خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:

کار فرهنگی و «آتش به اختیار» عجولانه و احساسی نمی‌شود/ حضرات با توهین به سپاه خودزنی یا دگرزنی می‌کنند

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: کار فرهنگی و «آتش به اختیار» چیزی نیست که عجولانه و احساسی عمل شود بنابراین باید شرایط و موقعیت ها را به خوبی مورد بازخوانی قرار داد.
کد خبر: ۸۸۸۷۵۸۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کار فرهنگی و «آتش به اختیار» چیزی نیست که عجولانه و احساسی عمل شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان سردار غلامعلی ابوحمزه در ایین تودیع و معارفه مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با اشاره به تاثیرگذاری و نقش زن مسلمان و انقلابی در خانواده و جامعه اظهار داشت: قبل از تقدیر از مدیر کانون باید خانواده ایشان را مورد تکریم قرار داد چرا که در این خصوص تاثیرگذار هستند.

وی با تقدیر از تلاش ها و اقدامات مدیر سابق کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان عنوان کرد: امیدواریم با بهره گیری از اقدامات ارزشمند و شایسته ایشان در بیش از چهار سال از این دست مایه حداکثر استفاده صورت پذیرد و با بهره گیری از ایده‌پردازی،‌ خلاقیت و نوآوری ایشان در جمع فرهنگیان که منشأ خیر و برکت است شاهد قدم های وسیع تر و گسترده تر در آینده باشیم

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به تعبیر و تفسیر های صورت گرفته در جامعه در خصوص فرمان «آتش به اختیار» مقام معظم رهبری درجمع دانشجویان اظهار کرد: «آتش به اختیار» یک واژه نظامی و در عرصه جنگ رایج است به این صورت که در زمان جنگ وقتی یک تیم، لشکر، گردان و... وارد عملیات می شود تا زمانی که ارتباط با قرارگاه و فرمانده بالادستی برقرار است بر اساس تدابیر آن حرکت می کند اما چنانچه ارتباط قطع شود در لحظات آخر از فرمانده بالادستی دستور «آتش به اختیار» به فرمانده صادر می شود تا خود تصمیم بگیرد و منتظر هدایت از جانب فرمانده نباشد.

* مسائل فرهنگی همواره یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است

وی با تاکید بر ضرورت تبیین مؤلفه های «آتش به اختیار» تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی و استفاده از کلید واژه «آتش به اختیار» مشروط به چارچوب ها و مؤلفه هایی است که اگر به این مؤلفه ها دقت شود به طور قطع عمق فرمایش این بزرگوار مشخص خواهد شد.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه مسائل فرهنگی همواره یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، گفت: فرمان «آتش به اختیار» به این است که در شرایط فرهنگی که بحث نفوذ انجام شده، به نوعی متولیان فرهنگی به جای پرداختن به مسائل اصلی و اساسی درگیر مسائل فرعی و حاشیه ای هستند و نمی توانند هدایت لازم را نسبت به بدنه جامعه در عرصه فرهنگی انجام دهند بنابراین در چنین شرایط باید «آتش به اختیار» عمل کرد.

وی افزود: در چنین شرایطی باید همه افرادی که متولی حرکت‌های فرهنگی هستند و تعهد و تدین لازم را دارند با بهره‌گیری از «آتش به اختیار» تکلیف خود را انجام دهند.

*از مولفه‌های «آتش به اختیار» اقدام و عمل بر حسب اقتضای زمان و مکان

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در تشریح مؤلفه های اصلی «آتش به اختیار» از آگاهی، شناخت و معرفت به عنوان نخستین و مهم ترین مؤلفه نام برد و بیان داشت: باید نسبت به عرصه پیچیده فرهنگی که دشمنانی در داخل و خارج دارد و نسبت به تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی، غارت فرهنگی و عناصری نفوذی دشمن شناخت ایجاد کرد تا بتوان در عرصه «آتش به اختیار» به تکلیف عمل کرد.

وی در تبیین دیگر مؤلفه «آتش به اختیار» با تاکید بر اقدام و عمل بر حسب اقتضای زمان و مکان تصریح کرد: کار فرهنگی و «آتش به اختیار» چیزی نیست که عجولانه و احساسی عمل شود بنابراین باید شرایط و موقعیت ها را به خوبی مورد بازخوانی قرار داد و متناسب با آن تدبیر مناسب را اتخاذ کرد چراکه اگر بر این اساس نباشد چه بسا زحمت و تلاش بی نتیجه خواهد ماند.

سردار ابوحمزه با اشاره به فرموده اما م راحل مبنی بر اینکه «ما مامور به تکلیفیم نه به نتیجه» از تکلیف گرایی به عنوان یکی دیگر از مؤلفه های «آتش به اختیار» نام برد و افزود: کسانی می توانند در عرصه «آتش به اختیار» به وظیفه خود عمل کنند که بر اساس تکلیف وارد این عرصه شوند.

وی در همین خصوص اضافه کرد: کسانی که اهل دو دو تا چهار تا کردن هستند و می خواهند همه جوانب کار را در راستای منفعت خود، گروه و احزابشان بسنجند این افراد نمی توانند «آتش به اختیار» عمل کنند.

* انقلابی فکر کردن، عمل کردن و انقلابی ماندن از مؤلفه های «آتش به اختیار»

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه «آتش به اختیار» یک حق و یک تکلیف است در خصوص ارتباط این دو گفت: هر حقی تکلیف و هر تکلیفی حق ایجاد می کند، که لازم است در امر «آتش به اختیار» نیز به این نکته دقت و توجه کرد.

وی انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن را از دیگر مؤلفه های «آتش به اختیار» معرفی کرد و ابراز داشت: این مهم که برای آن 20 ویژگی وجود دارد برای هر شخص در هر جایگاه و مسئولیتی تعریف شده و فرقی نمی کند در بالاترین رده مسئولیتی باشد یا پایین ترین آن چنانچه کسی می خواهد انقلابی فکر و عمل کند و انقلابی بماند باید این ویژگی ها را در خود ایجاد کند.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه «آتش به اختیار» به معنای بی قانونی و هنجار شکنی نیست، گفت: وقتی فرمان «آتش به اختیار» مطرح است نباید افراد تصور کنند، می توانند وارد میدان شوند و هر عملی را بی حساب و کتاب انجام دهند.

وی اضافه کرد: این فرمان یک تفکر، اندیشه وحرکت رو به جلو است چراکه آنهایی که باید تکلیف خود را انجام می‌دادند دلزده و وازده‌ شده و در انفعال قرار دارند.

* سند 2030 با ظاهر فریبنده سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همراه است

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با نقد و تحلیل ابعاد سند 2030 با بیان اینکه این سند به طور کامل نظام آموزشی کشورهای اسلامی را زیر پرچم یونسکو و صهیونیست قرار می داد، گفت: با فرمایشات مقام معظم رهبری نهایتاً به این نتیحه رسیدند که اجرای سند باید متوقف شود.

وی ادامه داد: سوال اینجاست چرا باید انسان این را بپذیرد و وقت و انرژی جامعه و آموزش و پروش را بگیرد و در نهایت به این برسد که سند به درد کشور نمی خورد ؟ دنبال چه هستید شما؟!

سردار ابوحمزه با تاکید بر اجرای سند تحول آموزش بنیادین آموزش و پرورش که از سوی رهبری در سال 92 تصویب و ابلاغ شد، افزود: اجرای سند 2030 همانند این است که ذخیر ه و گنج عظیم در اختیار است آن را رها کنیم و به یک سری اسباب بازی متوسل شویم.

وی در همین خصوص با اشاره به اینکه پشت صحنه سند 2030 سازما ن‌های جاسوسی و اطلاعاتی خفته اند، تصریح کرد: این سند با ظاهر فریبنده سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همراه است.

* مشکل اساسی کشور ضعف مدیریتی است 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان داشتن روحیه انقلابی را شرط «آتش به اختیار» عمل کردن دانست و تاکید کرد: روحیه غیر انقلابی، روحیه محافظه‌کاری، مماشات، تعارف و نان به نرخ روز خوردن است که در حال حاضر یکی از مشکلات عدیده کشور ما همین روحیه محافظه‌کاری است.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی کشور ضعف مدیریتی است، گفت: ما هیچ گونه مشکلی در منابع، نیروی انسانی، اعتبار، امکانات و برنامه نداریم و تنها مشکل مدیریت است.

سردار ابوحمزه در ادامه سخنان خود با اشاره به شکل گیری دولت دوازدهم شرط موفقیت این دولت را در انتخاب وزرا، معاونین و استانداران و مدیران تمام سطوح با ویژگی انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن دانست و یادآور شد: اگر دولت دوازدهم نیروهای انقلابی، مومن، متدین، کارآمد، مجرب، ولایی و ارزشی در جایگاه مسئولیتی نداشته باشد هیچ گاه موفق نخواهد شد.

وی لازمه حل مشکلات اقتصادی، اشتغال، تورم، ازدواج، آسیب های اجتماعی و .. را در وجود وزراء و مدیران انقلابی در تمام سطوح دانست و تاکید کرد: باید بر اساس معیارهای و ملاک هایی که امام راحل و مقام معظم رهبری و اسلام در انتصاب افراد بیان کرده‌اند، مد نظر قرار داد تا به موفقیت رسید.

* سپاه بازوی قدرتمند ولایت است

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در بخش دیگر سخنان خود در واکنش به توهین ها و سخنرانی های صورت گرفته علیه سپاه یادآور شد: سپاه بازوی قدرتمند ولایت است و با انقلاب رشد و پرورش یافته و در کنار آن همچون کوه از اسلام، انقلاب و مردم دفاع می کند بنابراین این حرف ها، سخنرانی ها و توهین هایی که توسط برخی حضرات به سپاه وارد می شود و آن را زیر سوال می برند هیچ گونه اثری در مجموعه سپاه و بسیج نخواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه حضرات با توهین به سپاه خودزنی یا دگرزنی می کنند، افزود: به همین سپاهی که برخی حضرات آن را زیر سوال می برند برای دولت یازدهم 23 هزار میلیارد تومان پروژه انجام داده و طلبکار دولت است.

سردار ابوحمزه عنوان کرد: اگر ما قصدمان کمک به مردم نبود شانه خود را زیر بار این همه مسئولیت قرا نمی دادیم.

وی اضافه کرد: این اقدام سپاه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و دلسوزی برای مردم است چراکه برای سپاه اسلام ولایت و مردم مهم است نه دولت ها!

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به فعالیت های و اقدامات اقشار بسیج مهم‌ترین وظیفه اساسی بسیج فرهنگیان را در تعامل و همکاری دوطرفه با اداره کل آموزش و پرورش و و نواحی یک و دو دانست و خاطرنشان کرد: این تعامل باید در عرصه های مختلف در راستای هم افزایی باشد و از آن در راستای اهداف بلند انقلاب، اسلام ، نظام و افکار و اندیشه ولایت استفاده کرد.

* انتقاد سازنده و مطالبه گری از وظایف بسیج فرهنگیان

وی با اشاره به اثربخشی انتقاد سازنده، از آن به عنوان یکی از وظایف بسیج فرهنگیان یاد کرد و بیان داشت: این انتقاد نه تنها در آموزش و پرورش بلکه باید در همه دستگاه‌ها ایجاد شود به این صورت که به واسطه این انتقاد راهکارهایی به منظور تثبیت نقاط قوت ارائه و نقاط ضعف برطرف شود.

سردار ابوحمزه مطالبه گری از مسئولان را به عنوان یکی دیگر از وظایف بسیج فرهنگیان و سایر قشار بسیج دانست و با تاکید بر پاسخگو بودن مسئولین در برابر این مطالبه گری افزود: باید افکار و اندیشه رهبر معظم انقلاب از تمام مسئولین در تمام سطوح مطالبه شود و مسئولین از صدر تا ذیل در هر جایگاهی باید پاسخگو باشند چراکه امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) چهار بار فرمودند که مسئولین نوکر مردم هستند.

وی چهارمین وظیفه بسیج فرهنگیان را مراقبت و نظارت بر عدم عبور افراد و مسئولین جامعه ازخطوط قرمز انقلاب دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی هیچ کس در هر جایگاه و مسئولیتی در هر سازمان و حزب حق عبور از خطوط قرمز نظام را ندارد و چنانچه کسی از خطوط قرمز خارج شود سپاه و بسیج بر آن وارد خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تأکید بر اینکه موضع گرفتن علیه تدابیر رهبر معظم انقلاب و همچنین اسلام و ارزش ها عبور از خطوط قرمز نظام است، تصریح کرد: در استان همدان شاهد عبور برخی مسئولین از خطوط قرمز نظام هستیم.

* سپاه هیچ گاه اجازه عبور از خطوط قرمز نظام را به کسی نمی دهد

وی در بیان مصادیق عبور مسئولین از خطوط قرمز نظام در استان گفت: در اواخر برگزاری انتخابات یکی از اساتید دانشگاه استان پیامبر(ص) را سکولار و اسلام را لیبرال دانست و در چنین شرایطی سپاه وارد شد و حکم تعلیقی 5 ساله برای این فرد زده شد، یک استاد باید بداند چه می‌گوید و خطوط قرمز را نیز باید بداند.

سردار ابوحمزه در همین خصوص با اشاره به اهانت یکی از مسئولین اداره آموزش و پرورش استان به مقام معظم رهبری اضافه کرد: سپاه در این خصوص نیز وارد عمل شد و اکنون پرونده شخص مورد نظر در جریان است.

وی با تاکید بر اینکه سپاه هیچ گاه اجازه عبور از خطوط قرمز نظام را به کسی نمی دهد، تصریح کرد: سپاه و بسیج خادم مردم هستند و به مسئولین کمک می کنند اما چشمانش بیدار است و اجازه نمی دهد کسی از خطوط قرمز نظام عبور کند.

فرمانده سپاه النصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه اصل و اصول نظام هیچ گاه تغییر نمی‌کند، ابراز داشت: اسلامیت و جمهوریت نظام، برخورد با مفاسد اقتصادی،‌ برخورد با حقوق‌های نجومی،‌ مقابله با استکبار و صهیونیست، ‌دفاع از مظلوم و... هر دولتی بیاید و برود تغییر نمی‌کند تنها روش‌ها و تاکتیک ها تغییر خواهد کرد و کسی حق ندارد به اصول خدشه ای وارد کند.

وی حفاظت و حراست از انقلاب و ارزش های انقلاب را بر طبق قانون اساسی از وظایف سپاه دانست و یادآور شد: برای همین است که 8 هزار شهید استان همدان، سردارشهید «همدانی» و شهدای مدافع حرم استان سینه سپر کردند تا به اصول انقلاب خدشه ای وارد نشود.

سردار ابوحمزه خاطر نشان کرد: همه کسانی که درد دین، اسلام ، انقلاب و ارزش ها را دارند در مقابل بی تفاوتی برخی افراد نگران نباشند چراکه اینها که دهن کجی می کنند سرشان به سنگ خواهد خورد فقط باید نگران این بود که هر کس در هر وظیفه و مسئولیتی که قرار دارد به تکلیف و وظیفه خود درست عمل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات