نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفتگو با «بسیج»:

توزیع عادلانه پزشک متخصص در کشور وظیفه وزارت بهداشت است/ برخی مناطق محروم مدتها پزشک ندارند

قاضی پور گفت:توزیع عادلانه پزشک متخصص، پزشک عمومی و آزمایشگاه ها و دیگر خدمات درمانی در مناطق محروم از وظایف اصلی و ذاتی وزارت بهداشت و درمان است.
کد خبر: ۸۸۸۷۸۷۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم و دورافتاده اظهار داشت: توزیع عادلانه پزشک متخصص، پزشک عمومی و آزمایشگاه ها و دیگر خدمات درمانی در مناطق محروم از وظایف اصلی و ذاتی وزارت بهداشت و درمان است.

وی با بیان این مطلب افزود: متاسفانه از آنجایی که درآمد در کلانشهرها و مراکز استان ها بیشتر است و بهترین و بیشترین بیمارستان ها در این مراکز احداث می شود پزشکان متخصص هم در این مناطق حاضر می شوند درحالیکه وظیفه حاکمیتی وزارت بهدشت و درمان این است که مشکل توزیع پزشکان را از طریق نظارت جدی حل کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مشکل دیگری که وجود دارد این است که بیماران از طرف برخی پزشکان به مراکز استان ها و مخصوصاً تهران ارجاع داده می شوند و برخی پزشکان به دلیل اینکه نمی توانند مانند شهرهای بزرگ درآمد کسب کنند به مناطق کم توسعه نمی روند.

قاضی پور عنوان کرد: در برخی شهرستان ها چند ماه متخصص زنان و زایمان، مغز و اعصاب و قلب ندارند و به عنوان مثال شهرستان پلدشت از آذربایجان غربی پزشک متخصص ندارد.

ارسال نظرات