هشدار استاندار آذربایجان شرقی؛

وضعیت کارخانه های بدون مدیر استان ظرف 10 روز مشخص شود

استاندار آذربایجان شرقی هشدار داد اگر ظرف 10 روز آینده وضعیت کارخانجات بدون مدیر یا مدیر پروازی مشخص نشود، ستاد اقتصاد مقاومتی استان وارد عمل شده و مسئولیت اداره آن ها را عهده دار خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۸۷۶۷۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده در دیدار مدیران سازمان تامین اجتماعی با وی افزود: گله مندم از کسانی که در تهران نشسته اند و مسئولیت واحدهای تولیدی مربوط به سازمان تامین اجتماعی استان را عهده دار هستند.
وی ادامه داد: بیش از یکسال است که با آنها مکاتبه کرده و حتی به صورت حضوری و تلفنی با آنها صحبت کرده و تذکر داده ایم، ولی هیچ کدام مفید حال نشده است.
جبارزاده گفت: چگونه می شود از تامین اجتماعی و حمایت از مستمری بگیران بگوییم، ولی از سوی دیگر کارخانه تحت پوشش این سازمان هشت ماه بدون مدیرعامل باشد.
وی اظهار کرد: کارخانه ای که مدیرعامل ندارد، یعنی به سمت فروپاشی می رود؛ مگر می شود یک کارخانه هشت ماه مدیرعامل نداشته باشد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای کارخانه ای دیگر مدیری انتخاب می کنند که مدیر پروازی است و در ماه یکبار به استان سفر می کند و این سفر هم مفید به حال کارخانه نخواهد بود.
وی تاکید کرد: مدیر کارخانه باید دوش به دوش کارگر در خدمت تولید باشد؛ در سال تولید و اشتغال، کارخانه بدون مدیر، قابل قبول ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی نیست.
جبارزاده گفت: از مجموعه تامین اجتماعی استان رضایت داریم؛ مسئولیت اداره این کارخانجات با مدیران تهران نشین این سازمان است و متاسفانه این اختیارات واگذار نمی شود.
وی افزود: اگر فرصت و حوصله اداره این کارخانجات را ندارید، اداره واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی را به مدیران غیرتمند، باهمت و توانمند استان واگذار کنید.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این آخرین تذکر من است، ادامه داد: اگر در 10 روز آینده مدیرعامل این کارخانجات انتخاب نشود، ستاد مقاومتی استان تشکیل و اداره کارخانجات بدون مدیرعامل را خودمان بر عهده گرفته و اجازه ورود هیچ مدیر پروازی و خارج از استان را نخواهیم داد.
وی از خبرنگاران حاضر در جلسه خواست تا گله مندی شدید مدیریت ارشد استان را از کسانی که نسبت به سهام کارگران در کارخانجات مختلف بی تفاوت هستند انعکاس دهند.
جبارازده گفت: همان طور که به فکر درمان و معلولیت کارگران هستیم، حفظ سهام و حق و حقوق کارگران نیز وظیفه ماست.
وی با بیان اینکه این اخطار و تذکر آخر است و از مکاتبات مختلف خسته شدیم، خاطرنشان کرد: چطور می شود سرم سازی تبریز در اوج نیاز کشور به سرم چندین ماه مدیر نداشته باشد؛ ضمن حمایت از کارخانه برای رسیدن به شرایط استاندارد، قابل قبول نیست که این واحد تعطیل شود.
به گزارش ایرنا، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمالغرب کشور واقع در 45 کیلومتری استان آذربایجان شرقی در مجاورت روستای پیام مرند در سال 1372 در زمینی به وسعت 24 هکتار واقع شده است.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: سیمان صوفیان واحدی است که در به در به دنبال مدیر و فردی هستیم که با آن در مورد مسایل و مشکلات کارگری کارخانه صحبت کنیم، مگر می شود مدیر در ماه یکبار به تبریز بیاید و این آمدن هم در هتل و دیدارها تلف شود.
وی با تاکید بر اینکه باید مدیر کارخانه سیمان لباس کار بپوشد و دوش به دوش کارگر کار کند، گفت: مدیریت ارشد استان جوابگوی مسایل و مشکلات کارگران این کارخانه شده و مدیر آن در تهران مدیریت می کند.
جبارزاده تاکید کرد: این اخطار 10 روزه اگر تحقق نیابد ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی تشکیل و به موضوع راسا ورود می کند و تصمیمات لازم را در دفاع از حق و حقوق کارگران خواهد گرفت.
کارخانه سیمان صوفیان در 20 کیلومتری غرب تبریز با ظرفیت تولید روزانه چهار هزار و 600 تن انواع سیمان در سال 1345 بنیان گذاشته شده است.
وی همچنین در این دیدار از اقدامات مدیران تامین اجتماعی آذربایجان شرقی تقدیر و تشکر کرد و گفت: در ابتدای قبول مسئولیت اداره استان با مدیران استانی این سازمان قرار را بر این گذاشتیم تا مراکز درمانی استان را به قطب درمانی کشور به خصوص شمالغرب کشور تبدیل کنیم که اقدامات بسیار خوبی در این خصوص انجام شده است.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: امروز اکثر بیمارستان های استان به قطب درمانی شمالغرب کشور تبدیل شده و رضایتمندی مردم از دریافت خدمات درمانی وو بیمارستانی افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: افزایش امکانات و تجهیزات و به روز رسانی تجهیزات درمانی و بیمارستانی، توسعه درمانگاه های تامین اجتماعی از جمله خدمات بزرگی است که طی چهار سال گذشته انجام گرفته است.
جبارزاده با اشاره به افزایش تعداد درمانگاه های تامین اجتماعی در شهرستان های استان، اضافه کرد: تاسیس درمانگاه تامین اجتماعی شبانه روزی در شهر سهند در اولویت ویژه قرار گیرد.
وی با اشاره به سیستم نصب پی ای سی اس در بیمارستان عالی نسب تبریز گفت: با نصب این سیستم تمامی مشخصات درمانی و آزمایشگاهی بیماران به صورت آنلاین در دسترس تمایم بخش ها و پزشکان بیمارستان قرار می گیرد که اقدام بسیار ارزشمندی است و ضروری است در دیگر بیمارستان های استان نیز اجرایی شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دیدار مدیران صنایع استان با وی گفت: تولید کنندگان و مدیران صنایع استان از همراهی و همکاری ادارت دارایی، محیط زیست و تامین اجتماعی استان در رفع مشکلات این واحدها کمال تشکر و قدردانی را داشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار