عضو کارگروه بهداشت و درمان و رئیس تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه مجموع معوقات بیمه شدگان بنگاههای اقتصادی را 190 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیشتر این معوقات متعلق به بنگاههای اقتصادی و مشاغل صنفی شهرستان تربت حیدریه می باشد.
کد خبر: ۸۸۸۷۷۰۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
حسن خردنیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، حوزه جغرافیایی تحت پوشش خود را شامل؛ شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات، رشتخوار و زاوه عنوان کرد و افزود: شعبه اصلی و دفتر کارگزاری در شهر تربت حیدریه مستقر است و بخاطر ارائه خدمت بهتر به مردم شهرهای اطراف و روستاها سه شعبه اقماری در شهرستانهای مه ولات، زاوه و رشتخوار خدمات بیمه ای را به بیمه شدگان ارائه می کنند.
 
وی افزود: از مجموع ۴۲۰ هزار جمعیت در منطقه تربت حیدریه ۳۷ هزار خانوار به میزان ۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات تامین اجماعی قرار دارند که از این میزان ۶۱۰۰ نفر مستمری ماهانه دریافت می کنند.
 
رئیس تامین اجتماعی تربت حیدریه ازقالیبافان، رانندگان، حرفه و مشاغل آزاد و کار گر ساختمانی بعنوان بیمه شدگان اصلی این سازمان یاد کرد و گفت: حدود ۲۴۰۰ نفر از این افراد بیمه کارگر ساختمانی هستند که با پرداخت ۷ درصد حق بیمه از خدمات تامین اجتماعی بهره مند می باشند.
 
خردنیا، نرخ رشد بیمه شدگان تامین اجتماعی در این منطقه را حدود ۲ درصد اعلام کرد و افزود: در همین مدت مستمری بگیران در این چهار شهرستان حوزه استحفاظی ۱۴٫۵ درصد افزایش داشته است.
 
وی میزان دریافتی ماهیانه مستمری بگیران را ۷۱ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مستمری بگیر در سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان، ازکار افتادگان و بازماندگان سرپرست خانوار اطلاق می شود که در کنار خدماتی مانند غرامت دستمزد، ایام بارداری، هزینه ازدواج و کفن و دفن این رقم ماهانه به ۹۰ میلیارد ریال می رسد.
 
رئیس تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه مجموع معوقات بیمه شدگان بنگاههای اقتصادی را ۱۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیشترین این معوقات متعلق به بنگاههای اقتصادی و مشاغل صنفی شهرستان تربت حیدریه می باشد.
 
وی اظهار کرد: حدود ۴۰ میلیارد ریال از این معوقات به کارخانه کاشی زرین خراسان تعلق دارد و با توجه به مشکلات بوجود آمده این واحد تولیدی و تلاش مسئولان استانی و شهرستانی برای رفع موانع تولید، این بدهی ابتدا در ۳۶ قصد با بخشودگی جرایم(بخشودگی ۸ میلیارد ریالی) تصویب شد اما به دلیل عدم توانائی در بازپرداخت آن این مطالبات در ۶۰ مرحله تقسیط شده است.
 
خردنیا، مجموع مقرری بگیران بیمه بیکاری در منطقه تربت حیدریه را ۳۹۰ نفر عنوان کرد و بیان داشت: این میزان مقرری بگیر نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۴ درصدی داشته است.
 
وی بزرگترین معضل تامین اجتماعی را بازنشستگی های سخت زیان آور قید کرد و ابراز داشت: در این نوع بازنشستگی ها که هر یک سال فعالیت برابر با یک سال و نیم است، لذا در خیلی از مشاغل شخص بازنشسته که بین ۴۰ تا ۴۵ سال سن دارد به بازار بر می گردد و علاوه بر تعهد بر سازمان، مانعی برای اشتغال جوانان می شوند.
 
رئیس تامین اجتماعی تربت حیدریه گفت: در حقیقت سازمان تامین اجتماعی نسبت به تعیین این مشاغل دخالتی ندارد و در عمل مصوبات مجلس شورای اسلامی را اجرا می کند و تنها دغدغه ما این است که با توجه به اینکه در آمدها و دریافتی ها در حالت سر به سر قرار دارند از این میزان فراتر نرود.
 
وی اظهار کرد: اگر افرادیکه معمولا با سنین بین ۴۰ تا ۴۵ سال به دلیل مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته می شوند و به ازای آن برای نیروی جوان کشور اشتغالزایی ایجاد کنند رضایت بخش است، اما اغلب به دلیل تخصص و تجربه ای که دارند دوباره به چرخه فعالیت برمی گردند، لذا تامین اجتماعی با نظارت و ارزیابی بر عملکرد این نوع مستمری بگیران چنانچه به این نتیجه برسد که فرد مستمری بگیر توانائی کار کردن را دارد می تواند حقوق ماهیانه این افراد را قطع کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها