در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بویراحمد اعتبارات عمرانی این شهرستان توزیع شد.
کد خبر: ۸۸۸۷۶۶۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
فرماندار بویراحمد گفت:  اعتبارات عمرانی از دو محل استانی و نفت اینتوزیع اعتبارات عمرانی بویراحمد در کمیته برنامه ریزی شهرستان در سالجاری 44و 133 میلیارد تومان است که این مقدار اعتبار در 27 سر فصل و برنامه بین دستگاههای اجرایی توزیع شد.
آقای نظری با بیان اینکه اعتبارات 2 درصد نفت امسال شهرستان بویراحمد نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است افزود: بیشترین اعتبار به سر فصل حمل و نقل با مبلغ 7 میلیارد و  600 میلیون تومان و کمترین مبلغ به سرفصل مدیریت پسماند به مبلغ 90 میلیون تومان اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه برخی از دستگاهای اجرایی این شهرستان نتوانستند اعتبارات را جذب کنند افزود: امسال هم در پایان هر فصل و هم بعد از هر بار تخصیص اعتبار با انجام نظارت مسمتر تلاش می شود همه اعتبارات جذب شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بویراحمد گفت: سرجمع اعتبارات عمرانی استان( به غیر از طرحهای ملی و ملی استانی )در سال جاری 710 میلیارد تومان است که این رقم نسبت با اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته که 380 میلیارد تومان بوده حدود 85 درصد افزایش داشته است.
آقای نوروزی با بیان اینکه از مبلغ اعتبار تاکنون 310 میلیارد تومان در کمیته برنامه ریزی هر 8 شهرستان استان توزیع شده است افزود: از 400 میلیارد تومان باقیمانده که به استان هم ابلاغ شده 265 میلیارد تومان اعتبارات در ردیف توزان، 18 میلیارد تومان هم از محل توازن، 104 میلیارد تومان اعتبار ارتقاء شاخصهای توسعه استان و 20 میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات حوزه ورزش است که در آینده در نشست شورای برنامه ریزی استان و کمیته های برنامه ریزی شهرستانها توزیع می شود.
نوروزی از انعقاد یک تفاهم نامه با بنیاد برکت خبر داد و گفت :بر اساس این تفاهم نامه هر مقدا اعتبار برای طرحهای مورد تفاهم آن موسسه درحوزه های آب، خانه های بهداشت و راه در مناطق محروم 8 شهرستان از سوی استان اختصاص داده شود به همان میزان بیناد برکت اعتبار اختصاد خواهد داد.
وی با بیان اینکه تاکنون 4 نقطه در هشت شهرستان استان شناسایی و به بنیاد برکت ابلاغ شده است افزود : 24 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و به تبع آن هم 24 میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد برکت برای اجرای طرههای مورد تفاهم آن بنیاد در بخشهای آب، بهداشت و راه در مناطق محروم شناسایی شده هزینه می شود .
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز از افزایش 40 درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت:میزان اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به این شهرستان از محل دو درصد نفت و تملک و دارایی ها بیش از 44 میلیارد تومان بوده که این رقم نسبت به سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش داشته است .
غلام محمد زارعی افزود: از محل اعتبارات توازن یا ماده 180 و ارتقاء شاخص ها که اعتبار جدیدی است و سهم ورزش به این اعتبارات اضافه خواهد شد پیش بینی می شود سهم شهرستان بویراحمد از اعتبارات سال جاری افزایش 50 درصدی خواهد داشت.
وی سهم شهرستان های بویراحمد و دنا از محل اعتبارات ملی استان را بیش از 70 درصد اعلام کرد و گفت: به جز اعتبارات ملی و استانی اعتباراتی به صورت متمرکز به شهرستان های حوزه انتخابیه اختصاص داده می شود که می توان ادعا کرد هیچ طرحی به دلیل کمبود اعتبار راکد نخواهد ماند.
زارعی از اختصاص 30 میلیارد تومان به تسریع در روند طرح ملی راه آهن یاسوج خبر داد و گفت: همچنین 14 میلیارد تومان به منظور تجهیز کارگاه به سد تنگ سرخ در بویراحمد اختصاص داده شد  که بر اساس مناقصه پیمانکاری این طرح به قرار گاه خاتم واگذار شد.
وی از بهبود و بازسازی بافت های فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی شهر یاسوج در آینده نزدیک خبر داد.
ارسال نظرات