمه  در استان هیچ موردی مشاهده نشده ومراجعه ای صورت نگرفته است. لازم به ذکر است که در رابطه با این بیماری گزارشاتی از دام آلوده منتشر شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در جهت پیشگیری و آگاه سازی مردم درباره این بیماری اقداماتی اعم از آموزش و اطلاع رسانی نسبت به مصرف درست گوشت قرمز و طبخ صحیح انواع گوشت صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: بسیج جامعه پزشکی سپاه صاحب الامر(عج) فعالیت های خود را زیر نظر ستاد بحران استان انجام میدهد و اقدامات بسیج جامعه پزشکی از طریق این ستاد رصد می شود.

1006/30ت/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها