فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه گفت: قرارگاه منطقه‌ای نجف ٢٦٥ شهید اطلاعات و عملیات را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ١١٩ شهید از استان همدان، ٥٤ شهید از استان ایلام و ١٢٣ شهید از استان کرمانشاه هستند.
کد خبر: ۸۸۸۷۸۵۱
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سردار محمدنظر عظیمی با اشاره به برگزاری نخستین یادواره شهدای اطلاعات عملیات در استان کرمانشاه گفت: این یادواره مربوط به اطلاعات عملیات سه استان همدان، ایلام و کرمانشاه است که در قالب کنگره شهدای اطلاعات عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: این یادواره روز چهارم مرداد امسال در تالار انتظار کرمانشاه برگزار میزبان خانواده شهدا و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس است.  تمهیدات لازم برای برگزاری این یادواره از یک سال پیش صورت گرفته است که در این راستا کمیته‌های مختلفی تشکیل شده و از اقدامات شاخصی که در این زمینه صورت گرفته است می‌توان به حوزه تولیدات در قالب‌های مختلف از جمله تولید فیلم، تله فیلم، فیلم داستانی، فیلم سینمایی، نمایش‌نامه، سرود و فیلم اشاره کرد.

 عظیمی بیان کرد: قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف سه استان همدان، ایلام و کرمانشاه  را در زمان دفاع مقدس مدیریت و هدایت می‌کرد و اجرای مأموریت‌ها را بر عهده داشت. قرارگاه منطقه‌ای نجف ٢٦٥ شهید اطلاعات و عملیات را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که ١١٩ شهید از استان همدان، ٥٤ شهید از استان ایلام و ١٢٣ شهید از استان کرمانشاه هستند.

وی در ادامه گفت: نیروهای اطلاعات عملیات باید همه ابهاماتی که در طراحی عملیات‌ها وجود داشت برطرف می‌کردند و شهدای اطلاعات از گمنام‌ترین و ایثارگرترین شهدای دفاع مقدس بودند.

سردار عظیمی در بخش دیگر سخنان خود توضیح داد: در زمینه چاپ کتاب ٢١ کتاب با موضوع شهدا اطلاعات عملیات تدوین شده است که از ١٢ کتاب در این اجلاس رونمایی خواهد شد. همچنین تله فیلمی درباره زندگینامه «شهیدجواد زنگنه» از شهدای اطلاعات عملیات تولید شده است. همچنین تصمیم بر محتواسازی از اسناد مربوط به شهدای اطلاعات عملیات داریم و این محتواهای تولید شده را در رسانه‌های جمعی انتشار می‌دهیم.
سرهنگ حمید بیانوندی، دبیر برگزاری این یادواره نیز از جمع‌آوری ۵ هزار سند مربوط به شهدای اطلاعات عملیات قرارگاه نجف شامل عکس، خاطره، دست‌نوشته و وصیت‌نامه تاکنون خبر داد و گفت: هدف ما این است که تولیدات مناسبی در حوزه‌های فرهنگی و هنری با استفاده از این اسناد داشته باشیم.
ارسال نظرات