دبير دوم كميسيون صنايع و معادن مجلس در گفتگو با «بسیج»:

به نظام و سیستم جامع مالیاتی نیازداریم

حسينى كيا گفت: در شرایطی که سایه رکود بر سر بازارها قرار گرفته دولت باید برای اخذ مالیات چاره اندیشی کند و حتی به فکر کاهش میزان آن از واحدهای تولیدی باشد تا صنایع ما با ورشکستگی مواجه نشوند.
کد خبر: ۸۸۸۷۶۲۳
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا دبير دوم كميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه نزديك به نیمی از بودجه دولت از طریق ماليات تأمين مى شود اظهار داشت: اخذ و پرداخت مالیات در تمام کشورها رایج است و هیچ ایرادی به کلیت آن وارد نیست، اما متأسفانه ما هنوز نتوانستیم به سمت استفاده بهینه و اجرای صحبح آن حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: برای دست یابی به یک نظام جامع مالیاتی به یک مجموعه ای از زیر ساخت ها و پیش زمینه ها نیاز داریم که متأسفانه نتوانستیم آن ها را فراهم کنیم و با روش های نابسامان کنونی گاها دیده می شود از یک محصول چندین مرتبه مالیات اخذ می شود كه نهايت اين به ضرر مشترى است و از طرفی هم بازار کار تولیدکنندگان را به خطر می اندازد.

این نماینده مجلس افزود: هم اکنون در آستانه سال مالیاتی و تقدیم اظهارنامه های مالیاتی هستیم، بسیاری از مودیان به صورت شفاف اطلاعات درخواستی را اعلام نمی کنند، این موضوع بیانگر عدم وجود نظام جامع و نظارتی دقیق بر مالیات هاست.

وی به فرارهای مالیاتی اشاره کرد و گفت: گاهی اشخاصی را می بینیم که دو دفتر کار دارند، یکی مخصوص محاسبه مالیات و دیگر مختص فعالیت های پرسود اقتصادی و دور زدن مالیات که به راحتی هم فعالیت می کنند. به نظر بنده سازمان مالیات باید در پی شناسایی این افراد باشد اما در مقابل بسیاری هم هستند که مأموران مالیات بیش از حد برایشان مالیات محاسبه می کنند و ناعدالتی پیش می آید.

دبير دوم كميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر یک سامانه جامع باید ایجاد شود که مالیات های واقعی و عادلانه از اشخاص اخذ شود و در نهايت همه فروشگاه ها و صنایع همه موظف باشند در اين چرخه قرار بگيرند.

حسينى کیا با اشاره به شرایط رکودی بازارها، بیان کرد: در شرایطی که سایه رکود بر سر بازارها قرار گرفته دولت باید برای اخذ مالیات چاره اندیشی کند و حتی به فکر کاهش میزان آن از واحدهای تولیدی باشد تا صنایع ما با ورشکستگی مواجه نشوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار