رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری کشور اعلام کرد:
رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه در وزارت بهداشت با مافیای پزشکی مواجهیم، گفت: اجرای طرح تحول سلامت سبب بروز انحراف در حوزه سلامت شده است.
کد خبر: ۸۸۸۷۸۲۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس، علی محمد آدابی در نشست خبری که در ارتباط با بررسی طرح تربیت پرستار بیمارستانی گفت: در وزارت بهداشت با پدیده مافیایی روبه‌رو هستیم و معتقدم اگر به نظرات کارشناسی ما توجه نشود به مشکلات افزوده خواهد شد.ِ
وی افزود: امروز دیگر چیزی از وزارت بهداشت باقی نمانده و اجرای طرح تحول مسیر بیراهه پیمایی برای تأمین منافع عده‌‌ای خاص بوده است و اگر به نظرات صاحب نظران توجه نشود وضعیت حوزه سلامت بدتر خواهد شد.
 رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: سال گذشته حدود 130 هزار دلار در بخش بهداشت و درمان هزینه شد در حالی که درآمد نفتی در همین سال 140 هزار دلار بود و هیچ جای دنیا چنین نیست
آدابی تصریح کرد: همچنین تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به‌طور مرموز و رمزآلودی برزمین جا مانده است و پرستاران شریف کشور از حقوق واقعی خود جا مانده‌اند.
وی افزود: تصویب طرح تحول باعث نفع عده‌ای خاص شده است و جامعه پرستاری با این طرح متضرر شده است لذا انتظار ما این بوده که این قانون که 10 سال بوده مورد تصویب شورای اسلامی و کمیسیون اصل است اجرا شود.
رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری کشور از مرگ 16 پرستار به دلیل فشار کار زیاد طی 1/5 سال گذشته خبر داد و گفت: جای نگرانی دارد که عده‌ای که صلاحیت در حوزه پرستاری ندارند، استقلال پرستاری را مورد هجمه قرار داده‌اند.
ارسال نظرات