خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری:

مراقب باشید مسائل سیاسی، مسائل دینی ما را کمرنگ نکند

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به خواهران بسیجی گفت: مراقب باشید مسائل سیاسی، مسائل دینی ما را کمرنگ نکند چراکه «سیاست ما عین دیانت ماست».
کد خبر: ۸۸۸۷۷۴۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
مراقب باشید مسائل سیاسی، مسائل دینی ما را کمرنگ نکندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی در جمع فرمانده پایگاه‌ها و جمعی از بسیجیان حوزه حضرت فاطمه(س) ضمن تسلیت به مناسبت 25 ماه شوال شهادت امام جعفرصادق (ع)، اظهار داشت: حفظ حوزه‌های علمیه در زمان طاغوت بسیار مشکل بود و امروز حفظ آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: در روز 21 تیر ماه به مناسبت استقامت امت، پدران و علمای گذشته ما در مقابله با مسئله بدحجابی و بی حجابی که در زمان رضا شاه ملعون بود و در مسجد گوهرشاد مشهد برای اعتراض به بی حجابی، در زمان رضاشاه جلسه تشکیل داده بودند به خاک و خون کشیده شدند و به اسم «آزادی»، آزادی را از مردم ایران اسلامی سلب کردند چراکه از طرف انگلستان برای در هم کوبیدن مسائل دینی منصوب شده بودند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: این هماهنگی بین بی حجابی و برداشتن عمامه ها و تعطیل کردن حوزه های علمیه نشان می دهد که این ماموریت یک ماموریت اسلام زدایی بوده است.

وی ادامه داد: همانطور که حجاب شما خواهران برای ترویج دین موثر بوده و هست و خواهد بود عمامه ما معممین و حوزه های علمیه و مسائل علمی و دینی نیز برای تقویت دین خدا بسیار موثر بوده و هست و خواهد بود، بنابراین این ماموریت به طور مشترک هم مبارزه با حجاب و هم مبارزه با روحانیت و عمامه و حوزه های علمیه و منبر و بصیرت‌افزایی بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: 80 سال از این جریان کشف حجاب و مبارزه با عمامه و دین و مذهب در این حکومت می گذرد و 38 سال است که به لطف الهی و به برکت همین خواهران محجبه و خون شهدا و استقامت و رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با بصیرت و با آگاهی؛ امروز 100 درصد قشر عظیمی از امت ما به ویژه خواهران با بصیرت هم با نقشه های دشمن و هم با نقشه‌های سازنده و بصیرت آفرین اسلام آشنا شدند.

مراقب باشید مسائل سیاسی، مسائل دینی ما را کمرنگ نکند 

* اسلام با پیشرفت خواهران مخالف نیست

وی با بیان اینکه اسلام با پیشرفت خواهران مخالف نیست، تصریح کرد: اسلام با پیشرفت علمی و اجتماعی خواهران و با تحصیل آنان مخالف نیست بلکه در چارچوب حفظ عفاف و حجاب و حفظ ارزش های اسلامی، اسلام با بی بندوباری مخالف است.

موسوی اصفهانی اضافه کرد: در کتاب «مسئله حجاب» استاد شهید مطهری، آیات متعددی درباره حجاب ذکر شده است و شما خواهران می توانید به عنوان یک مبلغ دینی از این آیات استفاده کنید و به امر به معروف و نهی از منکر بپردازید و برای افراد بد حجاب آیات قرآن را ترجمه و تفسیر کنید تا به صراط مستقیم هدایت شوند.

وی با بیان اینکه ظواهر شرع مقدس اسلام را همه باید رعایت کنند، تاکید کرد: اسلام یک دین کامل و سالم است و امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین ما است؛ ما این سندهای خارجی را نیاز نداریم و در مقابل آن سند قرآن وجود دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان می خواهند ما را تحریم کنند و ما یا باید دینمان را بدهیم و یا باید تحریم را بپذیریم؛ در بین این دو راهی ها کم کم دینمان را از دست می دهیم و به اسناد تکیه کرده و بدون اطلاع اجرا می‌کنیم و کم کم در آموزش و پرورش و جامعه رخنه می کنند.

وی گفت: ما اگر می خواستیم در مقابل این تهدیدهای خارجی تسلیم شویم اصلا نباید انقلاب می کردیم مردم ما استقامت کردند و تسلیم نشدند بنابراین باید رجال سیاسی ما نیز حواسشان جمع باشد و آنچه مقام معظم رهبری می‌فرماید «سمعا و طاعتا» اجرا کنند.

مراقب باشید مسائل سیاسی، مسائل دینی ما را کمرنگ نکند 

* میزان ما، ولایت فقیه و معیار ما منطبق بودن با اسلام است/باید استقلال در فرهنگ داشته باشیم

موسوی‌اصفهانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سند 2030 بیان کرد: ما باید خود سند و استقلال در فرهنگ داشته باشیم و نباید در فرهنگ مطیع آنهایی باشیم که دشمن ما هستند چراکه فرهنگ اسلامی داریم و فرهنگ اسلام گل سرسبد است و نیاز به فرهنگ دیکته شده از سوی دشمن نداریم.

وی با بیان اینکه انتقاد باید سازنده باشند و مغرضانه نباشد، گفت: میزان ما، ولایت فقیه و معیار ما منطبق بودن با اسلام ناب محمدی است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص بصیرت افزایی خواهران گفت: شما خواهران محجبه در جلسات بصیرت افزایی شرکت کنید و بصیرت خود را هر چه بیشتر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ما باید مواظب باشیم، ادامه داد: ما مفتخریم که شیعه هستیم بنابراین این بصیرت و آگاهی را باید داشته باشیم و مسئولین ما باید از خدا بیشتر بترسند و تقوا داشته باشند و در مقام بیان احکام باعث انحراف جوانان نشوند.

موسوی‌اصفهانی درخصوص عفاف و حجاب افزود: شما خواهران باید بیشتر در این زمینه فعالیت کنید و خواهرانی را که بی حجاب هستند را نه با پرخاش و یا بداخلاقی و نه با بیانی که مطابق با اسلام نباشد بلکه با کلامی که آنها را به سوی صراط مستقیم هدایت کند، راهنمایی کنید.

مراقب باشید مسائل سیاسی، مسائل دینی ما را کمرنگ نکند 

*چادر مشکی که باعث افتخار ما است

وی خطاب به خواهران بسیجی عنوان کرد: مراقب باشید که مسائل سیاسی، مسائل دینی ما را کمرنگ نکند چراکه «سیاست ما عین دیانت ماست».

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: با همین چادر مشکی که باعث افتخار ما است خواهران و برادران قبل از پیروزی انقلاب میلیون‌ها نفر در تظاهرات شرکت کردند و حکومت شاه را ساقط کردند و این هنر بانوان ما است که در عین حال که حجاب داشتند و دارند برای انقلاب این چنین سرمایه‌گذاری و انجام وظیفه کردند.

وی ادامه داد: همه خواهران ما محجب بودند که فرزندانشان را به عنوان دسته گل های شهید تقدیم انقلاب کردند آنان زنان هنرمندی هستند که چنین هنری را داشتند که این جوانان را تربیت و در راه دین خدا نثار کردند.

موسوی‌اصفهانی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «از دامن زن مرد به معراج می رود»، گفت: دین ما شعار نیست و یک واقعیت است.

وی با بیان اینکه افتخار ما به بدحجابی نیست افتخار ما به پشتیبانی از ولی فقیه است، یادآور شد: وقتی در انتخابات خواهران نصف جمعیت را تشکیل می دهند، می توانند سرنوشت ساز باشند و در نماز جمعه این حضور چشمگیرتر است خواهران پابه پای برادران انقلاب را یاری کردند و در مسائل علمی در دانشگاه ها متخصصین رده بالایی را در بین خواهران محجبه داریم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: خواهران محجبه باید در مسائل علمی به طور کامل ورود پیدا کنند که آن پست های حساس به دست افراد بی بند و بار نیفتد و مسئولین باید برنامه ای داشته باشند که خواهران برای خود خودکفا باشند و تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات