خبرهای داغ:
انتشارات فاتحان چاپ پنجم کتاب «بچه‌های حاج قاسم» را روانه بازار کتاب کرد.
کد خبر: ۸۸۸۷۸۴۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب‌های «بچه‌های حاج قاسم» و «نگاه پرباران» از سوی نشر فاتحان تجدید چاپ شد.

کتاب «بچه‌های حاج قاسم» نوشته افسر فاضلی ‌شهربابکی روایتی مستند از زندگی سردار حسین معروفی از جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس است.

 

سردار معروفی در سال 1367 و چهار روز پس از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت در شلمچه به اسارت نیروهای بعثی درآمد و به مدت بیست‌وشش ماه در زندان‌های رژیم بعثت به سر برد.

چاپ پنجم این کتاب با قیمت 25 هزار تومان از سوی نشر فاتحان منتشر شده است.

*چاپ دوم برای «نگاه پرباران»

همچنین چاپ دوم کتاب «نگاه پرباران» با ویرایش جدید از سوی این نشر روانه بازار کتاب شد.

این کتاب با نگاهی گذرا به حضور زنان در جنگ‌های صدر اسلام و دوران پیروزی انقلاب به موضوع هشت سال دفاع‌ مقدس می‌پردازد و نقش زنان را از زمان غافلگیری خانواده‌های مرزنشین تا نیاز به حضور زنان در جبهه‌ها و پشتیبانی‌های مادی و معنوی توسط آنان مطرح می‌کند.

«نگاه پرباران» 549 روایت کوتاه را در بر گرفته و در هشت فصل تدوین شده است. عنوان‌های هشت‌گانه کتاب این‌هاست: «عشق مرز ندارد؛ حضور زنان در جنگ»، «آتش در گلستان؛ زنان در نخستین روزهای دفاع مقدس»، «آرزوی آواره؛ آوارگی زنان در هشت سال جنگ»، «دست‌های پرمهر؛ زنان در پشتیبانی از جنگ»، «می‌خواهم کنارت باشم؛ همراهی زنان با مردان رزمنده»، «چشم‌هایم برای تو؛ مادران و همسران شهدا»، «دریا ساحل ندارد؛ درگیری زنان با جنگ در شهرها» و «پروانه می‌مانم؛ همسران جانبازان و مفقودان». 

«نگاه پرباران؛ مروری بر نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس»، نوشته سعید زاهدی و سمیه شریفلو، در 168 صفحه با قیمت 12 هزار تومان در دسترس قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها