پرویزیان گفت: ادغام و تفکیک با هر سلیقه ای باید در جهت کارایی و کارآمدی ملی و بخش خصوصی صورت بگیرد. کوچک سازی تشکیلات دولت یکی از چهارچوب های پیشرفت اقتصای خصوصا در تجارت به حساب می آید.
کد خبر: ۸۸۸۷۶۵۷
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱

به گزارش خبرنگاز اقتصادی خبرگزاری بسیج، هفته گذشته اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران طی یک بیانیه رسمی از نادیده گرفته شدن نظرات اتاق بازرگانی و نیز عدم به کار گیری تدبیر و فکر در انتزاع وزارت خانه های ادغام شده راه مسکن و شهرسازی و نیز صنعت معدن و تجارت به دولت انتقاد کردند. با مطرح شدن بیانیه این اتاق ، نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نظرات خود پیرامون این بیانیه را اعلام کرده که غالبا نسبت به آرام بودن لحن بیانیه خطاب به دولت گلایه داشتند.

براین اساس، گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج حاکی است محسن بهرامي ارض اقدس عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در نشست علنی اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی درباره لایحه دولتی جداسازی وزارتخانه های ادغام شده گفت: جلسه پیشین که یک ماه قبل برگزار شد، از دوستان تقاضا داشتم تا به دولت برای جدایی وزارتخانه های ادغام شده کمک کنند.

وی افزود: دولت چهار سال است که جلسات کارشناسی متعددی برای موضوع جداسازی وزارتخانه ها گذاشته است و به این نتیجه رسیده است که تفکیک آن ها باعث بهبود اقتصاد می شود. بنابراین ارسال توصیه نامه کار عبثی است که فرصت ما را برای انتقال پیشنهادات صریح می گیرد و دولت را از حالت انتظار خارج نمی شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی عنوان کرد: با نظرات صریح به مجلس می توانیم روند رو به بهبودی از جلسات برگزار شده میان نمایندگان اتاق بازرگانی استخراج کنیم. اختلاف دیدگاه و وجود سلیقه های گوناگون در بین اعضای اتاق بازرگانی کشور و تهران، حتی هیئت ریئسه اتاق بازرگانی و کمیسیون ها مختلف هم وجود دارد و به دلیل نداشتن تصمیم ثابت و نداشتن نظرات یکسان، اثبات اختلاف را برای مسوولین و رسانه ها، برملا می کند.

 

همچنین دکتر کوروش پرویزیان عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در نشست علنی اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی درباره انتشار بیانیه  اتاق مبنی بر اعتراض نسبت به جداسازی یا ادغام وزارتخانه ها گفت: بنده مخالف دادن بیانیه از طرف اتاق بازرگانی هستم چراکه به هر حال این تفکیک و ادغام، نظرات موافق و مخالف دارد.

وی افزود: ادغام و تفکیک با هر سلیقه ای باید در جهت کارایی و کارآمدی ملی و بخش خصوصی صورت بگیرد. کوچک سازی تشکیلات دولت یکی از چهارچوب های پیشرفت اقتصادی خصوصا در تجارت به حساب می آید. بخش خصوصی نسبت به بخش عمومی تاثیر زیادی را در ساختارها می گذارد.

پرویزیان عنوان کرد: تقاضا می شود هرچه سریعتر اعضای اتاق بازرگانی نظرات صریح و بدون تکلف خودشان را برای مجلس ایراد کنند چراکه با دادن بیانیه آبی از آب تکان نخواهد خورد.


 در این جلسه همچنین محمدرضا نجفی منش عضو هیئت نمایندگان اتاق در نشست علنی اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی گفت : همه بر این موضوع معتقدند که دولت باید کوچک شود و نهایتا هدف خود دولت هم قرار خواهد گرفت اما با این اقدام تفکیک وزارتخانه دولت بیشتر بزرگتر می شود.

وی افزود: اشاره شد که دولت طی چهار سال گذشته کارهای کارشناسی خود را انجام داده است که ما چیزی ندیدیم. در مجلس شورای اسلامی هم با طرح تفکیک وزارتخانه اکثریت مخالف هستند و به اعتقاد بنده هم بیانیه دادن در اولویت قرار می گیرد و هم دادن پیشنهادات صرح از واجبات است.

نجفی منش گفت: دولت باید برای هر تصمیم عمومی که می گیرد، حتما با مشاوران و سازمان های مرتبط صلاح و مشورت کنند. تفکیک وزارت خانه های ادغام شده یک امری مستقیم و تاثیر گذار بر روی اقتصاد کشور است و نباید عجولانه و شتاب زده عمل کرد.

ارسال نظرات