خبرهای داغ:
مدیر سابق کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان خبر داد
مدیر سابق کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان از تربیت 100 نفر در دوره آموزشی «معلم امت ‌ساز» طی دو مرحله به همت بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۷۷۴۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
تربیت 100 نفر در دوره آموزشی «معلم امت ‌ساز» در همدان
اکبر کاوسی امید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به رونمایی از کتاب «معلم امت ساز» اظهار کرد: این کتاب مجموعه ای از مطالب و سخنرانی های اساتید در اجرای دوره معلم امت ساز است که توسط «محمد مهریان جاهد» به رشته تحریر درآمده است.

وی به اقدامات صورت گرفته برای تدوین کتاب اشاره و بیان کرد: بنابه ضرورت و احساس نیاز در معرفی خط مشی انقلاب اسلامی و نگاه ویژه رهبری به معلمین بسیجی امت ساز و همچنین کاربردی کردن مطالب ارائه شده دوره در جلسات حلقه صالحین پیشنهاد کتاب عنوان و مورد قبول واقع شد.

مدیر سابق کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان اجرای فرمان «آتش به اختیار» امام خامنه‌ای(مد ظله العالی)، تصریح کرد: برگزاری دوره معلم امت ساز برای سرگروه های صالحین از نمونه های بارز «آتش به اختیار» است.

وی اضافه کرد: ضرورت اجرای طرح با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری از معلمین در خصوص تربیت نسل آینده با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخصه های ممتاز و جریان ساز و همچنین دشمن شناسی و مواجه بودن با حریفی به نام نظام سلطه بین الملی در تربیت چنین نسلی لازم بود.

کاوسی‌امید در همین خصوص با اشاره به ضرورت ایجاد تشکیلات و کادرسازی برای انقلاب بر نقش‌آفرینی بسیج فرهنگیان ناحیه یک در این عرصه تاکید و عنوان کرد: مهم ترین نکته در این خصوص وجود یک آنتن و نقشه راه است که ما در طول برگزاری دوره معلم امت ساز این آنتن حرکت را برای سرگروه‌ها و افراد نخبه بسیج به لطف خداوند متعال و با توسل به سید الشهدا(ع) روشن و کار تشکیلاتی را ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه طرح با هدف عمق‌بخشی به مبانی امت‌سازی با حضور فرهنگیان بسیجی طی دو مرحله برگزار شد، افزود: مرحله نخست آن با عنوان شناسایی معلمین علاقمند و آشنایی با مبانی امت‌سازی به مدت 40 ساعت در دانشگاه امام حسین (ع) با حضور استاتید مجرب برگزار شد.

مدیر سابق کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان مرحله دوم اجرایی طرح را در چهار بعد تربیتی، معرفتی، بصیرتی و مهارتی دانست و اضافه کرد: مرحله سوم اجرایی طرح نیز امسال تحقق خواهد یافت.

وی ادامه داد : طی این دوره در حوزه معرفت شناسی، 6 عنصر انسان شناسی، راه و راهنماشناسی، فلسفه حقوق، فلسفه سیاست و فلسفه اخلاق برگرفته از رهنمود های حضرت علامه مصباح را با همکاری نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه بوعلی سینا، حجت الاسلام رستمی به کار گرفتیم.

کاوسی امید با اشاره به تربیت 100 نفر در دوره معلم امت ‌ساز گفت: بعد از پایان یافتن دو گام از اجرای طرح ما سرگرو‌ه‌ها را به حال خود رها نکردیم و به صورت ماهانه جلساتی برای افراد شرکت کننده برگزار و طی آن مطالبی در خصوص مبانی فکری حضرت آقا به عنوان امام مسلمین که هر سرگروه و متربی باید بشناسد ارائه و آنها را به روز می کردیم که بازخورد و اثرات قابل توجهی به همراه داشت.

مدیر سابق کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با بیان اینکه در حوزه فرهنگی علاوه بر تدوین کتاب «معلم امت ساز» کتابی در باب خاطرات شهید «صباغ زاده» توسط بسیج فرهنگیا ن ناحیه یک نگاشته شده است، یادآور شد: ما نشریات مختلف در مناسب های مختلف تولید کردیم که نشریه «ندای تربیت» به صورت مستمر ادامه یافت.

وی با ابراز گلایه مندی از آموزش و پرورش برای جلوگیری از انتشار نشریه «ندای تربیت» خاطرنشان کرد: در برخی از مقاطع اداره آموزش و پرورش مانع از انتشار نشریه ندای تربیت می شد در صورتی که این نشریه به مباحث تربیتی از دیدگاه اسلامی می پرداخت و شاید هم برخی مواقع نکات سیاسی روز رصد و به آن پاسخ داده می شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات