سی وششمین دوره مسابقات مقدماتی قرآن کریم، اذان و آزمون طرح "الحافظون حضرت معصومه(س)" با حضور 32 متسابق از تیپ مردم پایه 71 روح‌الله برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۷۶۷۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام شریفی در اختتامیه سی وششمین دوره مسابقات مقدماتی قرآن کریم، اذان و آزمون طرح "الحافظون حضرت معصومه(س)" که با حضور فرماندهان و مسئولان تیپ مردم پایه 71 روح‌الله در سالن اجتماعات پادگان امام علی(ع) برگزار شد، با تاکید بر ترویج فرهنگ قرآن در جامعه گفت: ترویج فرهنگ قرآن و مهجوریت‌زدایی از بهترین مصادیق عمل صالح است.

وی افزود: هر اقدامی که در جهت مهجوریت‌زدایی از قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی باشد و موجبات ارتقاء و افزایش تمسک مردم به این کتاب نورانی را فراهم آورد از برجسته‌ترین مصادیق عمل صالح به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام شریفی با بیان این که قرآن کریم تنها یک کتاب مقدس نیست، گفت: قرآن کریم در واقع نسخه‌ای هدایت بخش برای بشریت است؛ این کتاب نورانی راه نجات از فتنه‌ها است.

وی افزود: ارتقاء روحیه جهادی، انقلابی وعاشورایی و نیز اعتماد به وعده‌های الهی از افعالی است که به واسطه عمل به آن، خداوند متعال به بندگان خود مصونیت از اشتباه عنایت کرده و آنان را در عمل نصرت و یاری می‌دهد.

حجت الاسلام شریفی با تاکید بر اینکه ارتقا معنویت در تمامی ایام سال و در برنامه‌های مختلف در سپاه همیشه مد نظر است، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن در راستای تعمیق معنویت بیشتر کارکنان سپاه با کلام الهی و با ایجاد شور و شوق قرآن بین همکاران اجرا می‌شود.

گفتنی است این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، 15جزء، 10جزء و 5جزء، قرائت، تحقیق، ترتیل، اذان و حفظ یک‌ جزء با حضور 32 نفر از متسابقین توسط داوران برگزار شد و نفرات برتر هر رشته به مسابقات استانی سپاه معرفی شدند. و در پایان این مسابقات از همه شرکت کنندگان و نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات