کارشناس مبارزه با مواد مخدر در همايش راهکارهای فرهنگی و هنری پيشگيري از اعتياد با بيان اينكه ديگر عرصه جنگ سخت گذشته و دشمن از جنگ نرم استفاده مي كند، از اعتياد به عنوان يكي از ابزارهاي خطرناك جنگ نرم نام برد.
کد خبر: ۸۸۸۷۷۹۱
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از اشکذر، این کارشناس با اشاره به ويژگي مشخص نبودن جنگ نرم نسبت به جنگ سخت، اذعان كرد: در گذشته سه نوع مواد مخدر قابل شناسايي بود كه در حال حاضر به دهها نوع تبديل شده و در قالب هاي قرص، آدامس، لوازم آرايشي، پودر و ... عرضه مي شود كه قابل تشخيص نبوده و هدف دشمن آلوده كردن جوانان به بحث اعتياد است.

وي با ابراز تاسف از حضور دختران و پسران كم سن و سال در كمپ هاي ترك اعتياد، از مصون نبودن افراد به عنوان ديگر مشخصه اعتياد نام برد.

این کارشناس بي اطلاعي در مورد علايم و عوارض اعتياد را به عنوان ديگر معضل جامعه برشمرد و بيان داشت: بيش از 95درصد مردم در مورد اعتياد، عوارض و علايم آن اطلاعي ندارند كه متاسفانه با گرفتار شدن در دام اين بلاي خانمان سوز از آن ها مطلع مي شوند.

وي بهترين راه مبارزه با مواد مخدر را آموزش، اطلاع رساني و پيشگيري دانست و اظهار كرد: در اين راه بهترين ابزار، هنر است و با هنر مي توانيم مشكلات ورود به اعتياد و عوارض آن را نشان دهيم.

اين مقام مسئول با بيان اينكه در بحث اعتياد 60درصد دوستان فرد نقش دارند، به اوليا توصيه كرد: در انتخاب دوست خوب براي فرزندان خود، جوانان و نوجوانان را راهنمايي كنند.

ارسال نظرات