خبرهای داغ:
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: این شورا مهم ترین و حساس ترین نهاد قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران است که مانع نفوذ در بدنه حاکمیت است.
کد خبر: ۸۸۸۷۶۵۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صمد عزیزی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب در طول سال های متمادی دریافته اند که با رویاروئی مستقیم نمی توانند جمهوری اسلامی را به زانود در آورند، بنابراین رویه نبرد غیرمستقیم، جنگ نرم، عملیات روانی و نفوذ را در دستور کار خود قرار داده اند.
وی اظهارکرد: بر همین اساس حمله به شورای نگهبان یکی از طرح های دشمنان است که طی سال های اخیر به شدت پیگیری می شود، زیراکه آنها به خوبی واقفند تنها نهادی که اجازه خودنمائی به دشمنان جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف و به ویژه نهادهایی همچون مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری را نمی دهد، این شورا است.
عزیزی با تاکید بر اینکه طی چهار دهه که از عمر فعالیت شورای نگهبان سپری می شود، این شورا با اقتدار، دقت و حساسیت خاصی به وظایف خود عمل کرده است، تاکید کرد: باید توجه داشت که استحکام بخشی ساز و کارهای انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی ناشی از همین دقت عمل شورای نگهبان است و اگر امروز شاهدیم میزان مشارکت مردمی در انتخابات های مختلف هر نوبت نسبت به نوبت های قبلی افزایش دارد، ناشی از عملکرد شایسته شوراست.
وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی به شورای نگهبان به عنوان ناظر امین و بصیر نگاه می کنند، زیراکه اگر غیر از این بود مشارکت در انتخابات های مختلف هر سال نسبت به گذشته تغییر کرده و البته کاهش می یافت.
عزیزی ، اسلامی بودن قوانین کشور را از جمله اهداف ایجاد و تاسیس شورای نگهبان عنوان و اظهارکرد: نظارت فقهای این شورا ضامن اسلامی بودن قوانین مختلف در کشور است و طبق اصل پنجم قانون اساسی مجری قوانین در زمان غیبت ولی عصر (عج) ، ولی فقیه زمان است.
وی اضافه کرد: امروز اگر شاهد افزایش هجمه هایی علیه شورای نگهبان هستیم ناشی از همین عملکرد شورا است که اجازه نمی دهد قوانینی بر خلاف احکام شریعت تصویب شود و البته این برای دشمنان قابل هضم نیست.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه خاص شورای نگهبان در حوزه های سیاسی، حقوقی و اجتماعی، صیانت از آرای مردم در انتخابات را در امتداد عمل به وظیفه چنین جایگاهی دانست و گفت: از سال 1380 دفاتر استانی برای تنظیم و هماهنگی بیشتر ارتباطات با دفتر مرکزی و نظارت موثرتر، کارآمد و مستمر در مراکز استان ها ایجاد شد تا به عنوان بازوی اجرایی شورای نگهبان عمل کند.
عزیزی ، توجه به آموزش و برگزاری جلسات توجیهی برای افزون بر 13 هزار نفر از نیروهای نظارتی را از جمله برنامه های دفتر استانی نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: در طول سال این آموزش ها به صورت مستمر و بر اساس تغییرات احتمالی قوانین ارائه می شود.
ارسال نظرات