در مصاحبه با دووميداني كار پارس آبادي عضو تيم ملي؛
بهنام شيري این روزها در پارس آباد سخت در حال آماده سازی برای حضور در مسابقات بین الملی جام مهر رضوی و همچنين مسابقات بازیهای آسیایی جاکارتا است.
کد خبر: ۸۸۸۷۹۱۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازپارس آباد به نقل از آران مغان، بهنام شيري ورزشكار موفق پارس آبادي است که خود را از نوجوانی با ورزش دووميداني عجین کرده است، وی با پشتکار و تلاش فراوان در کنار ورزش حرفه ای دووميداني البته رشته پرتاب ديسك از تحصیل دور نمانده و هم اکنون دانشجوی کارشناسی تربيت بدني است.

اين جوان 24 ساله پارس آبادي، مدال برنز آسیایی 2012 در سریلانکا، مدال برنز بين المللي 2016 ارزروم ترکیه در رده بزرگسالان، مقام هفتم جوانان جهان در اسپانيا و چندين قهرماني كشوري را در کارنامه خود دارد و با وجود تجربه نه چندان زیاد اما بواسطه پرتاب هاي زیبا و رو به جلو دوشادوش برادران محمد و محمود صميمي خیلی زود نامش بر سر زبان ها افتاد و بدون اغراق یکی از چهره های شاخص دووميداني استان اردبيل و كشور محسوب مي شود.

http://aranmoghan.ir/sites/default/files/photo_2017-07-16_13-25-24.jpg

پسر محجوب مغان این روزها در پارس آباد سخت در حال آماده سازی برای خلق افتخاری بزرگ در آوردگاهی بزرگ به نام مسابقات بین الملی جام مهر رضوی در مشهد مقدس و همچنين مسابقات بازیهای آسیایی جاکارتا در كشور اندونزي است.

بهنام شيري كه 8 سالي است عضو تيم ملي دووميداني كشورمان مي باشد، هم اکنون دانشجوی رشته کارشناسی تربيت بدني است و از همان دوران نوجوانی علاقه زیادی به ورزش دووميداني داشت تا اينكه فعالیت ورزشي خود در رشته پرتاب ديسك را از سال 1386 آغاز کرد و تاکنون توانسته مقام های متعدد كشوري، آسيايي و بين المللي را کسب كند.

در ادامه مصاحبهخبرنگار آران مغانبا اين دووميداني كار پارس آبادي عضو تيم ملي را مي خوانيد:

خودتان را براي خوانندگان معرفي كنيد:

بهنام شيري هستم در يك فروردين سال 1372 در یک خانواده ورزش دوست به دنيا آمدم.

چگونه به رشته پرتاب ديسك علاقمند شدی و وارد این رشته شدی؟

رشته پرتاب ديسك را از 14 سالگی شروع کردم. با توجه به این که رشته رکوردی بوده و پر تماشاگرترین ورزش المپیک هست، خودم علاقه بسیار زیادی به این رشته داشتم، بخاطر همين رشته پرتاب ديسك را انتخاب كردم.

در مورد شرایط فعلی تان صحبت کنید؟

در حال‌ حاضر در چمن ورزشي شهيد كلانتري پارس آباد تمریناتم را انجام می دهم و خودم را برای دو مسابقه بين المللي كه در مشهد مقدس و همچنين مسابقه آسيايي كه در اندونزي برگزار خواهد شد، آماده مي كنم.

وضعيت تمریناتت در پارس آباد چگونه است؟

خدا را شکر چند روزي است كه فعلا تمرینات آماده سازی ام رو برای حضور قدرتمندانه در مسابقات لیگ و مسابقات بین الملی جام مهر رضوی، در شهرستان پارس آباد انجام مي دهم و بعد مرداد ماه تمریناتم را در تهران ادامه میدهم.

در مدتي که در پارس آباد مشغول تمرين براي حضور در مسابقات پيش رو هستي، آيا مسئولي سراغي از شما گرفته يا از محل تمرين ديدن كرده است؟

خیر، نه تنها خبري از مسوولان نيست بلكه از زماني كه در پارس آباد مشغول تمرين هستم كسي سراغي از ما نگرفته است. و جا دارد همين جا از مردم شهرم تشکر کنم که واقعاً نسبت به من لطف داشته و با دلگرمی‌هایی که می‌دهند امیدوارم دوباره برای آنها افتخارآفرینی کنم.

http://aranmoghan.ir/sites/default/files/ar7578.jpg

شنيديم تازه به جمع متاهل ها پيوستي؟

بله، شكر خدا سه ماهي است كه ازدواج كردم و حالا مسئوليتم دوچندان شده است. (با خنده)

ورزش دوستان پارس آباد اين عقيده را دارند كه بهنام شيري اين توانايي را دارد كه فراتر از آسيا در جهان و حتي المپيك بدرخشد، خودت در اين باره چي فكر مي كني؟

من از مردم پارس آباد نه بلكه كل مردم استان اردبيل كه هميشه لطف آنها شامل حال بنده بوده تقدير مي كنم و تلاشم بر اين است تا پاسخ اين محبت هاي آنها را با خوش رنگ ترين مدال قهرماني كه آنها را راضي ميكنه جواب دهم.

شنيديم كه بهنام شيري براي استفاده از مربي و حضور در مسابقات از جيب شخصي خود هزينه مي كند، اين صحت داره؟

سخت است كه با هزينه شخصی تمرين، مربي استخدام و به مسابقات اعزام شد، اما اين يك واقعيت است. من هم اكنون دوماهي است كه در تهران زير نظر يك مربي كار تمريناتم را ادامه ميدهم و ماهانه 400 هزار تومان براي اين كار از هزينه شخصي پرداخت مي كنم.

خيلي از ورزشكاران شهرستان پارس آباد از همين مشكلات شديد مالي و عدم حمايت مسوولان گله مندند به نظر شما مشكل از كجاست؟

متاسفانه همه ما ورزشكاران پارس آبادي در زمینه تامین منابع مالی با مشکلاتي مواجه هستیم، به طوری که به دلیل نبود اسپانسر و منابع مالی کافی در شهرستان پارس آباد با هزینه شخصی در مسابقات حضور مي يابيم که این امر در شرایط روحی ما تاثیر منفی دارد. اين در حالي كه در شهرهای دیگر اکثر ورزشکاران اسپانسر دارند و از بابت پشتوانه مالي دغدغه اي ندارند.

http://aranmoghan.ir/sites/default/files/photo_2017-07-16_13-25-30.jpg

اصلي ترين مشکل و موانع سر راهتون در ورزش قهرماني چيست؟

به علت اينكه ورزش رشته پرتاب ديسك را بصورت حرفه ای دنبال مي كنم و طبق برنامه ريزي بايستي در دو شیفت صبح و عصر تمریناتم را ادامه بدم تا مرز آمادگي ام حفظ شود، از بابت تامين هزينه هاي تمرين و پرداخت دستمزد مربي و شركت در مسابقات در مضيقه هستم و انتظارم از مسوولان اين است من نوعي كه كار ندارم و تمام زندگي ام را پاي ورزش گذاشته ام از من حمايت كنند.

انتظار شما از مسوولان و مديركل اداره ورزش و جوانان استان چیست؟

از ورزشكاران و امثال بنده كه چندين سال داريم زحمت مي كشيم تا براي منطقه افتخار آفريني كنيم حمايت جدي كنند؛ كما اينكه خودشان واقف اند كه ورزش حرفه ای و رسيدن ورزشكار به سكوهاي آسيايي و جهاني نياز به پشتيباني مالي دارد. و اين را هم اضافه كنم كه حمايتهاي مالي در بيشتر شهرهاي كشور از ورزشكارانشان انجام مي شود اما در استان و شهرستان ما هنوز خبري از حمايت مسوولان از ورزشكاران نيست.

در اوايل كه وارد رشته پرتاب ديسك شدين، نشد لحظه اي از اين رشته دلسرد بشين؟

در مدت زمان حضورم در ورزش دووميداني متاسفانه با مشکلات زیادی مواجه شدم، شده از هزينه شخصي پدرم هم اين ورزش را ادامه داده ولی هرگز تسلیم نشده و با جدیت تمام به هدف خود که رسیدن به قهرمانی بود فکر می‌کردم که خوشبختانه توانستم تا حدودی به این هدف برسم.

اگر زمان به عقب برگردد باز هم رشته پرتاب ديسك را انتخاب می كرديد؟

با علاقه ای كه به ورزش دوومیدانی رشته پرتاب دیسک دارم، باز هم رشته پرتاب ديسك را انتخاب مي كردم.

http://aranmoghan.ir/sites/default/files/photo_2017-07-16_14-31-46.jpg

در صورت داشتن پيشنهاد مالي خوب از کشورهای همسایه، حاضريد با پيراهن اين كشورها در مسابقات شرکت کنید؟

من سرباز این مرز بومم و همیشه دوست دارم به عنوان يك ايراني پرچم خوش رنگ جمهوري اسلامي ايران را تا بام دنيا بالاي سر برده و برای کشور و شهر خودم افتخار کسب کنم.

الگوی شما در رشته دووميداني؟

الگوي رشته خودم كه احسان حدادی نایب قهرمان المپیک هست و البته الگوی ورزشی ام هم علی دایی اسطوره فوتبال ایران و جهان است.

بزرگترین آرزویت چیست؟

آرزو دارم مدال طلای جهاني و المپیک را بدست بیاورم و پرچم ایران را به اهتزاز درآورم. حتی فکر کردن به این‌موضوع نیز بسیار شیرین است و من هم آرزو می کنم این لحظه فرا برسد و آن را تجربه کنم.

///

صحبت پایانی؟

جا دارد از پدر و مادرم که در طول این سال‌ها زحمات زیادی برای من کشیدند از صمیم قلب قدردانی کنم. همچنین از مدير برنامه ام آقاي علي كاظمي كه زمينه ر جذب اسپانسر كمك مي كند صمیمانه قدردانی کنم. انشالله با کسب نتایج خوب مزد زحمات خود، مربی و مردم شهرم پارس آباد مغان را به بهترین شکل بگیرم.

ارسال نظرات