مدیرکل ثبت احوال لرستان:

یک میلیون و 400هزار متقاضی دریافت کارت ملی هوشمنددر لرستان

مدیرکل ثبت احوال لرستان با بیان اینکه یک میلیون و 400هزار متقاضی دریافت کارت ملی هوشمند در این استان وجود دارد،گفت: تا پایان خردادماه سالجاری کارت ملی هوشمند برای 650 هزار نفر صادر شده است
کد خبر: ۸۸۸۷۵۷۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ،مصطفی امانی‌پور، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه ماهه اول سال‌جاری ۲۱۹۰ واقعه فوت به ثبت رسیده است. از کل فوت‌های ثبت شده در این مدت ۱۲۲۷ نفر (۵۶ درصد) مرد و ۹۶۳ نفر (۴۴ درصد) زن بوده‌اند.

وی افزود: از تعداد کل فوت‌های ثبت شده ۱۵۳۹ مورد (۷۰,۳ درصد) شهری و ۶۵۱ مورد (۲۹.۷درصد) روستائی بوده است.

امانی‌پور تصریح کرد: به‌طور متوسط در هر شبانه‌روز ۲۴ مورد فوت به ثبت رسیده است. ۹۸,۲ درصد از فوت‌های استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۶۴۶ مورد ازدواج به ثبت رسیده و به‌طور متوسط هر شبانه‌روز ۵۰ ازدواج ثبت شده است.

وی با اشاره به ثبت ۸۱۰ مورد طلاق به ثبت رسیده در این مدت، گفت: در هر شبانه‌روز ۹ واقعه طلاق به ثبت رسیده است. نسبت ازدواج به طلاق در سه ماهه اول امسال برابر ۵,۷ بوده است. یعنی تقریباً به ازاء هر شش ازدواج یک واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

امانی‌پور گفت: در سه ماهه سال‌جاری فراوانی نام پسران در استان به ترتیب حسین(۱۶۵ مورد)، امیرعلی(۱۶۱ مورد)، علی(۱۳۳ مورد)، ابوالفضل(۱۳۰ مورد) و محمد مهدی(۱۱۳مورد) بوده و بیشترین فراوانی پنج نام دختران نیز فاطمه(۲۳۰ مورد)، بهار(۱۴۷مورد)، آوا(۱۰۹ مورد)، زهرا (۹۸ مورد) و رها (۹۳ مورد) بوده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان با بیان اینکه یک میلیون و 400هزار متقاضی دریافت کارت ملی هوشمند در این استان وجود دارد،گفت: تا پایان خردادماه سالجاری کارت ملی هوشمند برای 650 هزار نفر صادر شده است

مصطفی امانی پور با اشاره به وجود 40دفتر پیشخوان در لرستان و انجام مراحل ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند در این دفاتر افزود: متقاضیانی که تا پایان سال 89 کارت ملی آنان اعتبار دارد می توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده و ظرف مدت 20روز کارت خود را دریافت کنند.

امانی پور هزینه دریافت کارت ملی هوشمند در لرستان را 290 هزار ریال عنوان کرد و افزود: استان لرستان در بین استان های کشور در زمینه صدور کارت ملی هوشمند رتبه پنجم را دارا می باشد.

با پیاده‌سازی طرح کارت ملی هوشمند ، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار